پیامد غیرمنتظره حضور تیم ملی با پیرترین ترکیب در جام جهانی 2022

پیامد غیرمنتظره حضور تیم ملی با پیرترین ترکیب در جام جهانی 2022

این اتفاق بزرگ در جام جهانی 1998 فرانسه قابل لمس بود. پس از حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1998 فرانسه، بازیکنان زیادی از تیم ملی به عضویت تیم های اروپایی درآمدند. شاید به این دلیل که تیم ملی بعد از 20 سال به جام جهانی می رفت.

اما حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 دوحه چیزی برای تیم ملی نداشت. به جز برد 2-0 مقابل ولز. شکست 6-2 مقابل انگلیس تلخ ترین و سنگین ترین شکست تاریخ تیم ملی را در جام جهانی رقم زد و پیروزی 2-1 مقابل آمریکا در جام جهانی 1998 فرانسه نیز در این دوره پاک شد!

ایران با میانگین سنی 28.9 سال به دوحه رفت و مسن ترین تیم جام جهانی لقب گرفت.

معرفی تیم ملی در جام جهانی 2022 باعث نشد تا بازیکنان تیم های لیگ برتری مورد توجه تیم های اروپایی قرار بگیرند! به این دلیل که کارلوس کی روش بیشتر برای لژیونرها در تیم ملی بازی می کرد و از طرفی بازیکنان بومی که در تیم ملی حضور داشتند میانگین سنی بالایی داشتند و طبیعی است که تیم های اروپایی به بازیکنان 30 ساله و 30 ساله اعتماد نکنند. بیش از 30 سال بسیاری از ستاره های لیگ برتری مانند محمد محبی در ترکیب تیم ملی قرار نگرفتند و ابوالفضل جلالی به عنوان جوان ترین بازیکن تیم ملی به جز دقایق پایانی دیدار مقابل آمریکا در ترکیب تیم ملی قرار نگرفت.

تیم ملی در مرحله گروهی یکی از سریع ترین تیم های جام جهانی بود اما نتوانست به نتیجه، میزان مالکیت و تعداد پاس ها دست پیدا کند!

دیدگاهتان را بنویسید