پشت درهای قفل شده ستاد مالیاتی یزد چه خبر است؟!

ساعت: 13:41
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778774

یکی از موانع بر سر راه بهبود وضعیت اقتصادی فعلی ، قطعاً اداره مالیات است که می تواند سلامت اقتصادی و اجتماعی را در جامعه تضمین کرده و با شفافیت در اجرای آن بین دولت و شهروندان اعتماد متقابل ایجاد کند ، اما آیا این شیوه اکنون در اداره کل است برای امور؟ آیا مالیات استان یزد اعمال می شود؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته یزدرس، یکی از مهم ترین موانع اقتصادی که می تواند نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت نگران کننده اقتصادی استان داشته باشد، سازمان مالیاتی است و اگر نتایج شفافی داشته باشد، علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی، می تواند به ارتقای وضعیت اقتصادی استان نیز کمک کند. عدالت در سطح جامعه متاسفانه اثربخشی این سازمان مهم اقتصادی در استان یزد به دلیل ارائه غیرشفاف آن دارای ابهامات فراوانی است.

اخیراً اداره کل امور مالیاتی استان یزد برخلاف روال سالهای اخیر ، کلیه کانالهای ارتباطی این اداره با حامیان ، کارشناسان اقتصادی و نمایندگان رسانه های استان را بست و راز ساده ترین و ابتدایی ترین آمار را چاپ کرد. به این ترتیب می تواند از پاسخگویی به انتقادات حامیان واقعی انقلاب اجتناب کند و مانع بزرگی برای شفافیت ایجاد کند.

آیا میزان جمع آوری مالیات در شش ماه اول سال محرمانه است؟

متأسفانه مدیران انتصابی این سازمان در زمان تصدی خود تا حد ممکن تعامل کمی با کارشناسان و اصحاب رسانه استان داشتند و در پاسخ به سوالات این رسانه اظهار داشتند که بارها توضیحاتی درباره محرمانه بودن آمار و اطلاعات خواسته اند. قابل ارائه نیست!

در واقع ، چرا این دفتر مرکزی از ارائه آمار و گزارش فعالیت ها خودداری کرده و می خواهد پاسخگو باشد؟ پشت فرار احتمالی مالیات در استان چه می گذرد؟ آیا این اصناف باید با تاجی که مدیران این اداره به بهانه محرمانگی از پاسخگویی به آن اکراه دارند آسیب ببینند؟

همه اینها در شرایطی رخ می دهد که کارشناسان اقتصادی معتقدند نظام مالیاتی و مالیاتی بدون شک نقش موثری در توسعه کشور دارد و می تواند به عنوان ابزاری غیرمستقیم برای اداره دولت و تأثیرگذاری بر فعالیت بنگاه ها در عرصه سیاست مورد استفاده قرار گیرد. توسعه نقش کلیدی ایفا می کند و بنابراین دولت ها در تلاشند تا با ایجاد یک سیستم مالیاتی مناسب بر چگونگی دستیابی به اهداف توسعه تأثیر بگذارند ، اما باز هم این س raiseال را مطرح می کنیم که آیا با وجود رویکرد رفتاری برخی مدیران غیر شفاف ، آیا این امر ضروری است یا خیر. وقتی می ترسند که مورد انتقاد قرار بگیرند؟

البته شعار شفافیت و انصاف که در سالهای اخیر به عنوان مطالبه عمومی در جامعه مطرح شده و یکی از وعده های دولت سیزدهم است ، با رویکرد فعلی اداره کل مالیات استان یزد مطابقت ندارد. و اگر شفافیت و پیشگیری می خواهید فساد در سطح جامعه است. این سازمان مهم باید در شفافیت پیشتاز باشد. دارند؟

در هر صورت به نظر می رسد اگر مسئولان ارشد استان با سیاست دولت سیزدهم قصد تحقق اهداف دولت مردمی در استان را دارند باید برای شفافیت در ادارات و سازمان های دولتی تلاش کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید