پرداخت معوقات 5 ماهه به مستمری بگیران

پرداخت معوقات 5 ماهه به مستمری بگیران

قلی شادبخش در مراسمی که به مناسبت سالگرد تصویب قانون کار برگزار شد به مشکلات قراردادهای موقت اشاره کرد و اظهار داشت: ما مستمری بگیران از وادی عقد قرارداد عبور کرده ایم و نگران بیکاری هستیم. امنیت ناشی از قراردادهای موقت، اما کارگران چطور؟ همه ما کارگران بازنشسته و شاغل هستیم و اعضای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی نیز با کارگران بازنشسته آشنا و آشنا هستند.

وی با بیان اینکه در بیشتر کشورهای اروپایی واژه کارگر در بحث اشتغال گنجانده شده است، افزود: اما در ادارات کاریابی کشور به دلیل تعداد زیاد اشتغال کشوری، ارتش، بانک ها و موسسات بانکی مصوب شده توسط مجلس طبق قانون خود معرفی می شوند و در صورتی که استخدام مشمول هیچ یک از آنها نباشد مشمول قانون کار خواهد بود.

شادبخش با بیان اینکه هر یک از کارکنان باید قانون کار خود را رعایت کنند، اظهار داشت: در قانون کار یک شمول کلی وجود دارد و علاوه بر نیروی کار، کارکنان شرکت، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، مدیر کارخانه و تولید ناظر نیز هستند. کارگران در نظر گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به 203 ماده قانون کار ادامه داد: امروز قانون کار دستخوش تغییرات و اصلاحاتی شده است در حالی که قانون کار که در مجلس تصویب شد مشکلات کمتری داشت.

رئیس مستمری بگیران تامین اجتماعی استان البرز با اشاره به ماده 7 قانون کار گفت: به عنوان مثال این ماده مشکل دارد و باید مفاد آن نوشته شود و اگرچه مرز بین کار دائمی و فصلی مشخص شده است اما در این قانون، قراردادها محقق نشده است.

شادبخش با اشاره به فلسفه ایجاد مصلحت نظام حل اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان، تصریح کرد: رسیدگی به اختلافات مجلس و شورای نگهبان در خصوص قانون کار و به ویژه ماده آخر این قانون. ، توافقنامه و داد و ستد بین کارگر و کارفرما مطرح شد و دولت حق دخالت ندارد تا زمانی که بین کارگری که امنیت شغلی ندارد و کارفرمایی که حق تنظیم دارد تعادل قانونی برقرار نشود. یک قرارداد

وی با اشاره به انعقاد قراردادهای سفید امضا افزود: در این راستا دولت پیشنهاد موافقتنامه انعقاد قراردادهای کار را مطرح کرده است، اما گاهی اوقات مفاد قراردادها به حدی برای کارگران مضر است که شرایط توافقی وجود ندارد و این امر منجر می شود. به اخراج یا بیکاری کارگران.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان البرز تصریح کرد: با توجه به شرایط کاری که برای کارگران مهیا نیست; علیرغم اینکه عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی ندارند و با وجود بیکاری و تورم و فشار زندگی کارگران برای جلوگیری از بدتر شدن شرایط سخت معیشتی هر قراردادی را امضا می کنند، اما دولت موظف است بر مقررات قراردادها، قوانین نظارت و مداخله کند. مواردی مانند ساعات کار، بیمه، سن کارگر، حداقل دستمزد، اضافه کاری و غیره را اضافه کنید. به قرارداد

شادبخش یادآور شد: برخی از قوانین کار که اکثراً فراگیر هستند، اجباری هستند، بنابراین مواردی مانند سن اشتغال که در کشور ما رعایت نمی شود، آسیب هایی مانند کار کودکان را به دنبال دارد که به کارگیری آنها ممنوع است، بنابراین در سازمان جهانی کار ، با توجه به استانداردهای خاص روابط کار تنظیم می شود.

وی با اشاره به مشکلات مستمری بگیران در سال جاری گفت: افزایش مستمری بازنشستگان یکی از دغدغه هایی بود که شورای عالی کار با توجه به سبد هزینه ای 9 میلیون تومانی حداقل دستمزد را 57.04 درصد افزایش داد. در سال های گذشته هر چقدر شورای عالی کار به حداقل دستمزد مستمری بگیران اضافه کرد، حداقل مستمری به همان میزان افزایش یافت که مشکلی ایجاد نکرد و در سایر مقاطع 38 درصد به اضافه حدوداً افزایش یافت. 500 هزار تومان، دولت در مقابل چالش با تغییر ایستاد و کاهش سقف تقدیم مجلس شد.

وی افزود: پس از این اقدام کانون های بازنشستگی با نمایندگان مجلس مذاکراتی داشتند که در نهایت مصوبه دولت برعکس شد و در نهایت دولت با پرداخت 38 درصد به اضافه حدود 500 هزار تومان برای سایر سطوح نیز موافقت کرد.

رئیس مرکز تامین اجتماعی مستمری بگیران استان البرز به تاخیر 5 ماهه حقوق بازنشستگان از فروردین ماه تا پایان مرداد ماه اشاره کرد و گفت: در این مدت حدود 13 هزار و 500 میلیارد تومان به حدود 900 هزار نفر که مشمول هستند، اختصاص یافت. در سایر مقاطع که قرار بود به یکباره پرداخت شود اما علیرغم تلاش سازمان بازنشستگان موفق به پرداخت نشد و مقرر شد در ابتدای سال 1401 در ازای پرداخت 5 ماه مهلت پرداخت شود. از حقوق ماهانه

وی در خصوص بیمه تکمیلی درمان مستمری بگیران گفت: 9 آبان ماه سال جاری روز پایان قرارداد با بیمه آتی است. در قرارداد جدید امسال سه شرکت بیمه بیمه روز، بیمه البرز و بیمه آتیه سازان به توافق نهایی نرسیده اند.

شادبخش با اشاره به درآمدزایی 200 میلیارد تومانی از کانون مستمری بگیران در استان البرز تصریح کرد: در زمان تاسیس این مرکز با اطمینان خاطر و متناسب با اشتغال داخلی در استان سرمایه گذاری انجام دادیم، قرارداد آموزش رایگان برای این مرکز منعقد شد. زنان و مردان

دیدگاهتان را بنویسید