پس لرزه ها پس از مصاحبه عجیب مورایس با روزنامه پرتغالی

دلتنگی
مورایس به ابولا گفت: «همیشه یک لحظه وجود دارد که کشورتان شما را صدا می کند. احساس فعلی من این است که می خواهم برگردم. دوست دارم برای فوتبال پرتغال و باشگاه های پرتغالی که شرایط موفقیت را دارند، کار مهمی انجام دهم. به عنوان کمک مربی، جام های مهمی از جمله قهرمانی، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده ام. در این سال ها تجربیات زیادی به دست آورده ام و فکر می کنم الان زمان مناسبی است که بتوانم به چنین اهدافی برسم. در 58 سالگی به این آرامش رسیده‌ام که می‌توانم تیم‌هایی را رهبری کنم که به دنبال اهداف بزرگ‌تر هستند.
مورائیس که بین سال‌های 1991 تا 2001 مربی تیم‌های جوانان بنفیکا بود، اضافه کرد: مزیت من این است که بنفیکا را مثل کف دستم می‌شناسم. من فرهنگ بنفیکا را به خوبی می شناسم زیرا ده سال است که اینجا مربی هستم. من ارزش ها و جاه طلبی باشگاه برای قهرمانی اروپا را می دانم. تجربه ای که در این سال ها به دست آوردم می تواند بنفیکا را به موفقیت اروپایی برساند که از دهه 1960 به دنبال آن بودند.

اتفاقات تلخ فصل جاری
مورایس با ابراز تمایل برای بازگشت به پرتغال گفت: قراردادش با سپاهان سه ساله است و باید فصل آینده در ترکیب اصفهانی حضور داشته باشد. هر چند موریس در اولین فصل حضورش نتوانست با سپاهان قهرمان شود، اما پیشرفت تیم محسوس بود و طرفین از این همکاری راضی بودند.
در فصل جاری، سپاهان یکی از مدعیان قهرمانی لیگ است و توانست در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله حذفی راه پیدا کند، اما اتفاقاتی افتاد که به وضوح باعث دلسردی سرمربی پرتغالی شد.
او در مصاحبه های خود بارها از محروم شدن تیمش از 4 امتیاز ابراز ناراحتی کرده است. لغو بازی خارج از خانه سپاهان و اتحاد و اعلام نتیجه به سود حریف عربستانی از دیگر ماجراهایی بود که باعث ناراحتی این مربی شد. سپاهان می توانست به راحتی از این گروه صعود کند اما این تصمیم کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا را تا دقایق پایانی نگران حذف کرد و در نهایت در رده دومی اتحاد قرار گرفت.
رفتن محمدرضا ساکت اتفاقی نیست که باعث خوشحالی موریس شود چرا که او رابطه خوبی با مدیرعامل سابق سپاهان داشت. وی در نشست خبری پیش از بازی با مس رفسنجان گفت: همیشه اتفاقاتی می افتد. این اتفاقات امسال در باشگاه ما بیشتر شده است. ساکت خیلی به ما احترام می‌گذاشت و خیلی سخت کار می‌کرد، اما گاهی مجبور می‌شویم برخی از افراد را رها کنیم. مطمئنم او بچه اصفهان است و همیشه در کنار ما خواهد بود. من معتقدم که سکوت فراموش نشدنی نیست.”

پیامی برای سربازان؟
مصاحبه مورائیس شاید پیامی غیرمستقیم برای سپاهان هم داشته باشد که چندان از شرایطش در این تیم راضی نیست. او توانست تیم خوبی بسازد اما اتفاقات خارج از زمین مانع موفقیت سپاهان غیرمنتظره شد.
مصاحبه مورائیس با واکنش سپاهان مواجه شد و باشگاه بحث جدایی این مربی را تکذیب کرد. منوچهر نیکفر سرپرست مدیرعاملی سپاهان گفت: قطعا حضور ایشان ادامه دارد. ما از عملکرد آن راضی هستیم. او کارهای خوبی انجام داده است. اما در هر قراردادی دو طرف وجود دارد و او باید خوشحال باشد و ما امیدواریم که با ما ادامه دهد.”
پیروزی 4-1 روز گذشته مقابل مس رفسنجان، سپاهان را یک قدم به صدر جدول نزدیک کرد، اما تیم اصفهانی همچنان تا ساحل آرامش فاصله دارد و ادامه همکاری موریس به اتفاقات ادامه فصل بستگی دارد.