پوچه دیاز یکی از معروف ترین مربیان هندبال در اسپانیا و اروپاست/ ما تحت فشار زیادی هستیم


ساعت: 18:45
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1882010

پولی که از وزارت ورزش گرفته ایم 6.5 درصد بودجه ماست

رئیس فدراسیون هندبال گفت: پولی که از وزارت ورزش گرفته ایم 6.5 درصد بودجه ماست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال درباره شرایط تیم ملی هندبال بانوان، سرمربی خارجی این تیم و حضور در بازی های کشورهای اسلامی گفت: با توجه به رنکینگ آسیا و کسب مقام های مختلف در رده های سنی مختلف، انتظار می رود. تیم بانوان در قونیه حاضر می شود. ، اما در آستانه دعوت از بازیکنان و انتخاب سرمربی جدید اعلام شد هندبال بانوان در این رویداد حضور ندارد. در واقع به دلیل زمان طولانی تا مسابقات قهرمانی آسیا از بازیکنان و کادر فنی دعوت نکردیم. اما 8-9 روز پیش اسامی کشورها اعلام شد و دیدیم که افغانستان و بنگلادش که در هندبال آسیا و جهان جایی ندارند در این مسابقات شرکت خواهند کرد. به همین دلیل به فدراسیون جهانی و کمیته المپیک اعتراض کردیم.

وی افزود: آقای صالحی امیری رئیس کمیسیون دستور پیگیری این موضوع را دادند و بر این اساس دو نامه به ستاد برگزاری بازی ها ارسال شد که اجرایی شد و اعلام کردند که تیم بانوان می تواند در بازی ها شرکت کند. از کشورهای اسلامی

رئیس فدراسیون هندبال بیان کرد: فرصت کوتاهی پیش روی ما بود و قطعا از اولین برنامه یعنی صعود به سکو خارج شدیم و شاید رسیدن به آن هدف برای ما سخت شد. به همین دلیل ما تمام تلاش خود را می کنیم. اردو را از فردا آغاز می کنیم و ظهرابی را به عنوان مدیر فنی و خانم پوچه دیاز را به عنوان بهترین مربیان اسپانیا و یکی از مربیان مشهور اروپا معرفی می کنیم. این مربی بزرگ را به خدمت گرفتیم تا از دانش او برای رسیدن به اهدافمان برای هندبال بانوان استفاده کنیم.

پاکدل با اشاره به حضور دو تیم هندبال گفت: فشار زیادی داریم از منابع مختلفی که داشتم اعتبار لازم را تامین کردم اما در شرایط سختی قرار داریم. بر همین اساس از وزارت ورزش و کمیته المپیک درخواست کمک کرده ایم، با توجه به اینکه امسال بخش کوچکی از اعتبارات خود را دریافت کرده ایم. تمام فشار ما در 6 ماه اول و تا 2-3 هفته آینده خواهد بود. در حال حاضر 4 اردوی سطح کشوری در تهران داریم و سایر استان ها توان مالی برگزاری اردو را ندارند که دلیل افزایش چشمگیر هزینه هاست.

وی خاطرنشان کرد: هزینه هر اردو نسبت به سال گذشته 4 تا 5 برابر شده است. حدود 140، 150 نفر باید همزمان و در قالب تیم های مختلف در اردو حضور داشته باشند. همچنین ما با مشکل هاستل مواجه هستیم و فقط یک تیم را می توانیم در هاستل اسکان دهیم. تیم دیگری در هتل آکادمی مستقر خواهد شد و ما مجبور شدیم خانه معلم را برای دو تیم دیگر اجاره کنیم زیرا هزینه ها زیاد است. در نهایت امیدوارم سازمان برنامه و بودجه بتواند بودجه کمیته المپیک و وزارت ورزش را پرداخت کند تا آنها نیز حمایت های لازم را از سوی فدراسیون ها داشته باشند.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: می دانیم شرایط کشور سخت است اما باید درک کنیم که این یکی از معدود ابزارهایی است که عامل نشاط کشور محسوب می شود. وقتی تیم ساحلی در رده سوم جهان قرار می گیرد، رئیس فدراسیون جهانی از این تیم تمجید می کند و از ایران به عنوان کشوری مهم در هندبال یاد می کند. شرایط ما در دنیای هندبال تغییر کرده و این رشته در دنیا شناخته شده است. تیم های بانوان در رده های سنی مختلف در مسابقات مختلف شرکت می کنند. هزینه ها افزایش یافته است و ما انتظار داریم که سرمایه ها سریعتر تزریق شود.

پاکدل تصریح کرد: مشکل دیگر مربوط به بانک مرکزی است که دو هفته است ارز را به فدراسیون ها پرداخت نکرده است. این موضوع را چالش مهم ورزش کشور می دانم. ما نباید درگیر چیزهای کوچک باشیم. تیم ما فردا راهی بحرین می شود. خدا می داند که امروز توانستم ارز لازم را به سختی تامین کنم. این هیئت ها نیز در هفته های آینده حضور خواهند داشت و امیدوارم به گونه ای دیگر این ورزش را ببینند و اعتبارات مورد نظر به وزارت ورزش و کمیسیون پرداخت شود تا حمایت های لازم را از ما انجام دهند.

وی در نهایت گفت: پولی که از وزارت ورزش گرفته ایم 6.5 درصد بودجه ماست. البته من در جریان هستم که ما جزو پرداخت کنندگان ثابت وزارت ورزش بوده ایم، چون می دانم هنوز اعتباراتی که باید از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت می شد، پرداخت نشده است. حمید سجادی نظر خاصی نسبت به هندبال دارد، پولادگر همیشه من و هندبال را دوست داشته و به خواست خدا منابع به هندبال می رسد و تغذیه می کند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید