پرسپولیس به آرزویش رسید پایان دربی 55 ساله استقلال

پرسپولیس به آرزویش رسید  پایان دربی 55 ساله استقلال

پرسپولیس در دربی هفته بیست و هفتم لیگ برتر و در بازی شش امتیازی مقابل حریف سنتی خود با تک گل عیسی آل کثیر پیروز شد تا حالا بیش از هر زمان دیگری منتظر کوچکترین نقطه ضعف سپاهانی ها باشد.

اما شاگردان یحیی گل محمدی با پیروزی در این دیدار حساس موفق شدند رکورد 55 ساله تاریخ مسابقات همیشه بزرگ و حساس پایتخت را از بین ببرند.

از 26 فروردین 1347 که دو تیم برای اولین بار به مصاف هم رفتند تا صدمین دیداری که شب گذشته در ورزشگاه آزادی برگزار شد، استقلال همیشه بیشتر از پرسپولیس برد اما حالا برای اولین بار در تاریخ دربی، تعداد بردهای دو تیم یکسان است، مساوی است.

هر چند پرسپولیس در رقابت های کل دوران لیگ، در بازی های رسمی و حتی در تقابل های لیگ برتر دو تیم از حریف پیش بود و بردهای بیشتری کسب کرد، اما در کل تاریخ رقابت ها به دلیل چندین بار استقلال. با پیروزی در تورنمنت های مختلف، استقلال همیشه به تعداد بردها می رسید و در مجموع بیش از 99 دربی برگزار شد.

قبل از دربی شب گذشته و در 99 دربی قبلی، استقلال 26 برد و قرمزها 25 برد داشتند. اما با پیروزی یحیی گل محمدی و پسرانش، برای اولین بار تعداد بردهای دو تیم برابر شد و پرسپولیس حالا این فرصت را دارد که در صورت مصاف مجدد با استقلال، تعداد بردهای حریف را در جام حذفی افزایش دهد. . تمامی 26 برد پرسپولیس در بازی های رسمی و 3 برد استقلال در بازی های دوستانه بوده است.

اما یحیی گل محمدی در حالی به این رکورد دست یافت که مربیان بزرگی چون علی پروین، دنیرلی و برانکو ایوانکوویچ علیرغم موفقیت و پیروزی های متوالی در دربی های قبلی نتوانستند به تعداد بردهای پرسپولیس مقابل حریف برسند هر چند که بردهای آنها نیز در دربی بود. این آمار بدون شک موثر بوده است.

لازم به ذکر است که در دیدارهای دو تیم در لیگ برتر، پرسپولیس برتری محسوسی داشت و با 12 برد، 24 تساوی و 8 شکست کاملا از حریف قدیمی خود پیشی گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید