پوستر کنگره منطقه ای شعر محرم رونمایی شد


ساعت: 21:44
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881649

پوستر کنگره منطقه ای شعر محرم با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی، رئیس بسیج هنرمندان، رئیس بسیج اقشار، دبیر علمی و دبیر اجرایی این مراسم رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آناج، حجت الاسلام سید محمود حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ضمن تسلیت ایام شهادت امام محمد باقر (ع) گفت: کنگره شعر محرم در سال های اخیر با عناوین مختلف از سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج هنرمندان استان برگزار شد اما در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا سازمان تبلیغات با وقفه هایی در برگزاری این مراسم مواجه شد اما بسیج هنرمندان اجازه وقفه با اضافه شدن را نداد. تلاش ها.

وی در ادامه سخنان خود گفت: سال گذشته اختتامیه کنگره شعر اربعین همزمان با کنگره شعر محرم بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: امسال طی بحثی که با بسیج هنرمندان داشتیم، تصمیم گرفتیم این رویداد عظیم را با هم برگزار کنیم، در تلاش هستیم تا همه را جمع آوری کنیم. مجموعه هایی برای کار در این راستا، امید وجود دارد. با همدیگر کنگره شعر محرم را به بهترین نحو برگزار کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره محورهای این مراسم گفت: فعالیت در حوزه فرهنگ عاشورایی، شکوفایی و رواج شعر عاشورایی، حمایت از جریان شعر آیینی و ارج نهادن به فعالیت های عاشورایی از مهمترین اهداف این کنگره است. شاعران آیینی و انقلابی تأثیرگذاری و زمینه سازی برای شعر آفرینی در حوزه مضامین عاشورایی، حمایت ویژه از شاعران آئینی جوان، حمایت و شکوفایی محافل شعر مسجد محور و پایگاه، توجه به معضلات اسلام جهان به لحاظ اصل «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا» در شعر. عاشورایی و تلفیق موضوعات و موضوعات مهمی چون: (ارزش های انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی، مدافعان حرم، حراست، مقاومت شیعیان در یمن، آذربایجان، نیجریه، بحرین، وحدت در پرتو ولایت. ، سردار حاج قاسم سلیمانی و ….) وی با اشاره به اینکه سؤال اصلی و محوری کنگره از امتیاز ویژه ای برخوردار بود، خاطرنشان کرد:

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: اشعار خارج از موضوع مورد توجه هیئت داوران قرار نخواهد گرفت، همچنین از ارسال اشعار تکراری و اشعاری که قبلا در کنگره ها و همایش های ادبی شرکت کرده اند خودداری کنید، شعر به شاعران جوان ویژه داده می شود. توجه همچنین حداکثر تعداد آثار ارسالی از هر شاعر 5 اثر شاعرانه در قالب های مختلف می باشد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این مراسم، فراهم آوردن فضایی برای شاعران جوان برای ارائه اشعار خود است، همچنین این رویدادها زمینه ای برای نگارش و نمایش آثار شاعران است. تا بتوانیم کارهای بزرگ را به یاد بیاوریم

حامد شبهیز مسئول بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی با تسلیت ایام شهادت امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: با تشکر از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه که چندین سال است با ما در زمینه پوشش همکاری دارند. اخبار کنگره شعر محرم قدردانی و تشکر می کنم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: با کمک رسانه ها شاهد برگزاری باشکوه این رویداد در چند دوره اخیر بوده ایم و اکنون می خواهیم آن را به صورت منطقه ای اجرا کنیم.

مسئول بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اسامی مسئولین اجرایی کنگره منطقه ای شعر محرم اظهار داشت: پروفسور جلال محمدی (دبیر علمی)، کریم عباسپور (مسئول روابط عمومی) ، سامیه گل محمدی (کارمند در فضای مجازی)، مصطفی محمدی (مسئول دبیرخانه کنگره منطقه ای شعر محرم).

وی در بخشی دیگر گفت: امسال با بسیج تمامی امکانات موجود در دستگاه های فرهنگی هنری چندین برنامه دیگر نیز برگزار می شود که از مهمترین آنها می توان به اجرای اولین آیین عزاداری، ششمین جشنواره نور بسیج، شانزدهمین دوره بسیج اشاره کرد. جشنواره تئاتر که اختتامیه آنها در سه ماهه سوم سال جاری برگزار می شود.

شبهیز برگزاری این گونه رویدادها را برای به نمایش گذاشتن هنرمندان ارزشمند بیان کرد و اظهار داشت: امیدواریم با ساماندهی و نمایش هنرمندان شاهد موفقیت همه هنرمندان استان خود باشیم.

جلال محمدی، دبیر علمی کنگره منطقه ای شعر محرم نیز در این نشست اظهار داشت: شعر و ادبیات در طول تاریخ ثابت بوده و تمدن ها بر این اساس ثابت بوده اند، یکی از محورهای اصلی در تمدن ایرانی اسلامی به موضوع باز است. از شعر و ادب.می شود

وی در ادامه گفت: تبریز نخستین پایتخت شیعیان و پایگاه اصلی حکومت وحدت ملی شیعیان در ایران بود و چنین تاریخ ادبیات دینی وی صفحات درخشانی در تاریخ ادبیات ایران و جهان تشیع دارد. می دانید که ادبیات به ویژه شعر مذهبی به معنای واقعی و وسیع است و جزء لاینفک یک تمدن الهی است.

دبیر علمی کنگره منطقه ای شعر محرم در بخشی دیگر از سخنان خود بیان کرد: اگر به کل تاریخ نگاه کنیم، می بینیم که دوران جمهوری اسلامی پررونق ترین دوران آیین و شعر عاشورا است، دلیلش این است که جوهره انقلاب ما انقلاب فرهنگی و هویتی است.

محمدی با بیان اینکه نهادهای ما در تلاش برای تقویت و گسترش شعر آیینی و شعر عاشورایی هستند، یادآور شد: از دهه 70 کنگره شعر محرم با عناوین مختلف برگزار می شود که هم اکنون نیز به همت سازمان تبلیغات و بسیج هنرمندان استان به صورت منطقه ای برگزار می شود.

حسین صفدری مسئول بسیج اقشار سپاه عاشورا نیز در این دیدار اظهار داشت: مهمترین ابزار و ماندگارترین روش برای احیاء، توسعه و گسترش فرهنگ ارزشمند هنر شعر است که مقام معظم رهبری به آن پرداخته اند. نیز تاکید کرده است.

صفدری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به محوریت اصلی این مراسم گفت: موضوع محوری کنگره شعر منطقه ای محرم نیز موضوع محوری و اصلی کنگره، قهرمان دیرینه ستاره آسمان کرامت، پرورده است. دامن عصمت، عقیله النساء، نورچشم مرتضی، سلیله الزهرا قهرمان کربلا حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) است.

علی شدی دبیر اجرایی کنگره منطقه ای شعر محرم نیز در این نشست اظهار داشت: امیدواریم با ساخت آثار فرهنگی شاهد پیام های ارزشمندی در قالب هنر باشیم و همچنین شئونات اسلامی را هر روز گسترش دهیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: همانطور که مقام معظم رهبری هر ساله در ماه رمضان به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) با شاعران دیدار می کنند، مقام معظم رهبری نیز برای شعر ارزش قائل هستند که نهضتی بی نظیر است. .

دبیر اجرایی کنگره منطقه ای شعر محرم افزود: کنگره شعر محرم در تبریز قدمتی دیرینه دارد و پس از انقلاب اسلامی با همت و تلاش بی نظیر استاد جلال محمدی در شهرمان برگزار شد.آقای شبهیز که مسئولیت دارند. بسیج هنرمندان استان کاری شایسته و قابل تحسین است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در دوره اول کنگره 800 اثر و در دور دوم 600 اثر به دبیرخانه کنگره شعر محرم ارسال شد و همچنین در دوره سوم ورودی ها انجام شد. دو برابر شد و در این دوره ها بیش از 2000 هزار نتیجه گرفتیم.

شوهری در پایان خاطرنشان کرد: کنگره منطقه ای شعر محرم (ویژه استان های شمال غرب کشور) با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و سازمان بسیج شرق کشور در مردادماه سال جاری در تبریز برگزار می شود. هنرمندان آذربایجانی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید