احمد نورالهی بیش از هر زمان دیگری به پرسپولیس نزدیک شده است

احمد نورالهی بیش از هر زمان دیگری به پرسپولیس نزدیک شده است

پس از پایان لیگ بیستم که با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید، احمد نورالهی به عنوان یک بازیکن ملی و مهم تصمیم گرفت شانس خود را برای حضور در یک باشگاه ثروتمند و خارجی امتحان کند. او از لیگ های زیادی در قطر، امارات و چین پیشنهاد داشت اما از سوی دبی و شباب الاهلی انتخاب شد. با قراردادی به ارزش یک میلیون و 100 هزار دلار برای فصل اول. نورالهی قراردادی دو ساله با الاهلی امضا کرده که برای او در فصل آینده حدود 1.4 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت. جالب است که طرفین می توانند در مورد سال سوم توافق کنند. باز هم لحظه خاص معافیت مالیاتی نورالهی است که نشان می دهد الاهلی در مصر چه مقدار در زمان استخدام او به عنوان یک ملی پوش و یک هافبک آماده بود.

نورالهی که شماره 7 الاهلی را بر تن می کرد از ابتدای فصل تا امروز 20 هفته پس از لیگ امارات تنها 15 بار وارد زمین شده است. 12 بار به عنوان بازیکن ثابت که در 4 مورد تعویض شده و البته 3 بار به عنوان بازیکن ذخیره یا ذخیره. یعنی هافبک 29 ساله تیم ملی 8 بازی کامل و 90 دقیقه متوالی انجام داده و البته در 5 بازی الاهلی غایب بوده و در ترکیب قرار نگرفته است. این آمار شاید برای کاپیتان سابق پرسپولیس که در طول فصل یکی از بازیکنان اصلی این تیم بود قابل قبول نباشد.

شرایط نورالهی زمانی پیچیده تر می شود که بدانیم او در لیگ قهرمانان آسیا جای چندانی در ذهن مهدی علی، سرمربی ایران و اهل لار الاهلی ندارد. نورالهی در اولین دیدار تیم الاهلی مقابل آخال ترکمنستان که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، جایی در ترکیب خود نداشت و روی سکو نشست. او پشت فولاد هافبک تهاجمی قرار داشت اما در دقیقه 83 گل به خودی به ثمر رساند و 5 دقیقه بعد تعویض شد. در دیدار سوم مقابل الغرافه و به دلیل آشنایی با بازی سعید عزت الله، نورالهی در ترکیب اصلی قرار گرفت اما تنها 66 دقیقه در زمین حضور داشت و با تصمیم مهدی علی احمد عبداللهی جایگزین او شد. در دو دیدار بعدی مقابل الغرافه و آهال که به ترتیب با نتیجه 8-2 و 2-1 به سود الاهلی به پایان رسید، نورالهی در ترکیب قرار نگرفت و نکته جالب این بود که او در ترکیب قرار نگرفت. در لیست

احمد نور در این 5 مسابقه تنها 154 دقیقه در زمین حضور دارد و البته با توجه به نتایجی که الاهلی کسب کرده بعید است خیلی زود به فکر سرمربی تیم برگردد و پیراهن اصلی خود را به تن کند. دوباره تیم الاهلی با کسب 9 امتیاز از 5 بازی لیگ قهرمانان، صعود خود را به مرحله بعد قطعی کرد. این تیم 4 روز دیگر به مصاف فولاد می رود تا به برتری برسد و در صورت پیروزی به تیم اول صعود کند. مهدی علی در مصاحبه اخیر خود گفت: «اکنون تیم خوبی داریم و کارمان تمام است. بنابراین ما دیگر نیازی به بازیکنانی از فهرست خود نداریم!

همین موضوع و ماندن نورالهی در امارات می تواند زمینه ساز بازگشت او به پرسپولیس شود. درست است که پرسپولیس نمی تواند با یک میلیون و 400 هزار دلار قرارداد او را بپذیرد، اما در سال جام جهانی نورالهی باید به طور کامل در تیمش حضور داشته باشد. اسکوچیچ به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی و ثابت تیم ملی، حساب ویژه ای روی توانایی های خود برای موفقیت ایران در جام جهانی 2022 باز کرد و نورالهی همواره به پرسپولیس ابراز علاقه کرده و برای حضور مجدد در این تیم چراغ سبز نشان داده است. جایگاه فعلی او و همچنین سقوط پرسپولیس در این فصل می تواند این انتقال را جدی تر کند. باید منتظر اخبار جدید در این زمینه باشیم و ببینیم هواداران پرسپولیس می توانند بازگشت احمد نور را جشن بگیرند یا خیر؟

منبع: ایران ورزش

دیدگاهتان را بنویسید