پزشکان در دستان خاتمی روزی نو

پزشکان در دستان خاتمی روزی نو

شورای نگهبان صلاحیت عباس آهوندی، اسحاق جهانگیری را رد و صلاحیت مسعود مزکیان نماینده فعلی تبریز را تایید کرد. پزشکان در دولت سید محمد خاتمی وزیر بهداشت بود. از لحظه اعلام خبر تایید پزشکان، این خبر غوغایی در اردوگاه اصلاحات به کما به پا کرد و این رای دهنده پزشکان را رها کرد. به گزارش خبرنگار ما، در چند روز گذشته حضور پرشمار نمایندگان ادواری که در شهرستان ها نفوذ دارند و همچنین حضور مسئولان دولت های دفاع مقدس، سازندگی، اصلاحات و تدبیر و امید قابل توجه است. در ستاد پزشکی محمدجواد ظریف و عباس آخوندی به کادر پزشکی رفتند. اسحاق جهانگیری نیز از کاندیداتوری پزشکان حمایت کرد. خبر مهم این است که مسعود بیزیکیان به دیدار سیدمحمد خاتمی رفت و با وی درباره ورود وی به عرصه انتخابات گفتگو کرد. خاتمی از کاندیداتوری او حمایت کرد.

ملاقات پزشکان با سید محمد خاتمی
رئیس دولت اصلاحات در این جلسه با قدردانی از ساده زیستی، پاکی، عوام‌گرایی، شجاعت و رعایت موازین اخلاقی آقای دکتر، ابراز امیدواری کرد که جامعه خواستار تحول و اصلاح رویکردها و رویه‌های مدیریتی باشد. برنامه ها، اولویت ها و گروه همکاران ایشان را باید در جهت خواست و اعتماد عمومی به دولت دید و انتخابات برمی گردد.
سیدمحمد خاتمی گفت: همانطور که قبل از تایید صلاحیت نامزدها گفتم، خود را متعهد به حمایت از نامزدهای جبهه اصلاحات می دانم.
وی افزود: اکنون با تأسف از رد بی‌اساس بسیاری از کاندیداهای شایسته، اعلام می‌کنم که به عنوان یک شهروند جویای خیر و صلاح ملت و اصلاح امور به دکتر دکتر رای خواهم داد.
همچنین پیش از این دیدار، در مراسم تشییع پیکر مرحوم جعفر ملی منفرد که با حضور سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم، مسعود بیزیکیان برگزار شد. محمدرضا عارف کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و جمعی از فعالان اصلاحات و اساتید دانشگاه با حضور در مسجد نور تهران با در آغوش کشیدن پزشکان و استقبال گرم از آنان حمایت خود را اعلام کردند.

ملاقات پزشکان با محمدجواد ظریف
همچنین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم نیز با مسعود مزیکیان کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار آقای ظریف به ارائه تحلیلی از وضعیت سیاست خارجی کشور و فراز و نشیب های اخیر پرداخت و دیدگاه های خود را در رابطه با روابط خارجی ارائه کرد. در ادامه، پزشکان نیز به بیان دیدگاه های خود در زمینه دیپلماسی پرداختند و تاکید کردند که باید به سمت افق های باز در سیاست خارجی حرکت کرد.