پیام فوری و مهم وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ

پیام فوری و مهم وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ

وزارت آموزش و پرورش با صدور چند اطلاعیه مهم آخرین اخبار این وزارتخانه را به اطلاع معلمان، دانشجویان و اساتید می رساند. وزارت آموزش و پرورش جزئیات ثبت نام دانش آموزان در مدارس، ثبت نام و قیمت کتاب های درسی مقاطع مختلف تحصیلی را اعلام کرد. وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه ای درباره هزینه و نحوه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان در مدارس صادر کرد. وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای در خصوص آزمون مدارس نمونه دولتی و شهریه مدارس در سال تحصیلی جدید توضیحاتی ارائه کرد. وزارت آموزش و پرورش در پیامی شرایط و مهلت ثبت نام دانش آموزان در مدارس تیشوشان و شهید را اعلام کرد.

وزارت آموزش و پرورش در خصوص آخرین مهلت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان اطلاعیه ای صادر کرد. آخرین اخبار و اطلاعیه های آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش منتشر می شود.

اطلاعیه جدید وزارت آموزش و پرورش
وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: از اول تیرماه 1402 ثبت نام الکترونیکی مدارس در پنجره واحد خدمات آموزشی راه اندازی شد و ثبت نام پایه های اول، هفتم و دهم فقط از طریق پنل اولیا انجام می شود. در دانش آموزان

ثبت نام مدارس به صورت الکترونیکی از اول تیرماه از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir و به صورت حضوری برای مناطقی که امکان ثبت نام الکترونیکی ندارند آغاز شد.

از آنجایی که از بین 16 میلیون و 500 هزار دانش آموز، 13 میلیون دانش آموز مقطع متوسطه هستند، برای ثبت نام دوره متوسطه، یعنی. کلیه پایه ها به جز پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم راهنمایی، در صورت عدم درخواست انتقال دانش آموز به مدرسه جدید برای سال تحصیلی 1402-1403، نیازی به اقدام نیست و ثبت نام دانش آموز به صورت خودکار انجام می شود.

به گفته سیدمیتبی هاشمی، مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، در ابلاغیه امسال وزارت آموزش و پرورش به مدارس، ثبت نام به صورت «الکترونیکی و حضوری» تعریف شده است و بنابراین مدیران تمامی مدارس به ویژه مناطق. مستضعفان مایلند در صورت مراجعه حضوری خانواده ها، مراحل ثبت نام را از مدرسه به صورت الکترونیکی برای دانش آموز تکمیل کنند.

بنابراین در صورتی که خانواده ها برای ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان به اینترنت دسترسی ندارند، می توانند به صورت حضوری به مدرسه مراجعه و از مدیر مدرسه درخواست ثبت نام دانش آموز را داشته باشند، اما در صورت داشتن وسایل الکترونیکی و اینترنت نیازی به مراجعه به مدرسه ندارند. برای ثبت نام دانش آموز نیازی به مراجعه به مدرسه نیست و مدارس نباید خانواده ها را مجبور به حضور در مدرسه برای ثبت نام کنند.

اما ثبت الکترونیکی نمرات ورودی، یعنی. پایه اول، هفتم و دهم فقط از طریق پنل اولیا امکان پذیر است و نه از طریق پنل دانش آموزی. همچنین ثبت نام از این طریق منوط به تایید محل سکونت توسط والدین می باشد.

برای این منظور والدین باید ابتدا وارد my.medu.ir شده و با انتخاب نقش «والدین» از طریق درگاه دولتی وارد این پنجره واحد شوند.

پس از ورود، سامانه پیامی مبنی بر تایید آدرس محل سکونت والدین نمایش می دهد که در صورت تایید والدین، پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش باز می شود و در صورت “نادرست” گزینه انتخاب شده، گزینه ثبت آدرس جدید در سامانه املاک نمایش داده می شود و اسکان و والدین باید آدرس جدید خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید