پروژه بزرگ استقلال؛ گایدی به تهران بازگشت!

مهدی کایدی که دو فصل خوب را در استقلال با استراماهونی و مجیدی فهری سپری کرد، با هدف رسیدن به فوتبال اروپا راهی امارات شد تا پیراهن شباب الاهلی را بر تن کند. این تیم پیش از این با احمد نوراللهی قرارداد امضا کرده بود و دومین خرید خود را از یک تیم بزرگ دیگر پایتخت انجام داده بود که روزهای اول برای قیدی خوب گذشت و او در اولین بازی هایش برای شباب الاهلی توانست رضایت هواداران را جلب کند، اما روزها شادی کمی در دبی خیلی زود می گذرد و ناگهان مهدی علی سرمربی وقت این تیم در لیست سیاه قرار می گیرد.

پس از اینکه قیدی در چند دیدار عملکرد خوبی نداشت، حضور او در دیدارهای این تیم به صورت سینوسی ادامه یافت. او در برخی از مسابقات از ابتدا شروع کرد و در برخی دیدارها به عنوان ذخیره به میدان آمد و در نهایت در لیگ قهرمانان آسیا و از مجموع 6 دیدار تیمش فقط در ترکیب شباب الاهلی حضور داشت. 45 دقیقه و سپس حتی روی نیمکت. ذخیره ها هم ننشسته بودند.

با جدایی مهدی علی و حضور لئوناردو ژاردیم روی نیمکت شوالیه های سرخ، انتظار می رفت شرایط قائدی برای فصل جدید دستخوش تغییرات مثبتی شود، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه قائدی در لیست بازیکنان قرار دارد. سرمربی جدید شباب الاهلی برای اردوی پیش فصل صربستان، او متوجه نشد که این سوال خبر جدایی اش را تقویت می کند، در حالی که برخی مدعی بودند قائدی در شباب الاهلی ماندگار است، این تیم امروز عمر خریبین را به خدمت گرفت. ، بازیکن سوری الوحده برای افزایش ترافیک بین عناصر تهاجمی این تیم. این مشکل قائدی را بیش از هر زمان دیگری میل به ترک خواهد کرد.

با فاصله چند ماه از جام جهانی، قیدی هرگز نمی خواهد بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان را از دست بدهد. بازیکنی که به دنبال فضای بیشتری برای نشان دادن توانایی هایش و بازگشت به روزهای خوبش است، شایعه بازگشت کایدی به استقلال بارها تکرار شده است. پیگیری های خبرنگار اسپورت سه حاکی از آن است که احتمال حضور بوچهری وینگر در جمع شاگردان ساپینتو بیش از یک شایعه است و آبی ها نیز در این زمینه گام های مثبتی برداشته اند.

شباب الاهلی که قصد دارد در فصل آینده در جمع تیم های بالای جدول قرار بگیرد و شانس خود را برای قهرمانی امتحان کند، با حضور مهدی قیدی در جمع تیم های مدعی لیگ ADNOC مخالفت کرده و قصد تقویت رقبای خود را ندارد. به تیم هایی مانند الوصل پیشنهاد می دهند که رد کرد از سوی دیگر فرهاد مجیدی که مشتری وفادار قیدی بود پس از قرارداد استقلال برای به خدمت گرفتن این بازیکن از به خدمت گرفتن قیدی خودداری کرد و او قصد رقابت ندارد. با تیم سابقش برای به خدمت گرفتن این بال بوشهری.

بازگشت قائدی به استقلال می تواند به راحتی ماجرای جدایی امیرحسین حسین زاده را فراموش کند. پروژه ای سخت و سخت برای آجورلو و مدیران استقلال که تحقق آن در کنار امضای قرارداد با محمد محبی می تواند آبی ها را به قهرمان بازار نقل و انتقالات تبدیل کند.بازگشت کایدی به ایران در این مرحله دشوار اما ممکن است زیرا این بازیکن همچنین به دنبال تیمی برای حضور بیشتر در زمین است. این بازیکن گزینه های زیادی ندارد و باید خیلی زود برای آینده اش تصمیم بگیرد. یک انتخاب اشتباه می تواند به قیمت جام جهانی تمام شود. در فاصله 110 روز تا شروع جام جهانی، مهدی کایدی استقلال را مشتری تمام عیار خود می بیند و شاید بازگشت او به تهران شروعی برای احیا و حضورش در تیم ملی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید