چرا برخی از افراد به زندگی خود پایان می دهند؟ / علائم هشدار دهنده خودکشی را حدس بزنید


وی افزود: خودکشی فرار از شرایط غیرقابل تحمل زندگی است که می تواند شکست عاطفی یا ظلم و آزار، نادیده گرفته شدن در مدرسه، والدین مطلقه یا چیز دیگری باشد.


این روانشناس گفت: اگر فردی را به گونه ای آزار دهد که برایش سخت شود، سعی می کند این وضعیت غیرقابل تحمل را از بین ببرد و شاید اولین چیزی که به ذهن می رسد نجات جان شما باشد. بس کن


وی گفت: هدف همه خودکشی ها رسیدن به یک زندگی آرام و بی دغدغه بدون نگرانی از مشکلاتی است که در واقع او را نگران می کند.

حیاتان گفت: «خودکشی مانند تخریب تلویزیون است تا صحنه ای غیرقابل تحمل را نبینید یا یک موتور پر سر و صدا را از بین ببرید تا صدای آن را نشنید. به عبارت دیگر، خودکشی نابودی زندگی است تا فرد بتواند مشکل شرم آور زندگی خود را از بین ببرد، در حالی که باید برای رفع یا رفع مشکل شرم آور تلاش کرد.

میزان خودکشی در زنان بیشتر از مردان است


او گفت که میزان خودکشی در میان زنان بیشتر است، اما اقدام‌های موفق به خودکشی در میان مردان شایع‌تر است. وی گفت: عمل رایج در اکثر خودکشی ها فرار یا فرار است، مثلاً اگر خودکشی کنم از همه دردها و رنج ها راحت می شوم و فرار می کنم و همه به نبودن در این دنیا برمی گردد.


این روانشناس گفت: خودکشی به دلایل مختلفی از جمله حل مسئله، تسکین دردهای روانی، قطع رابطه، احساس شکست، نیازهای ناموفق و حتی انتقام می تواند رخ دهد.


«بیشتر افرادی که می خواهند خودکشی کنند. سعی کنید با گذاشتن یک موضوع، دیگران را از نیات خود آگاه کنید. بنابراین اغلب آنها یادداشتی در مورد افرادی می گذارند که روزی آنها را دوست نداشتند یا آنها را تحقیر کردند، آنها را مسخره کردند، تهدید کردند و آنها را سرزنش کردند و به آنها گوش نکردند و آنها را آزار دادند و به آنها گفتند که شما خودکشی کرده اید. .


سرنخ هایی که به فرد کمک می کند فکر کند قصد خودکشی دارد، سرنخ های کلامی و رفتاری هستند، مانند جملات یا عباراتی که به طور غیرمستقیم خداحافظی می کنند، مانند گفتن «یک سال دیگر اینجا نیستم»، «شاید برای یک سال دیگر اینجا نباشم. ” ماه. “” دیگر طاقت ندارم، “” دیگر طاقت ندارم، “” دوست دارم بمیرم.”

وی ادامه داد: از جمله شواهد رفتاری می توان به ساماندهی امور شخصی اشاره کرد، مثلاً وسایل شخصی خود را به دیگران می دهد یا از دیگران مشروعیت می طلبد.

مهم است که از هشدارهای نجات دهنده آگاه باشید


استاد دانشگاه آزاد قزوین گفت: ایده خودکشی یا اقدام به خودکشی به عوامل متعددی بستگی دارد که از آن جمله می توان به تغییر شرایط اجتماعی، افزایش فشار اجتماعی، کاهش تاب آوری، بحران های روانی و اقتصادی ناشی از تاج گذاری و شیوع بالای اختلالات روانی مانند افسردگی اشاره کرد. .


وی گفت: اولین گام در مبارزه با خودکشی، افزایش آگاهی عمومی نسبت به آن، افزایش آگاهی نسبت به هشدارها و ارائه خدمات روانشناختی به مردم است.


حیاتان افزود: رسانه ها می توانند نقش مهمی در افزایش آگاهی عمومی نسبت به خودکشی و همچنین راه های کمک گرفتن در شرایط بحرانی داشته باشند. یکی از نهادهای پیشگیری و مبارزه با خودکشی اورژانس اجتماعی است.

وی در پایان گفت: رسانه ها نیز می توانند نقش موثری در معرفی این خدمات داشته باشند. وی گفت: امدادهای اجتماعی اورژانس به صورت 24 ساعته فعال است و مردم می توانند در مواقع بحرانی از خدمات روانشناسی و سازمان اجتماعی کمک بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید