پشت صحنه روز ملکه فقید در سفارت انگلیس/ حامیان مالی جشن تولد الیزابت دوم در تهران چه کسانی هستند؟ + سند


زمان: 08:20
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840481

سفارت انگلیس در تهران در نظر دارد روز سه شنبه هفته جاری جشن تولد ملکه را در سفارت این کشور برگزار کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس این گزارش، تولد ملکه مربوط به یک ماه پیش (21 آوریل برابر با اول اردیبهشت) است، اما مشخص نیست که چرا سفارت انگلیس در سوم ژوئن مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر، جشن تولد ملکه را برگزار می کند. از خودگذشتگی ملت ایران

بر اساس دعوتنامه ای که سفارت انگلیس برای مهمانان خود ارسال کرده و نسخه ای از آن در اختیار شبکه اطلاع رسانی راه دانا قرار گرفته است (تصویر زیر)، انگلیسی ها از علاقه مندان به ملکه دعوت کرده اند تا در قلب تهران کنار بیایند. روز و نود و ششمین سالگرد تولد ملکه خود را جشن بگیرند.


ee2af830 c37d 48fa 88a5 86ff4909e92f خبر خاکستری


تصویر دعوتنامه

همانطور که برخی گفته‌اند، سفارت انگلیس در تهران طی سال‌ها به مهمانان و شرکت‌های ایرانی گفته است که اسپانسر و هزینه جشن تولد را بپردازند.

در همین راستا، در سال 1998 خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سفارت به مهمانان گفته است که در حمایت از این رویداد مشارکت فعال داشته باشند (تصویر زیر).


c871dce1 9aec 4203 a22f 0be82c9b91c0 خبر خاکستری


ایمیل 2019 در رابطه با پرداخت مراسم

شاید برای روشن شدن بیشتر این موضوع، سفیر انگلیس در تهران که در زمینه اطلاعات نیز تخصص دارد، باید اعلام کند که هزینه های هنگفت این جشن در مقابل تحریم ها و فشار بر مردم ایران و کدام افراد یا شرکت ها متحمل شده اند. البته رسانه های مستقر در لندن که همواره متعهد به شفافیت و اطلاع رسانی دقیق بوده اند، می توانند همین کار را انجام دهند.

بی بی سی فارسی نیز به عنوان رسانه رسمی دولت انگلیس می تواند یکی از مستندهای به اصطلاح افشاگرانه خود را درباره ابعاد این عید و حامیان آن تهیه کند تا افکار عمومی از جزییات این ماجرا مطلع شوند.

از سوی دیگر این مراسم مربوط به اصلاحات اقتصادی و طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در کشور و تلاش دولت برای حل مشکلات مردم است که بسیاری از آنها از سوی غرب به ملت ایران تحمیل شده است. از جمله بریتانیا. .

این در حالی است که اخیرا وزارت اطلاعات در بیانیه ای اعلام کرد که دو شهروند اروپایی را به اتهام تلاش برای سازماندهی ناآرامی و ناامنی در کشور بازداشت کرده است.

وقتی این موضوعات و برخی موارد دیگر را کنار هم می‌آوریم، می‌بینیم که دور از ذهن نیست که درست در روزهایی که رسانه‌های فارسی مستقر در لندن تمام تلاش خود را برای قیام کشور می‌کنند، برخی عناصر را در ایران و انگلیس تحریک کنند. سفارت در تهران نیز در نظر دارد ادامه این پروژه را برای پوشش جشن و مهمانی با تأخیر قابل توجهی برنامه ریزی و سازماندهی کند که پیشینه، دامنه و مهارت سفیر کنونی انگلیس در تهران همراه با سابقه دشمنی انگلیس با ایران را تأیید می کند. و بر عبارات فوق تاکید دارد.

رئیس اداره مبارزه با تروریسم، رئیس اداره امنیت ملی، سفیر انگلیس در یمن (مستقر در ریاض همزمان با حمله عربستان سعودی)، اولین وزیر تهدیدات راهبردی و مسئول مقابله با اشاعه هسته ای در واشنگتن. تنها بخشی از آقای سیمون شرکلیف سفیر بریتانیا در تهران است.

انگلیس نیز فهرست بلندبالایی از اقدامات علیه منافع ایران به ویژه در تاریخ معاصر دارد تا جایی که عبارت «کار کار انگلیسی هاست» در فرهنگ عامه رایج شده و حتی به ضرب المثل تبدیل شده است.

عملیات در قحطی بزرگ و کشته شدن بیش از 2 میلیون ایرانی در جریان اشغال ایران در طول جنگ جهانی اول، استعمار و استثمار ایران به مدت تقریباً دو قرن و در ظهور سلطنت پهلوی، کودتا نقش داشت. حمایت از صدام از جنگ 8 ساله تحمیلی به ملت ایران با میزبانی و حمایت از گروه های تروریستی ضد انقلاب در لندن، همکاری و نظارت بر تحریم های سرکوبگرانه علیه ملت ایران و اجرای تعهدات خود در حمایت از سیاست های فشار حداکثری ترامپ. ، دروغ ، عملیات روانی و بدخواهی مداوم. و رسانه های 24 ساعته ملکه از جمله بی بی سی، ایران اینترنشنال، منوتو برای ناامید کردن و ناامن کردن ایران تنها گوشه ای از کارنامه سیاه دولت انگلیس در دنیای مدرن است. تاریخ ایران.

اگرچه انگلیسی ها به اقدامات علیه امنیت در ایران ادامه می دهند، اما وضعیت ایران، منطقه و عرصه بین المللی نسبت به گذشته که انگلیسی ها در آن زمین خورده بودند، تغییر چشمگیری داشته و امروز کشور دچار بحران شده است. انتخاب، خواسته های اسکاتلند برای استقلال و مشکلات دیگر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید