پرسپولیسی ها به اظهارات غیراخلاقی باشگاه استقلال واکنش نشان دادند

پرسپولیسی ها به اظهارات غیراخلاقی باشگاه استقلال واکنش نشان دادند

در این بیانیه آمده است: «در ابتدا این یک شوخی به نظر می رسید. باور کردنی نیست که باشگاه، شاید به دلیل توجهی که به آن شده، تا آنجا پیش رفته باشد که می تواند برای باشگاه بزرگتر و پرطرفداری مثل پرسپولیس تصمیم بگیرد و تعیین تکلیف کند.

با توجه به فضایی که مدیران این باشگاه در آن بوده و هستند، در این گروه این احساس وجود دارد که اجازه دخالت در امور پرسپولیس را دارند تا جایی که در ارتباط با مکاتبات باشگاه با فوتبال و ملی پوشان. لیگ، حق با آنهاست. اظهار نظر کردند.

از عموم مردم دعوت می کنیم فکر کنند که این باشگاه چگونه فکر می کند باید با چنین ادبیاتی در مورد چنین چیزی بیانیه صادر کند و بعد بخواهد ارکان فوتبال را برای رسیدن به هدفش صدا بزند! حرکت این باشگاه دقیقا مصداق بارز این جمله است که «چماق را گرفتی…».

باشگاه پرسپولیس روز چهارشنبه بر اساس حق و حقوق خود با فدراسیون مکاتبه کرد، موضع رسانه ای نداشت و حاشیه ای ایجاد نکرد. اگر باشگاه استقلال در آستانه دربی به دنبال کسب امتیازات غیرعادی نبود، می توانست در ازای آن نامه ای به فدراسیون بنویسد و چنین تنش و جنجالی ایجاد کند. ضمناً اگر مشکلی وجود دارد که باید در کمیته اخلاق به آن رسیدگی شود، این سؤال است و ما می خواهیم.

باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه ای نگرانی خود را اعلام کرده و خواستار نظارت بیشتر بر این موضوع شده است و اگر استقلالی ها معتقدند حقوقی فراقانونی دارند، حداقل بدانند که اجازه تصمیم گیری درباره پرسپولیس را ندارند.

پرسپولیسی ها ابراز نگرانی کردند چون تعجب آور بود که چطور داور کلین شیت مهدی عبدی مقابل نفت آبادان (جایی که توپ حداقل نیم متری داخل دروازه بود) را ندید و در یک بازی دیگر وظیفه آفساید ذاتی خود را تشخیص نداد و از راه دور. 30 متری.چند بازیکن در میدان دیدش اشتباه هندی را اعلام می کند که داور نزدیکتر بود و زاویه بهتری داشت اما اشتباه را تشخیص نداد؟! کارشناسان تلویزیون نیز بر این باورند که تصمیم داوران اشتباه است.

استدلال می کنند که کمیته اخلاق باید وارد شود(!) اما باید به «مدعیان اخلاق» گفت که هنوز حدود وظایف و اختیارات کمیته اخلاق را نمی دانید.

چگونه یادی از «مدعیان اخلاقی» نکنند که با زور و بی قانونی بازی خود در جام حذفی را به تعویق انداختند و حتی همان مسابقه را با اشتباهات آشکار داوری بردند؟ شاید اگر عادلانه بازی می کرد، تیم جوان پیکان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی حاضر می شد.

از «مدعیان اخلاقی» که مدعی نیمکت نشینی آرام هستند باید پرسید که آیا محدوده مربیان در زمین تغییر کرده است و دیگران نمی دانند که مربی در ده متری ناگهان با حرکتی بی سابقه وارد زمین می شود اما اخطاری دریافت نمی کند. از ارگان های انتظامی؟

باشگاه استقلال در بیانیه ای از حمایت نامتعارف از پرسپولیس خبر داد. علیرغم اینکه افراد بی طرف همیشه ساده لوحانه چنین مشکلاتی را در فضای مجازی بیان کرده اند، باور و بیان این گونه اظهارات کودکانه در فضای رسمی ما را متحیر کرده و البته باشگاه پرسپولیس را رصد کرده و باید پاسخگو باشد.

به مدعیان اخلاقی می گوییم شاد باشید روزی که حق تیم های زحمتکشی مثل پارس جنوبی، جم، پیکان، گل گهر و … است. نقض شد و هیچ نهادی در این رویدادها دخالت نکرد. به کمیته اخلاق اشاره کردید، اما یادتان باشد اگر همه مراجع و کمیته های انضباطی دنیا دور هم جمع شوند، رسیدگی به تخلفات شما کافی نیست.

ما دوباره در مورد این صحبت می کنیم …

دیدگاهتان را بنویسید