پیام تبریک ریاست جمهوری به صدراعظم جدید آلمان/ تاکید بر گسترش روابط دو کشور

ساعت: 21:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792209

رئیس جمهور در پیامی با استقبال از انتصاب صدراعظم جدید آلمان تاکید کرد: دو کشور می توانند با تکیه بر روابط تاریخی بیش از 150 سال در فضای احترام متقابل و منافع متقابل، همکاری های مفید و ارزشمندی را در روابط دوجانبه ایجاد کنند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در پیامی با تبریک انتصاب صدراعظم جدید آلمان، خاطرنشان کرد: دو کشور می توانند روی روابط تاریخی بیش از 150 سال، در فضای احترام و علاقه متقابل، مفید و مفید حساب کنند. همکاری های ارزنده در روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش همکاری ها در این راستا است.

متن پیام آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور به شرح زیر است.

به نام خدا

جناب اولاف شولتز عزیز

صدراعظم جمهوری فدرال آلمان

انتصاب جناب عالی به عنوان صدراعظم جمهوری فدرال آلمان را صمیمانه تبریک می گویم.

روابط تاریخی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان با قدمتی بیش از یکصد و پنجاه سال و مبتنی بر ظرفیت های گسترده و متنوع، میراث ارزشمندی برای توسعه بیشتر روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به همراه داشته است. بین دو ملت متمدن

بر این باورم که با استفاده از این فرصت، دو طرف می توانند در روابط دوجانبه در فضای احترام متقابل و منافع متقابل همکاری مفید و ارزشمندی را ایجاد کنند. علاوه بر این، جهان امروز ما با چالش های مهمی در سطح بین المللی و منطقه ای مواجه است. مقابله موفقیت آمیز با چالش ها مستلزم درک مسئولیت مشترک بین المللی و همکاری با یکدیگر در اقداماتی است که می تواند صلح، ثبات و رفاه را برای مردم جهان به ارمغان آورد. آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای گسترش همکاری ها در این راستا اعلام می کنم.

با تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای همکاری حداکثری با همه کشورهای جهان به ویژه با جمهوری فدرال آلمان، امیدوارم روابط دو کشور در دوران مسئولیت شما بیش از پیش گسترش یابد.

از خداوند متعال سلامتی و موفقیت جناب عالی، اعضای محترم دولت جدید جمهوری فدرال آلمان و بهروزی مردم آن کشور را مسالت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید