پروژه های غیر همسایگی / پاسخ به نکاتی برای تعدادی از مشکلات: زمان آمدن فرا رسیده است!

ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795824

قسمت دوازدهم از سلسله گزارش های بیزیم محله به منطقه فرهنگی و تاریخی شام غزه می پردازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تبریز بیدار «شنب» غازان (شام گزان) یکی از محلات قدیمی تبریز است که بنا به گفته مورخان، بناهای باستانی و تاریخی آن بر اثر دو زلزله ویرانگر تبریز و همچنین سهل انگاری در دوره های مختلف آسیب دیده است. اما حمام و سنگ ها و کاشی های پراکنده.

شنب غازان واقع در قسمت غربی تبریز، از شمال به خیابان فرهنگ و قدس، از جنوب به خیابان 22 بهمن یا راه آهن، از غرب به جاده سنتو یا بلوار کارگر و دامپزشکی یا شهید محدود می شود. خیابان نجاتی از شرق .

این محله در محله های آهونی، حاطب، گراملک و شهرک امام واقع شده است.

خبرنگاران تبریزبیدار پس از گزارش های پی درپی از بیزیم محله، برای رصد مشکلات اهالی محله بیرون رفتند و از مسئولان مربوطه جویا شدند.

اثرات نامطلوب اقتصادی با مسدود کردن تقاطع غزه-آهونی

اول از همه با بزرگان این محله صحبت می کنیم. آقای یونس با بیان اینکه انجمن غازانیه و معتمدین منطقه شنب غازان به صورت ناشناس، داوطلبانه و بدون حقوق به اهالی خدمات رسانی می کنند، گفت: انسداد و بسته شدن چهارراه شنب غازان – آخونی و نبود ارتباط مستقیم بین تاریخی و فرهنگی. منطقه شنب غازان با شهر تبریز و تاثیر نامطلوب آن بر اقتصاد و حمل و نقل ساکنین و تجار محترم یکی از محوری ترین الزامات می باشد.

اتوبوس های تک را کاهش دهید

وی به مشکل حمل و نقل عمومی در این محله اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر تعداد اتوبوس های تک اتوبوس کاهش یافته و مدت هاست ساکنان در ایستگاه های اتوبوس منتظر مانده اند. همچنین به دلیل عدم ارتباط خیابان اصلی محله با مرکز شهر از سمت شرق تا چهارراه آهونی امکان استفاده از تاکسی وجود ندارد.

آقای شهردار؛ پارک ها را کشف کنید

در این میان مردم بیشتری دور ما جمع می شوند و هرکس شروع به بیان مشکلات محله خود می کند. یکی از اهالی که به نظر می رسد به دلیل این حجم از مشکلات جان خود را از دست داده و در مطالبات خود سهل انگاری کرده است، می گوید: ما توجه و پیگیری تخلفات و برهم زدن زیبایی بصری این محله را داریم.

بانک ها باید بدون پول ما را سربلند کنند!

یک پدر سالخورده و پسرش به جمع ما اضافه شده اند که بر لزوم توجه مسئولان به مسائل عمرانی سالمندان تاکید می کنند و می گویند: در این محله بانکی برای انجام امور بانکی وجود ندارد! آیا صاحبان بانک نباید فقط در جاهایی که به نفعشان است شعبه باز کنند؟ درست است که اینترنت بانک و این چیزها کار ما را آسان کرده است، اما افراد مسن نمی دانند چگونه از اینترنت استفاده کنند و حتی صبر نمی کنند تا آن را یاد بگیرند.

جمع آوری تاریخ فراموش شده شنبه در غزه / پاتوق معتادان

آقای قاسمی یکی دیگر از افرادی است که با ما صحبت می کند. وی با نگاهی به تاریخ شنب غازان از بی توجهی مسئولان به غسالخانه 700 ساله خبر داد و گفت: این اثر هنری با استعداد و تاریخی در خطر تخریب و ریزش قرار دارد.

وی در ادامه قدم زدن در خیابان ها و گفت و گو با یکی از اهالی به شناسایی تولیدکنندگان و فروشندگان مواد مخدر توسط خود اهالی اشاره می کند و تاکید می کند: برای ایجاد و حفظ آرامش در محله لازم است اقوام پلیس به سرعت وارد عمل شوند. ممکن .

مشاوره یک ضرورت است

وی همچنین بیان می کند: نبود تابلو در محله (منطقه تاریخی شنب غزه) در سه ورودی ایستگاه علیزاده، شام گازان آغازی و ورودی دامپزشکی از دیگر مشکلات این محله است که نیاز به رسیدگی پلیس راهور دارد. این هنوز حداقل است. به نظرم باید در گوشه ای از این محله شرحی از تاریخ این محله نوشته شود تا آیندگان از این توضیح استفاده کنند.

وی می افزاید: زمانی که پل ساخته می شود یا پروژه ای افتتاح می شود، مسئولان وقت می دهند تا این پروژه را توضیح دهند. آیا با رویکرد آشنایی مردم با تاریخ محله های هر محله نمی توان همین کار را کرد؟

این شهروند بر لزوم ایجاد شورا در این محله و ایجاد ارتباط تنگاتنگ اعضای شورای شهر با اهالی محله تاکید می کند و می گوید: شورای محله شنب غزه به دلیل پتانسیل های فرهنگی و تاریخی بالقوه و شناسایی و ردیابی بهتر مردم مورد نیاز است. چالش ها و مسائل.

در پایان این بازدید میدانی از پارک فرهنگی این محله بازدید خواهیم کرد. در وسط پارک می توانید میزبان هایی را ببینید که اوقات فراغت خود را سپری می کنند. ما هم با آنها صحبت می کنیم. ضعف در تامین روشنایی پارک فرهنگیان، کمبود مکان، نبود سرویس بهداشتی، نبود امنیت در پارک و نیاز به تعیین نگهبان، کمبود وسایل برای بازی کودکان از جمله مشکلات و خواسته های این بانوان است.

عدم توجه شهرداری به فضای سبز میدان امام حسین (گنبز) و آسیب به وضعیت نامناسب این میدان برای اقتصاد و فروش املاک اطراف و جلوه بصری محله از دیگر خواسته های اهالی این میدان است. محله

نکات هماهنگ: وقت آمدن است!

برای پیگیری این مطالبات به سراغ برخی از اعضای شورای شهر تبریز می رویم.

حکیمه گفوری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر پس از شنیدن مطالبات مردم به ویژه در حوزه فرهنگی قول بررسی میدانی داد.

فریدون بابایی اقدم رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر نیز با مراجعه حضوری به منطقه حواله به درخواست اهالی پاسخ داد.

سخنگوی شورای شهرداری یاسین بژانی نیز از برگزاری جلسه ای با شهردار منطقه 6 در روزهای آینده برای بررسی درخواست های شهروندان خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید