پناهیان: لعنت خدا بر عمامه ای که می گوید دانش آموزان خشونت نکنند!

پناهیان: لعنت خدا بر عمامه ای که می گوید دانش آموزان خشونت نکنند!

علیرضا پناهیان گفت: متأسفانه چند روحانی عمامه دار و در راس آنها برجسته ترین سیاستمداران این کشور الگوی ابوموسی اشعری را ساختند و کاری به جبهه حق از باطل نداشتند. ای عمامه چون تو نابینا و بی بین بودی بسیجی اسلحه به دست نگرفت کتک خورد و کشته شد.» اما او خشونت نکرد و برای امنیت مردم جان داد، لعنت خدا بر تو که گفتی مریدان درگیر نشوند. در خشونت .مرگ بر شما منافقان.

رئیس اندیشکده رهبری دانشگاه ها گفت: حادثه هولناک و تروریستی شاهچراغ (ع) نفرت دیرینه دشمن از ایران اسلامی و جهان تشیع را آشکار کرد.

علیرضا پناهیان شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(س) اظهار داشت: حادثه ناگوار حرم مطهر شاهچراغ(س) متأثر از متدین و مسلمان علاقه مند به اهل بیت(ع) بوده است. -بیت (علیه السلام). هر انسان درستکار و عاقلی نمی تواند با شنیدن این داستان متاثر نشود.

رئیس اندیشکده رهبری دانشگاه ادامه داد: کسانی که از کشتن آیت الله شهید دستگیب ابایی ندارند، زنان و کودکان را تیرباران می کنند.

پناهیان با بیان اینکه در این حادثه درس ها و مصادیق فراوانی وجود دارد، گفت: دشمنان ما با این حادثه خباثت دیرینه خود را به ما نشان دادند. خداوند متعال در قرآن می فرماید آنها برای شما خوب نیستند; چرا باید یک نفر اینقدر از دست ما عصبانی باشد که به زن و بچه ما شلیک کند؟

وی خطاب به مردم با بیان اینکه دشمنان از ملت ایران کینه داشتند و ملت ایران باعث بیداری ملت ها شده است، گفت: آیا معتقدید ما دشمن داریم؟ کره ات را بده، برده شو، دانشگاهت را با خاک یکسان کن، اما دشمنی آنها با تو تمام نمی شود. شما باید مقاومت کنید، باید با دشمنان خود مانند دشمن رفتار کنید و به چشم دشمن به دشمن نگاه کنید.

پناهیان با اعتقاد به اینکه حس خصومت در کشور فروکش کرده است به 22 آبان اشاره کرد و گفت: بچه ها زندگی را شروع می کنند و با کشتی بازی می کنند. کودک به طور غریزی می داند که دشمنی دارد که باید با او مبارزه کند. انگیزه مبارزه با دشمن نباید در ذهنشان گم شود، بلکه باید دشمن خود را پیدا کنند. کسانی که مدرک گرفته اند، باید در سینه خود کینه توزی نسبت به دشمن داشته باشند. اولین پیام این توپخانه این است که دشمنان از ملت ایران کینه دارند. آنها از زنانی که با وجود شورش ها حجاب خود را برنمی داشتند، بیزار بودند. آنها حتی از کودکان و نوجوانان ما کینه ای دارند. چرا که مردم کم حجاب و جوانان ما در این شورش تسلیم داعش نشدند، آنها از دبیرستانی ها کینه ای دارند که صدها هزار نفرشان این چند شب در اطراف حرم نگهبانی می دهند. آنها از مردمی که از مشکلات اقتصادی رنج می برند به امید آینده ای روشن کینه دارند. دشمنان با یک تیر و چند تیر نمی توانند ملت ایران را نابود کنند. اما برخی از ایرانیان هنوز کینه توزی دشمن را باور نکرده بودند. دشمنان این ملت آنقدر کینه در دل دارند که با اینکه می دانند نمی توانند ملت را عصبانی کنند، باز هم دندان قروچه می کنند.

پناهیان با اعتقاد به اینکه دشمنان خدا، دشمنان احمد بن موسی (علیه السلام)، دشمنان علی بن موسی (علیه السلام) و دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) دشمنان ملت ایران هستند، گفت: حتی اگر دشمنان به ملت ایران دسترسی پیدا می کنند، به بردگی بسنده می کنند. ببینید داعشی با این کشور که کنترل بخشی از عراق را به دست گرفت چه کرد؟ آنها هزاران دانش آموز را در یک نقطه نابود کردند. مردم ایران باید باور کنند که دشمن دارند. خداوند با آیات خود این سؤال را برای ما مطرح می کند.

خطاب به مردم فرمود هر که مؤمن شد دشمنی پیدا کرد، فرمود: اگر نمی خواهید دشمن داشته باشید ایمان نیاورید; تو نمی‌توانی هابیل باشی بدون اینکه قابیل تو را بکشد، تو نمی‌توانی یوسف باشی بدون اینکه برادرانت تو را به چاه بیندازند. این آموزش را بررسی کنید. نمایش رسانه های دشمن از این جمله باید دید و شنیدن رسانه های دشمن، جنایت دیدن و بد خوردن است.

وی با بیان اینکه سیاستمدار نبودن یعنی دشمن نداشتن، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب لعنت خدا بر کسانی که می خواهند جوانان ما سیاسی نباشند. این جنایات نشان می دهد که ما دشمن داریم و دشمنان ما شرورند. اگر در شب حادثه تروریستی شاهچراغ در این شبستان باز می شد صدها هزار نمازگزار کشته می شدند. اما ما دشمنان را نابود خواهیم کرد زیرا از این راه عقب نشینی نمی کنیم و نفرت آنها را در گلویشان خفه می کنیم.

پناهیان با اشاره به شعار «خون در رگ های ما هدیه رهبر ماست» گفت: مردم نمی خواهند برای حفظ رهبر خود خون بدهند. این شعار متعلق به دوران دفاع مقدس بود که 200 هزار شهید دادیم. در حال حاضر اختیارات ما خیلی بیشتر از اینهاست. ملت ایران باید برای رهبر خود که از دیرباز بر ضرورت جهاد تبیینی تاکید کرده قیام کند. رهبر انقلاب از آینده خبر داشتند. وقتی وضعیت فرهنگ جامعه رو به پیشرفت است، غیبت های زیادی صورت می گیرد و توضیح آن بر تک تک ما واجب است. دفاع مقدس و حفاظت از حرم وظیفه کافی بود ولی جهاد تبیین یک وظیفه عینی است. نمی توانم اولین درس شهادت شاهچراغ (ع) را از دست بدهم، اما باز هم تاکید می کنم که ما دشمن داریم و دشمن با ما کینه توزی دارد. دشمن خیلی بیشتر از گذشته از ملت ایران متنفر بوده است. اگر روزی امام جمعه شیراز را به قتل رساند، حالا می خواهد به هر ملتی حمله کند، زیرا مردم ایران همچنان در مقابل او مقاومت می کنند و از مشکلات اقتصادی خود سیر نشده اند. به همین دلیل می خواهند از این مردم انتقام بگیرند. آنچه دشمنان با عراق و سوریه می کنند جلوی چشم ماست. ما نباید عقب نشینی کنیم. من از ملت ایران می‌خواهم که بیدار شود. باید مقابل دشمن برویم.

پناهیان تصریح کرد: دشمنان با ایجاد بلاتکلیفی و هرج و مرج به دنبال ترساندن و خسته کردن ملت ایران هستند و امیدشان این است که با گلوله باران از آب گل آلود ماهی بگیرند. آنها گلوله باران می کنند و می خواهند به مردم یادآوری کنند که ما خودمان این کار را کردیم. هر که می ترسد شایعه را بیشتر می پذیرد و دشمنان با ترس سعی می کنند قدرت خود را به ملت ایران تحمیل کنند و با ضرباتی که می زنند ملت را خسته کنند. متأسفانه چند روحانی عمامه دار به سرکردگی سیاسیون نجیب این کشور الگوی ابوموسی اشعری را ساختند و کاری به جبهه حق از باطل نداشتند. و برای امنیت مردم جان داد، لعنت خدا بر شما که گفتید دانش آموزان نباید درگیر خشونت شوند. مرگ بر شما منافقان

