پنتاگون: افزایش استقرار جنگنده های اف 16 در خلیج فارس برای مقابله با غرق شدن کشتی های ایران

پنتاگون: افزایش استقرار جنگنده های اف 16 در خلیج فارس برای مقابله با غرق شدن کشتی های ایران

این مقام ارشد پنتاگون به خبرنگاران گفت: آمریکا آخر هفته (شنبه و یکشنبه) جنگنده‌های F-16 را به منطقه خلیج فارس می‌فرستد تا جنگنده‌های A-10 را که بیش از یک هفته است در آنجا گشت‌زنی می‌کنند، رهگیری کنند. تقویت

در همین حال، این خبر منتشر شد که ده روز پیش، تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، مدعی شد که نیروهای ایرانی اقدام به توقیف دو نفتکش تجاری که «قانونی در آب‌های بین‌المللی» در حال حرکت بودند، داشته‌اند. بر اساس این گزارش، پس از پاسخگویی نیروی دریایی آمریکا به تماس اضطراری نفتکش و ادامه مسیر دو کشتی تجاری، شناورهای نیروی دریایی ایران عقب نشینی کردند.

این مقام ارشد پنتاگون که نامش فاش نشد، همچنین گفت: استقرار جنگنده‌های اف 16 در منطقه به منظور پوشش هوایی کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز و خلیج فارس است و در عین حال. امکان نظارت نظامی در منطقه را افزایش می دهد و یک عامل بازدارنده برای ایران است.

نیروی دریایی آمریکا می گوید که ایران در دو سال گذشته نزدیک به 20 کشتی تجاری با پرچم بین المللی را مورد آزار، حمله یا توقیف قرار داده است و چنین اقداماتی “تهدیدی آشکار برای امنیت دریایی منطقه و اقتصاد جهانی” است.

این مقام پنتاگون همچنین گفت که آمریکا به طور فزاینده ای از افزایش همکاری ایران، روسیه و سوریه در خاورمیانه نگران است.

این مقام پنتاگون افزود که ایالات متحده در حال بررسی گزینه های خود برای مقابله با حضور رو به رشد روسیه در آسمان سوریه است.

دیدگاهتان را بنویسید