امیر عابدزاده بیش از هر زمان دیگری به آرزویش نزدیک شده است

امیر عابدزاده بیش از هر زمان دیگری به آرزویش نزدیک شده است

خبرها حاکی از آن است که این هفته نام امیر عابدزاده در ترکیب تیم منتخب دسته دوم فوتبال اسپانیا قرار گرفته است. دروازه بان ملی پوش کشورمان در این فصل در تیم پونفرادینا حضور دارد. تیمی که در هفته نوزدهم با درخشش مکرر امیر موفق شد رقیب خود میراندس را با نتیجه دو بر یک شکست دهد. امیر در این بازی 6 سیو از جمله 4 سیو کلیدی داشت و در نهایت از سوی کارشناسان فوتبال اسپانیا به عنوان بهترین گلزن هفته انتخاب شد. هفته ای که 11 مسابقه با حضور 22 دروازه بان انجام شد و به همین دلیل انتخاب امیر بسیار ارزشمند است.

نزدیک به رویای لالیگا
این بازیکن 28 ساله در اوایل این فصل پس از یک فصل درخشان در مارتیمو که به تیم کمک کرد در لیگ برتر پرتغال باقی بماند، به پونفرادینا پیوست. تیمی از دسته دوم اسپانیا که برای بسیاری از فوتبالدوستان ایرانی ناشناخته بود. حتی گاهی انتقاداتی هم به انتخاب امیر می شد، اما انگار فکر درستی داشت و می خواست در جایی بازی کند که محبوبیت بیشتری داشت. قطعا مدیران برنامه و بسیاری از مربیان و مدیران اسپانیایی مسابقات لیگ دسته دوم این کشور را تماشا می کنند تا او بتواند به صعود به لالیگا اصلی امیدوار باشد. به خصوص با نمایشنامه هایی که امیر در این فصل ارائه می کند، دستیابی به این مهم به هیچ وجه دور از انتظار نیست. حتی خود پونفرادینا هم شانس رسیدن به لالیگا را دارد. تیم اسپانیایی این هفته با نتیجه 2-1 میراندز را شکست داد و با 19 بازی و 35 امتیاز به رده دوم جدول صعود کرد. البته آنها 7 امتیاز از آلمریا صدرنشین عقب هستند و ایبار و تنریف را بسیار نزدیک می بینند. با این حال، قرار گرفتن در این موقعیت یک اتفاق بسیار خوب و امیدوارکننده برای پونفرادینا است. لیگ دسته دوم فوتبال اسپانیا 22 تیم دارد و رقابت های نیم فصل اول تا دو هفته دیگر به پایان می رسد.

در سکوت رشد می کند
روندی که امیر عابدزاده برای رسیدن به این نقطه در فوتبال باشگاهی و ملی طی کرد بسیار تحریک آمیز و قابل تقدیر است. امیر در شرایطی که خیلی ها او را همان احمدرضا عابدزاده دوست داشتنی می دانستند و تنها به خاطر نام و آبروی پدرش وارد فوتبال شده بود، امیر آنقدر جنگید و جنگید که بالاخره به حقش رسید و جای خودش را پیدا کرد. شاید در آن روزهایی که عابدزاده کوچولو در پرسپولیس و راه آهن جدی گرفته نمی شد، کمتر کسی تصور می کرد که این پسر بدون هیچ حرفی در فوتبال اروپا به حق خود برسد، به لیست تیم ملی در جام جهانی روسیه برسد. 2018 حتی پیراهن شماره یک در مقدماتی جام جهانی 2022. تیم ملی بپوش. اما این اتفاق افتاد؛ از دروازه بانی که در طول یک فصل در مارتیمو پرتغال بیش از 100 سیو داشت و حالا بر پونفرادینا مسلط است. امیر عابدزاده نشان داده است که حتی ژن های خوب هم می توانند از صفر شروع کنند و اگر لیاقتش را دارند در آرامش و سلامت به آرزوهایشان برسند. او را باید آفرین نیز نامید.

4 سانتی متر از احمد کوتاهتر است
امیر عابدزاده طبیعتاً کاریزمای منحصر به فرد پدرش احمدرضا را ندارد. و در این صورت نباید زیاد به او خرده گرفت. در نهایت احمدرضا بی نظیر بود. با این حال خیلی ها معتقدند امیر خیلی کوتاهتر از پدرش است که این یک ذهنیت دقیق نیست. احمدرضا عابدزاده 190 سانتی متر و پسرش امیر 186 سانتی متر قد دارند و در واقع بچه عقاب فقط 4 سانتی متر از خود عقاب کوتاهتر است. شاید به خاطر استایل و هیکل امیر، اندامش کوچکتر به نظر می رسد. به هر حال عابدزاده کوچک با همان قد و جثه می درخشد و قدم به قدم به تحقق آرزوهای بزرگش نزدیک می شود.

دیدگاهتان را بنویسید