پلنگ به مدت پنج ثانیه آهو را تعقیب می کند/عکس

پلنگ به مدت پنج ثانیه آهو را تعقیب می کند/عکس

پلنگ ها در طول روز برای فرار از آفتاب داغ استراحت می کنند و می خوابند و اغلب مکان های امنی را در درختان، بوته ها و بستر رودخانه ها پیدا می کنند. آنها معمولاً در شب فعال هستند و با دید عالی در شب به شکار و کاوش می پردازند. پس از شکار، با پیروی از ریتم بی نظیری از استراحت و شکار، مکانی آرام برای خوابیدن تا عصر روز بعد پیدا می کنند. با این حال، گاهی اوقات این الگو می تواند تغییر کند و پلنگ ها را می توان در طول روز در حال شکار مشاهده کرد.

حدود 50 متری خندقی که پلنگ در آن بود قرار گرفتیم و منتظر ماندیم. بعد از حدود سه ساعت گله 100 آهو را دیدیم که به سمت خندق می دویدند. این حیوانات وحشی بدون توجه به پلنگ از خندق عبور کردند. ناگهان پلنگ در لبه خندق ظاهر شد، در علفزار دراز کشیده بود و صف آهوهای یال دار را تماشا می کرد.

گوزن های شاخدار در ماسای مارا گله های بزرگی تشکیل می دهند و به عنوان یک خانواده با هم حرکت می کنند. آنها مسافت های طولانی را طی می کنند و در حالی که نزدیک بقیه گله می مانند، به دنبال غذا و آب می گردند. این اتحاد از آنها در برابر شکارچیانی مانند شیر، کفتار و پلنگ محافظت می کند. متأسفانه آنها همیشه ایمن نیستند و گاهی اوقات عضو جوان و ضعیف طعمه شکارچیان می شود.

اتفاق بعدی آنقدر سریع بود که تقریباً نمی‌توانستم آن را باور کنم. در کمتر از پنج ثانیه، پلنگ با بز غافلگیر شده روبرو شد، روی پشت حیوان پرید و آن را پایین آورد.

طولی نکشید که پلنگ این طعمه را خفه کرد. سپس او را به داخل خندق کشاند. آهوی یال دار برای پلنگ بزرگتر از آن بود که بتواند درختی را بالا بکشد، بنابراین قبل از تغذیه روی زمین زیر سایه درختی استراحت می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید