پوتین استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت


00:05 قیمت نفت به 96 دلار در هر بشکه رسید

اقدام رئیس جمهور روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال جدایی طلبان اوکراینی باعث آشفتگی در بازار انرژی شده است. با افزایش ۲ درصدی قیمت نفت خام در اروپا در روز دوشنبه، قیمت نفت خام از زمان امضای قرارداد با ولادیمیر پوتین به ۹۶ دلار در هر بشکه رسید که یک رکورد جدید در سال‌های اخیر است.


23:55 زلنسکی: من با بایدن صحبت کردم

رئیس جمهور اوکراین در واکنش به اقدام مسکو برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک گفت که با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره رویدادهای اخیر مشورت کرده است.
ولادیمیر زلنسکی همچنین افزود: شورای امنیت ملی اوکراین برای بررسی رویدادهای اخیر جلسه ای برگزار خواهد کرد.


23:43 واکنش سوریه، ونزوئلا و جمهوری چچن

پس از اعلام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک، سوریه، ونزوئلا و جمهوری چچن استقلال جمهوری های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناختند.

کوبا و صربستان و جنبش انصارولای یمن نیز استقلال دونتسک و لوهانسک، دو استان شرقی منطقه دونباس را پس از روسیه به رسمیت شناختند.


23:35 واکنش نمایندگان اروپا

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در بیانیه ای اعلام کرد که به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک نقض تمامیت ارضی اوکراین است.

اورسولا فون در لاین، کمیسر اتحادیه اروپا نیز موضع مشابهی اتخاذ کرد و آن را نقض قوانین بین المللی و حاکمیت اوکراین خواند.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت که اتحادیه اروپا و متحدانش به تصمیمات پوتین “بی ابهام” پاسخ خواهند داد.

لتونی از اتحادیه اروپا خواسته است که تحریم های فوری علیه روسیه اعمال کند.


22:49 پوتین استقلال دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخت

دیدگاهتان را بنویسید