وی با بیان اینکه اسلام دین رحمت است، گفت: اسلام حتی به کافران ساکن کشورهای اسلامی نیز پناه می دهد و به خون و ناموس آنها احترام می گذارد. اگر یکی از کافران علاقه مند به گوش دادن به قرآن است، باید به او اجازه گوش دادن به قرآن را بدهید. اسلام به همه ملت ها و مردم احترام می گذارد; همه افرادی که تحت حمایت اسلام زندگی می کنند از حقوق شهروندی برابر برخوردارند. کسانی که باعث حادثه تلخ شاهچراغ شدند و کسانی که از این پشت صحنه حمایت کردند و تهیه کردند چه توجیهی برای کارشان دارند و چگونه می توانیم کارشان را توجیه کنیم. آیا می توان افرادی را که در یک مکان جمع شده اند کشت؟ ایمان از قتل نهی می کند و فریب را باز می دارد. مؤمن و مسلمان خیانت نمی کند. گرچه انسان در جبهه ها حافظ خاک و ارزش های کشور است و حفاظت از انسان در زمان جنگ را همه دنیا می پذیرند، اما چگونه می توانیم این اتفاق عجیب را بپذیریم که شخصی شبانه وارد معبدی مقدس شود و آن را به اهل بیت نسبت دهد. بیت؟ (سلام الله علیه) و مردم بی گناهی را که برای انجام وظیفه الهی به این مکان آمده اند تیرباران کنید و مردان و زنان بزرگ و کوچک را بکشید. این در حالی است که چندی پیش حادثه ای در کشورمان رخ داد و اکنون چهل آشوب روزها ادامه دارد، اما در این حادثه تلخ که 13 نفر کشته شدند چه عکس العملی وجود دارد؟

رئیس اندیشکده رهبری دانشگاه‌ها به کشته شدن یک خانواده در حادثه شاهچراغ(ع) اشاره کرد و گفت: افرادی که با هموطنان، مسلمانان و مذاهب شما همدردی می‌کنند. چه کسی می تواند قبول کند که یک خانواده سه نفر از اعضای خود را در یک زمان از دست بدهد؟

پناهیان یادآور شد: آیا افرادی که دست به چنین کارهایی می زنند شستشوی مغزی می دهند؟ مردم را کشتند. در قرآن کریم آمده است که هر کس بی گناهی را بکشد گویی همه مردم را کشته است. قرآن برای کسی که جان انسان شریف و مؤمن را می کشد سخت ترین عذاب را داده است و خداوند متعال برای او عذاب دردناکی آماده کرده است. از نهادهای ذیربط، نهادهای امنیتی و قوه قضائیه تقاضا داریم که با جدیت از این سوالات ساده غافل نشوند. ما باید خود را به جای کسانی بگذاریم که عزیزان خود را در این حادثه از دست دادند. جای کودکی که خانواده اش را از دست داده است.

پناهیان با تاکید بر اینکه برای برخورد با عاملان این حادثه قاطعیت لازم است، گفت: ما در کشوری با امنیت زندگی می کنیم. نعمت امنیت، نعمتی است که در درجه دوم قرار ندارد. وقتی امنیت، تجارت، آسایش، درس و فرهنگ وجود ندارد. نعمت امنیت نعمت بزرگی است. برخی می خواهند این نعمت را از کشوری بگیرند که از امنیت خوبی در خاورمیانه برخوردار است. ما باید سعی کنیم نعمت امنیت را حفظ کنیم. آنها قصد دارند امنیت کشور را برهم بزنند و مردم را نسبت به یکدیگر بدگمان کنند. این تحرکات ناامیدانه نشان می دهد که آنها سعی دارند امنیت داخلی را زیر پا بگذارند. ما باید هوشیار باشیم و این امنیت را از مسئولان نظام مطالبه کنیم. انسان قدر نعمت را تا نزدیک نعمت نمی داند، ولی قدر نعمت را زمانی می داند که نعمت از بین برود.

فرمود: اسلام دین رحمت است، اما رحمت حدی دارد. حیف کسی که به مردم بیگناه شلیک می کند و مرد و زن و پیر و جوان و حتی بچه را می کشد، این ظلم است. خداوند هم می گوید باید در مقابل ظلم مقاومت کنید.

پناهیان با بیان اینکه دشمن در کمین است، گفت: دشمن به دنبال فرصت است تا فرصت را غنیمت شمرد و ضربه بزند. بنابراین مسئولان امنیتی کشور باید هوشیار باشند. تعداد زائران حرم احمد بن موسی (ع) پس از شیوع ویروس کرونا بیش از پیش افزایش یافته است. این اتفاق زیبا نشان دهنده ایمان مردم است.

دیدگاهتان را بنویسید