پنیر قرمز در اردوی تیم ملی ایران

پنیر قرمز در اردوی تیم ملی ایران

تیم ملی ایران در دومین دیدار تدارکاتی به مصاف سنگال رفت. مسابقه ای که پس از بازی مقابل اروگوئه برگزار شد، درس های زیادی برای کارلوس کی روش و شاگردانش داشت.

تغییر لحن انتقادات از تیم ملی و مقایسه این بازی با اروگوئه نشان می دهد اتفاقات مقابل سنگال جای نگرانی دارد.

این نگرانی ها بی دلیل نیست. چرا که تیم ملی در یک موضوع مهم مقابل ستاره های سنگال پر مشکل بود: پدیده نگه داشتن توپ و انداختن توپ در پاس سوم! در واقع در دیدار با انگلیس در جام جهانی 2022 نیز همین اتفاق تکرار خواهد شد، ماجرا از این قرار است که این دیدار حتی ممکن است سرنوشت ایران را در قطر رقم بزند.

همانطور که می دانید بازیکنانی مانند سادیو مانه یا کالیدو کولیبالی که در بایرن مونیخ و چلسی بازی می کنند منتظر نمی مانند تا حریف توپ را برای آنها ببرد. سنگال در حفظ توپ و گردش بازی در زمین نقش اول را داشت و به راحتی توپ را در اختیار تیم ملی ایران قرار نداد.

از همان لحظات ابتدایی بازی مشخص بود که سنگال با پرسنیگ بازی برای تیم ملی ایران را از روی خط دروازه متوقف خواهد کرد. پاس برگشت و تکرار آن پدیده ای نبود که ملی پوشان را خوشحال کند. آنها باید به عقب برمی گشتند و به دروازه بان پاس می دادند تا بازی ایجاد کنند و توپ را از مدافع سوم ما دور کنند.

دیدار تدارکاتی با سنگال درس هایی به همراه داشت که می تواند درس و راهنمای جام جهانی قطر باشد. صرف نظر از نتیجه خوب تیم ملی ایران، از این دیدار عبور نکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید