پشت پای ستاره تیم ملی به پیشنهاد جذاب تیم انگلیسی

این تورنمنت مهم آسیایی یک ویترین عالی برای بازیکنان بود تا توانایی های خود را به نمایش بگذارند و مورد توجه باشگاه های بزرگ قرار بگیرند. این اتفاق زمانی حادتر شد که مسابقات با فصل نقل و انتقالات زمستانی لیگ های اروپایی و آسیایی همزمان شد و نمایندگان برخی از باشگاه ها برای شکار ستاره ها راهی دوحه شدند. این بهانه ای شد تا چند بازیکن حاضر در مسابقات پس از پایان مسابقات به باشگاه های جدید خود بروند. از جمله دو ستاره ازبکستانی به نام های جلال الدین مشاریپوف و اوستین اورنوف که به ترتیب راهی استقلال و پرسپولیس شدند. یا شوکوروف دیگر بازیکن کلیدی تیم ملی ازبکستان که در فصل نقل و انتقالات زمستانی فاتح کاراگومروک را ترک کرد و پیراهن کایسری اسپور را در سوپرلیگ ترکیه بر تن کرد. از دیگر نقل و انتقالات جذاب بازیکنان آسیایی می توان به حضور ابراهیم حصار سوری در فولاد اشاره کرد. بازیکنی که در تیم بلگرانو آرژانتین حضور داشت اما برای پوشیدن پیراهن فولاد راهی اهواز شد. در بین بازیکنان ایرانی، مهدی طارمی با اینترمیلان به توافق رسید. گفته می شود این قرارداد قبل از شروع جام ملت های آسیا به توافق رسیده و تنها تست های پزشکی باقی مانده تا ستاره بوچهری رسما پیراهن اینترمیلان را بپوشد.

پشت پای ستاره تیم ملی به پیشنهاد جذاب تیم انگلیسی

میلاد محمدی که کمتر در ترکیب اصلی این مسابقات حضور داشت از A. A. K آتن رفت و راهی آدانا دمیراسپور شد. او در AA بارها روی نیمکت می نشست تا احسان حاجی صفی در ترکیب اصلی قرار بگیرد و در تیم ملی هم چنین موقعیت هایی را تجربه کرد. بنابراین بهترین تصمیم برای میلاد این بود که چمدان هایش را ببندد تا از AA جدا شود، ببندد و به یک تیم جدید برود. آدانا تیم نهم لیگ ترکیه است و جالب اینکه میلاد با ورود به ترکیه و انجام اولین بازی خود در ترکیب اصلی قرار گرفت. این یعنی سرمربی آدانا روی توانایی های مدافع چپ جدید و ایرانی خود حساب ویژه ای باز کرده است.

کریم انصاری فرد با بازگشت به سرزمین فیلسوفان این بار به عضویت آریس درآمد. او سال ها در سوپرلیگ یونان حضور داشت و پیراهن باشگاه هایی مانند المپیاکوس، پانیونیوس و A.A.K آتن را بر تن کرد. کریم مجبور شد به لیگ قبرس برود و یک فصل و نیم برای اومونیا نیکوزیا بازی کند. گل او به منچستریونایتد هرگز از یاد هواداران اومونیا نخواهد رفت. حالا انصاری فرد که علاقه زیادی به بازی در یونان دارد به عضویت آرس درآمده و پیراهن پنجمین تیم سوپرلیگ یونان را بر تن خواهد کرد. انصاری فرد و آریس فصل را با هدف صعود در تورنمنت های اروپایی ادامه خواهند داد.

همه اینها مقدمه ای بود برای رسیدن به ماجرای پیشنهاد جذابی که دست علیرضا جهانبخش بود. در اواسط مسابقات باشگاه لوتون تاون انگلیس که در لیگ برتر حضور دارد برای جذب کاپیتان تیم ملی ایران تلاش کرد اما این مذاکرات به سرانجام نرسید. جهانبخش که سابقه بازی در برایتون را دارد در 6 ماه آخر قراردادش با فاینورد مورد توجه لوتون قرار گرفت. باشگاه هلندی می توانست از انتقال علیرضا درآمد کسب کند اما این اتفاق نیفتاد و جهانبخش با جدایی از فاینورد مخالفت کرد. علی جهان قصد دارد تا پایان قراردادش در فاینورد بماند و سپس تیم بعدی خود را به عنوان بازیکن آزاد انتخاب کند. اتفاقی که مطمئنا در نقل و انتقالات گرم تابستان رخ خواهد داد.