پشت سر خودکشی تکان دهنده خواننده محبوب

چند روز پیش خبر مرگ مون بین در ۲۵ سالگی مردم کره و جهان را شوکه کرد. Moonbean یکی از اعضای گروه پسر Astro بود، و Label ضبط گروه Fantagio مرگ Moonbean را تایید کرد.

پشت سر خودکشی تکان دهنده خواننده محبوب

جسد مون بین در خانه اش در سئول توسط مدیرش پیدا شد و با وجود اینکه تحقیقات درباره مرگ او ادامه دارد، نماینده پلیس کره که نخواست نامش فاش شود، تایید کرد که احتمال مرگ این ستاره به دلیل خودکشی بوده است.

مانند بسیاری دیگر از ستاره های معروف پاپ کره ای، مون بین از سنین نسبتا جوانی به برنامه های شرکت موسیقی در کره کشیده شد، جایی که او یاد گرفت مانند یک ستاره کی پاپ مانند دیگران عمل کند. برنامه هایی که آموزش موسیقی بخش بسیار کوچکی از آن است و تمرکز اصلی این برنامه ها بر رعایت استانداردهای زیبایی غیر معمول و رژیم های سخت و حتی نحوه صحبت کردن، راه رفتن و لباس پوشیدن است.

پشت سر خودکشی تکان دهنده خواننده محبوب

مرگ مون‌بین برای بسیاری از جمله مون‌بین و سانها شوک‌آور بود، زیرا مون‌بین حتی در روزهای قبل از مرگش بسیار فعال بود و برای اجرای برنامه در یکی از بزرگترین سالن‌های کنسرت کره در ماه می آماده می‌شد.

پشت سر خودکشی تکان دهنده خواننده محبوب

جف بنجامین، ستون نویس بیلبورد و کی پاپ درباره مرگ مون بین گفت: «در حالی که مرگ هر ستاره جوانی در موسیقی تکان دهنده است، مرگ مون بین با توجه به حجم فعالیت او در هفته های اخیر همه را شگفت زده کرد. هیچ یک از اطرافیان او نمی توانستند این را پیش بینی کنند زیرا مون بین همیشه لبخند بزرگی مانند گربه چشایر در آلیس در سرزمین عجایب بر لب داشت.

بی رحم مانند صنعت تولید کی پاپ

پشت تمام زرق و برق های شهرت و ثروت در کی پاپ، یک جنبه تاریک وجود دارد. عواملی مانند سطح باورنکردنی رقابت در این صنعت، کمبود فضای شخصی برای ستاره ها، آزار و اذیت مداوم کاربران شبکه های اجتماعی و البته فشار افکار عمومی که برای تخریب روحیه هر جوان کافی به نظر می رسد.

پشت سر خودکشی تکان دهنده خواننده محبوب

مون بین تنها ستاره نوظهور کی پاپ نبود که در سال های اخیر با مرگی مشابه طرفداران را شگفت زده کرد. مخاطبان کی پاپ پس از شنیدن خبر مرگ مون بین، به سرعت مرگ گو هارا را به یاد آوردند. جسد گو هارا در سال 2019 پس از اینکه مدتی توسط دوست پسر سابقش به دلیل اخاذی و باج گیری تحت فشار قرار گرفته بود، پیدا شد.

پشت سر خودکشی تکان دهنده خواننده محبوب

مرگ گو هارا تنها چند ماه پس از دوست صمیمی و ستاره کی پاپ سالی اتفاق افتاد. او یک سال پس از مدت ها توهین و فشار کاربران شبکه های اجتماعی، دست به خودکشی زد. مرگ سالی افکار عمومی در کره جنوبی را بیشتر متوجه پدیده آزار و اذیت سایبری کرده است و مردم این کشور از مقامات خواسته اند مجازات های سخت تری برای این جنایت در نظر بگیرند.

پشت سر خودکشی تکان دهنده خواننده محبوب

تنها دو سال قبل از خودکشی سالی، جامعه موسیقی کره جنوبی یک ستاره دیگر را از دست داد. در سال 2017، جونگهیون پس از یک مبارزه طولانی با افسردگی تصمیم گرفت به زندگی خود پایان دهد.

اینها تنها نمونه هایی از شیوع خودکشی در بین ستاره های ثروتمند و مشهور کی پاپ است و پس از هر مورد، فشار سنگینی که این ستاره ها باید تحمل کنند، به بسیاری از کره ای ها یادآوری می شود. امبر لیو ستاره سابق f(x) در همین رابطه با مجله People صحبت کرد.

پشت سر خودکشی تکان دهنده خواننده محبوب

“در ابتدا همه چیز فوق العاده جالب و جذاب به نظر می رسد، اما پس از مدتی تنهایی و مشکلات دیگر شروع شد.” امبر به ویژه از مرگ سالی متاثر شد زیرا او و سالی اعضای یک باند بودند.

آمبر می گوید چرا افسردگی و سایر مشکلات روانی ستاره های کی پاپ در شبکه های اجتماعی ظاهر نمی شود: «البته، همه پست های شبکه های اجتماعی ما پر از شادی، زرق و برق و لبخند خواهند بود، زیرا اگر من به عنوان یک کی پاپ ستاره، اگر بخواهم در مورد افسردگی و مشکلاتم صحبت کنم، همه طرفدارانم را از دست خواهم داد.”

امبر همچنین درباره مرگ دوست و همکارش سالی گفت: «خیلی سخت بود. خیلی عصبانی بودم من حتی از دست خودم عصبانی بودم زیرا فقط چند هفته قبل از مرگ سالی با او صحبت کرده بودم و بارها و بارها به آن فکر می کردم. فکر می‌کردم شاید اگر فقط به او پیامی می‌دادم، اوضاع فرق می‌کرد.»

پشت سر خودکشی تکان دهنده خواننده محبوب

هنگامی که از هیجان و هیجان اولیه عبور کردید، ناگهان متوجه می‌شوید که هر روز از خواب بیدار می‌شوید، به سر کار می‌روید، در ماشین خود می‌خوابید و سپس به سمت نمایش بعدی می‌روید. واقعاً خسته کننده و بی رحمانه است.»

آمبر همچنین از فشاری که از سوی افکار عمومی بر دوش این ستاره ها وارد می شود صحبت می کند. فشار ناعادلانه و مداوم برای کامل بودن. فشار برای رعایت استانداردهای زیبایی که گاهی اوقات عقل سلیم و حتی فیزیولوژی انسان را به چالش می کشد. «باور کنید، زمانی که با دیگر ستاره‌های کی‌پاپ قرار می‌گرفتم، بیشتر درباره رژیم‌های غذایی صحبت می‌کردیم تا موسیقی. در مغز من و تمام آن ستاره ها حک شده است. ما باید گرسنگی بکشیم تا پذیرفته شویم».

پشت سر خودکشی تکان دهنده خواننده محبوب

امبر در پایان به شیوع جراحی پلاستیک در بین ستاره های کی پاپ و حتی مردم عادی کره جنوبی اشاره می کند: «سئول یکی از بالاترین نرخ های جراحی پلاستیک در جهان را دارد. مترو، خیابان و تقریباً همه جا مملو از تبلیغات جراحی پلاستیک است و برای اکثر دختران، “استانداردهای زیبایی سئول حتی مهمتر از تحصیلات آکادمیک است.”

پشت سر خودکشی تکان دهنده خواننده محبوب

در خاتمه، از آنجایی که پاپ کره ای و گروه های مختلف این کشور طرفداران زیادی در کشور ما دارند، فراموش نکنید که در قسمت نظرات به ما و سایر کاربران بگویید نظر خود را در این مورد چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید