آمریکا: کشتی و جت جنگنده جدید برای حفاظت از کشتی ها به خلیج فارس می فرستد

آمریکا: کشتی و جت جنگنده جدید برای حفاظت از کشتی ها به خلیج فارس می فرستد

مقامات آمریکایی هفته گذشته از استقرار F-16 در خلیج فارس خبر دادند. علاوه بر این، هواپیماهای تهاجمی A-10 آمریکا نزدیک به دو هفته است که در منطقه حضور دارند.

آخرین استقرارها پس از آن صورت می گیرد که ایران در اوایل ماه جاری تلاش کرد دو نفتکش را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کند.

این هواپیماهای جدید برای پوشش هوایی و حفاظت از کشتی های تجاری در حال حرکت در تنگه هرمز استفاده می شوند تا به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر فعالیت های ایران عمل کنند.

نیروی دریایی آمریکا گفت که در هر دو مورد، شناورهای نیروی دریایی ایران با ورود ناوشکن یو اس اس مک فال عقب نشینی کردند. نیروی دریایی آمریکا همچنین تاکید کرد که مک‌فول برای ادامه حفاظت از خطوط دریایی در منطقه خلیج فارس باقی خواهد ماند.

سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون تاکید کرد که مشخص نیست کشتی ها و هواپیماهای آمریکایی تا چه زمانی در این منطقه خواهند ماند.

سینگ طی یک نشست توجیهی به خبرنگاران پنتاگون گفت: «در پرتو این تهدید مداوم و در هماهنگی با شرکا و متحدانمان، ما حضور و توانایی خود را برای نظارت بر تنگه هرمز و آب‌های اطراف در منطقه افزایش می‌دهیم».

نیروی دریایی ایالات متحده می گوید که ایران در دو سال گذشته حداقل پنج کشتی تجاری را توقیف کرده و ده ها کشتی دیگر را مورد آزار و اذیت قرار داده است. حوادث بسیاری نیز در داخل و اطراف تنگه هرمز (دهانه باریک خلیج فارس که 20 درصد کل نفت خام از آن عبور می کند) رخ داده است.

دیدگاهتان را بنویسید