پنیر قرمز “انجیلی”؛ هشدار خط سبز/ وعده هایی که با مستندات رسمی فراموش شد!


ساعت: 09:24
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820522

زمانی قرار بود زباله های انجیلی این تهدید را به منبع درآمدی برای شهر بابل تبدیل کند، اما علیرغم وعده های محقق نشده طی سالیان متمادی، این معضل به زنگ خطری برای ایران تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اوانجلیکال نامی شناخته شده برای یک اشتباه مدیریتی 23 ساله است که هر سال به دلیل زخم درمان نشده تازه تر و کاربردی تر می شود.

محل دفن زباله آنجلیسی یکی از دفن زباله های کشور است که پس از تکمیل ظرفیت سایت متیو کولا و تخلیه زباله به خارج از شهر با ایده آرمانی برای تحقق بهشت ​​رویایی با ظرفیت 70 تن از سال 1377 آغاز به کار کرد. کمپوست در روز در 250 تن زباله بحران زیست محیطی وجود داشت و علیرغم وعده ها و ترس های انتخاباتی سال ها، این مشکل حل نشده باقی ماند.
وین ما را وادار کرد تا مشکل را مطالعه کنیم تا به حل این فاجعه زیست محیطی کمک کنیم.


برای درک عمق فاجعه ابتدا از سایت کتاب مقدس بازدید کردیم که زمانی قرار بود تهدید را به فرصتی برای منابع درآمدی شهر تبدیل کند و اکنون زنگ خطر است. سرزمین ایران شده است.

انگلسی روستایی در محله بابلی شهر بابل با منابع طبیعی بکر است که در روستای درزکلا در قسمت جنوبی شهر بابل واقع شده است.

جنگل های انجیل به دلیل فضاهای بکر و رویایی خود، زمانی یکی از خوش آب و هواترین مناطق این شهر به شمار می رفتند، اما اکنون به دلیل فاجعه زیست محیطی، جمعیت خود را در این منطقه کاهش داده اند.



f043b879 4149 4588 ab09 eae418e79b4d خبر خاکستری

ساکنان این منطقه، مانند آقای کریمی، از عمل نکردن مسئولان به وعده‌های فراموش شده در سطل‌های پست سخن گفته‌اند.


گربانعلی مشتی یکی از کشاورزان این منطقه است که درختانش به دلیل آلودگی آب های زیرزمینی خشک شده اند.


گربانعلی از روزهایی می گوید که کارمندان 6 ماه قول می دادند و چند ماه بعد وعده 6 ماه مادام العمر بسته شد، از روزهای بد حکمرانی که باعث بحران زیست محیطی شد.


وی ادامه می دهد: جنگل های بکر کتاب مقدس از جمله مناطق تاریخ کهن این سرزمین با زیستگاهی برای رشد گونه های مختلف پرندگان و جانوران بوده و اکنون به زیستگاه شکارچیانی تبدیل شده است که بسیاری از گونه های پرندگان و حیوانات کوچکتر را از بین می برند. کتاب مقدس یک محیط امن برای رشد و توسعه است.

علی یکی از شهروندان بابلی است که وقتی دوربین ما را می بیند تمایل به صحبت از زباله پیدا می کند.


او معتقد است که بهترین راه برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی در سایر فرهنگ های انجیلی کاهش تولید زباله و جداسازی زباله از مبدا است.

e5490ec6 bfba 49d8 a067 7d0bf8550d9f خبر خاکستری


خانم نرگس احمدی یکی دیگر از شهروندان بابلی از تخلیه زباله برای دفن غیرقانونی گلایه کرد و گفت: پرندگان اغلب نایلون و زباله های زیادی را به داخل خانه می ریزند و همین امر باعث شده فرزندانش این روستا را ترک کنند.



نگاه کردن به زباله ها نباید یک نگاه پیش پا افتاده باشد


شهردار بابل در گفت و گو با بالا گفت: هیچ کارمندی نمی تواند خود را در انجیل توجیه کند، این فاجعه زیست محیطی مربوط به این سایت نیست بلکه مربوط به مدینه فاضله است که به دلیل نماهای جزیره محقق نشد.


سید محمدقاسم دابوئیان گفت: تهدید زباله های بشارتی نه تنها مربوط به بابلکنار یا شهرستان است، بلکه با نفوذ به آب های زیرزمینی غذای انسان ها نیز تهدید خواهد شد.
وی گفت: معضل زباله از صلاحیت شهرداری ها خارج است و عزم و اعتماد ملی می طلبد تا تهدید زباله به فرصتی برای منابع درآمدی در شهر تبدیل شود.


دابوئیان افزود: اولین گام در حل معضل زباله; تفکیک زباله از مبدا امری اصولی و کارشناسی است تا تمامی دستگاه های اجرایی بتوانند از توان زباله گردها فعال و استفاده کنند.



a36fb671 6bef 4dab bfd1 12b246f85754 خبر خاکستری

شهردار بابل گفت: سایت انجیلی با تمام مخاطراتی که دارد محترم ترین محل دفن زباله شمال کشور است چرا که این مکان زیرساخت های مناسبی را فراهم کرده است و در حال حاضر مشکل این سایت با سوزاندن وام 210 میلیارد تومانی حل می شود. برای همیشه تا این شی که در شمال کشور الگویی به حساب می‌آید، ایده رویایی را که تبدیل تهدید به فرصت بود، محقق کند.



2 تا 3 برابر فاصله تولید زباله در بابل با استاندارد جهانی

حسین حیدرپور رئیس اداره محیط زیست بابل در گفت و گو با خبرنگار ما با ابراز نگرانی از ورود نفوذ بشارتی به سفره های زیرزمینی گفت: انگلیسی به دلیل شیب منطقه و بارندگی در 32 کیلومتری بالادست بابل واقع شده است. 0.1050 میلی متر در طول سال از نظر موقعیت مکانی اصلا مورد تایید محیط زیست نیست.


وی افزود: متاسفانه این سایت روزانه بین 100 تا 150 مترمکعب نفوذ تولید می کند، در حالی که روزانه 250 تا 280 تن زباله تولید می شود که 40 درصد آن فرآوری و مابقی به صورت خام دفن می شود.


حیدرپور گفت: سرانه تولید زباله برای هر نفر به صورت استاندارد 900 گرم است و این در حالی است که 2 تا 3 برابر سرانه تولید زباله با استاندارد جهانی فاصله داریم و در صورتی که برنامه ریزی شود می توانیم از بلایای زیست محیطی جلوگیری کنیم. اصولاً تفکیک زباله از مبدا انجام می شود.


وی با بیان اینکه اولین پلاستیک دست ساز بشر هنوز به طبیعت بازنگشته است گفت: کاهش زباله های تولیدی بسیار مهم است و باید در این زمینه در جامعه فرهنگی و آموزشی از طریق تبلیغات رسانه ای انجام شود.



859e586c 64f6 4a72 a51a 0d31c69b55da خبر خاکستری

حیدرپور سبک زندگی امروزی و استفاده بی رویه از محصولات پلاستیکی را از دیگر دلایل افزایش ضایعات عنوان می کند و می افزاید: کیسه های پولی به عنوان جایگزین مناسب و راهکار پیشگیرانه و کاهش دهنده می تواند بسیار موثر باشد.


رئیس محیط زیست بابل گفت: امروزه پسماند تهدیدی برای محیط زیست است و نیاز به مدیریت آن خارج از شهر و ایالت است و کاهش تولید راه حل اساسی و مهمی است که می تواند از بروز مشکلات جلوگیری کند و این نیاز به همگانی را می طلبد. فرهنگ و توجه ویژه به شهروندان.


قاسم عزیززاده گرجی فرماندار بابل نیز با ابراز نگرانی از این فاجعه زیست محیطی منتظر خبرهای خوش پس از سفر رئیس جمهور برای رفع این بن بست در بحران زیست محیطی بود و پس از اجرایی شدن مصوبات سفر قول مصاحبه داد.


اکنون می توان گفت که برای کاهش هزینه های گزاف زباله و حفاظت از منابع ایران، تنها راه حل عمده برای جلوگیری از بلایای زیست محیطی مانند کتاب مقدس، کاهش تولید زباله و تفکیک زباله از مبدا به صورت اصولی و کارشناسی شده برای تهدید است. طلای کثیف با فرصت های زیست محیطی. برای اینکه انجیلی های موجود از بن بست بحران زیست محیطی آسیب نبینند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید