اجرای طرح استخراج گازوئیل از زباله در منطقه «انجیلی» بابل


ساعت: 07:44
تاریخ انتشار: 1401/02/02
کد خبر: 1833714

محمود حسینی پور گفت: طرح استحصال گازوئیل از یک شرکت دانش بنیان داخلی در مقیاس مصرف روزانه 20 تن زباله به زودی در آمل راه اندازی می شود. وی گفت: این پروژه در منطقه بشارتی شهر بابل به بهره برداری می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ سیدمحمود حسینی پور پنجشنبه شب به همراه کریمی و سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و عزیززاده گرجی فرماندار بابل از انبار زباله های انجیل بازدید کرد.

وی گفت: با حمایت هایی که از شرکت های دانش بنیان داشتیم، سال گذشته توانستیم اولین محصول گازوئیل را از پسماندها استخراج کنیم. این محصول با حضور وزیر کشور ارائه شد و اکنون در حال نصب تجهیزات این پروژه مهم در آمل هستیم.

وی افزود: این طرح به زودی در آمل به صورت پایلوت در مقیاس مصرف روزانه 20 تن زباله به بهره برداری می رسد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: پس از اتمام مراحل پایانی طرح پایلوت شهرستان آمل، این طرح را در نقاط مختلف استان اجرا می کنیم و ظرفیت استفاده از زباله را به 250 تن در روز خواهیم رساند.

حسینی پور گفت: یکی از مزیت های این پروژه سرعت ساخت و نصب تجهیزات آن است که زمان لازم برای نصب تجهیزات روی این فناوری در مقیاس مصرف 600 تن زباله در روز حدود شش ماه است. مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در این طرح صد درصد از زباله ها استفاده بهینه می شود به طوری که 40 درصد به گازوئیل، 40 درصد به کمپوست و 20 درصد مابقی به نانوبلوک تبدیل می شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: این پروژه توسط یک شرکت فناوری داخلی دانش بنیان و با حمایت استاندار مازندران به پایان رسید که برای همیشه به معضل زباله استان پایان می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید