پروانه سلشوری: انتخابات آزاد باید برگزار شود/ اقتصاد ایران در آستانه فروپاشی است

پروانه سلشوری: انتخابات آزاد باید برگزار شود/ اقتصاد ایران در آستانه فروپاشی است

این نماینده سابق مجلس گفت: اقتصاد ایران در آستانه فروپاشی است و رابطه دولت و ملت تقریباً قطع شده و حتی با هم اختلاف و درگیری دارند.

پروانه سلشوری نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در پاسخ به این سوال که نتیجه موج اعتراضاتی که حدود چهار ماه است کشور را در بر گرفته است، چیست؟ وی به مانیبان گفت که آیا راه برون رفت از بحران کنونی ممکن است یا خیر، بستگی به اراده دولت دارد. اعتراض خیابانی از طرف مردم طبق اصل 27 قانون اساسی حق آنهاست. حتی اگر قانون اساسی را بخوانید متوجه می شوید که برای این گونه اعتراضات نیازی به مجوز نیست. از طرفی اعتصاب هم حق مردم است، اینها حقوق شناخته شده است.

و افزود: مشکل کشور ما ساختاری است. به معنای کلمه ساختار در مشکل است و با تغییر افراد شاهد تغییر وضعیت نخواهیم بود. نمونه ساده آن روی کار آمدن آقای رئیسی است که همانطور که می بینید نه تنها به همین سطح رسید، بلکه حتی اوضاع را بسیار بدتر کرد.

رئیس فراکسیون زنان در مجلس دهم گفت: اگر دولت تسلیم تغییرات ساختاری مانند رفراندوم شود، این همه پرسی ممکن است در قالب کوچکی باشد، شاید اتفاقی بیفتد. اگر رفراندوم در این سطح برگزار شود تا حدودی باز می شود، امیدوارم تغییراتی ایجاد شود وگرنه فکر می کنم کار دیگری نمی توان کرد.

سلحشوری تصریح کرد: اکنون اقتصاد ایران در آستانه فروپاشی است و رابطه دولت و ملت تقریباً قطع شده و حتی به نوعی در تضاد با یکدیگر هستند. از طرفی وضعیت اجتماعی هم خوب نیست. بنابراین پرکردن این خلأ با رفراندوم امکان پذیر به نظر می رسد و فکر می کنم باید تاکید کنم که «شاید» بتوان با رفراندوم شرایط را عادی کرد. شاید خیلی از افراد جامعه با این حرف من موافق نباشند و حتی موافق نباشند. در عین حال شاید آن اقشار خاکستری که تا امروز علیرغم گلایه هایشان به صحنه اعتراض نیامده اند، بتوانند از ابزار رفراندوم راضی باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بالاخره خاطرنشان کرد: انتخابات آزاد به معنای واقعی کلمه و سپردن امور به مردم می تواند چاره ساز باشد. باز هم می گویم که اگر چنین کارهایی انجام شود، شاید مردم دولت را بپذیرند، به نظر من این رویکرد از سوی دولت بعید است زیرا بدنه عمومی هنوز به عنوان یک قدرت نزدیک به دولت نیست.

منبع: مینی بان

دیدگاهتان را بنویسید