دستور فوری وزارت آموزش و پرورش به مدارس

دستور فوری وزارت آموزش و پرورش به مدارس

وزارت آموزش و پرورش آخرین اخبار این وزارتخانه را برای معلمان، دانش آموزان و فرهنگیان به اطلاع می رساند. وزارت آموزش و پرورش در خصوص شرایط و نحوه ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی و خصوصی توضیحاتی ارائه کرد. وزارت آموزش و پرورش شرایط جدید ثبت نام دانش آموزان در مدارس را اعلام کرد. وزارت آموزش و پرورش جزئیات ثبت نام دانش آموزان در مدارس، ثبت نام و قیمت کتاب های درسی مقاطع مختلف تحصیلی را اعلام کرد. دستورالعمل و بخشنامه جدید وزارت آموزش و پرورش به ادارات اصلی این وزارتخانه و مدارس ابلاغ شد.

وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه ای درباره هزینه و نحوه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان در مدارس صادر کرد. وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: اطلاعیه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان به تمامی مدارس ارسال شده است.

رئیس ستاد مرکزی وزارت آموزش و پرورش با پیش بینی اینکه امسال تعداد دانش آموزان حدود 17 میلیون نفر خواهد بود، گفت: امسال مدرسه برای دانش آموزانی که نزدیک به مدرسه هستند اما «شعاع برد» در نظر گرفته شده است. منطقه، که در آن زندگی می کنند با منطقه است. شهریه این مدرسه یکسان نیست، می توانند در این مدرسه ثبت نام کنند.

سیدمیتبی هاشمی رئیس ستاد مرکزی ثبت نام دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری روند ثبت نام مدارس در سال تحصیلی 1402-1403 گفت: از سال گذشته نزدیک به 16 میلیون و 500 هزار نفر داشتیم. دانشجویان و با توجه به اینکه باید آمار را بالاتر ببریم تا آمادگی ثبت نام و جذب بیشتر را داشته باشیم، بنابراین پیش بینی برای امسال نزدیک به 17 میلیون دانشجو داریم. اما این امر با توجه به متغیرهای مختلف از جمله مهاجرت شهروندان تغییر می کند.

رئیس ستاد مرکزی وزارت آموزش و پرورش در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: امسال برای این مشکل که تاکنون خانواده ها نمی توانستند دانش آموزان خود را در مدارس بین دو منطقه ثبت نام کنند، طرحی را تدوین کردیم. و دستورات خود را آوردیم و از ستادهای ثبت نام در سطح استان و منطقه خواستیم که “شعاع دسترسی” مدرسه را به جای مرز و تقاطع با جلسه ای که برای هماهنگی برگزار می کنند، تعیین کنند. مدرسه شعاع تا خانواده ها ثبت نام کنند و این امر به شهرستان ها و ستادهای ثبت نام استان محول شده است.

هاشمی با بیان اینکه نزدیک به 13 میلیون و 500 هزار نفر از دانش آموزان ما در مقطع متوسطه تحصیل می کنند، درباره ثبت نام این دانش آموزان نیز توضیح داد: طبق هماهنگی های انجام شده در ستاد ثبت نام مقرر شده است که بین کلاس ها با درج نمره قبولی ثبت نام کنند، نیمسال تحصیلی دانشجو الزامی است. به صورت خودکار و الکترونیکی در کلاس بالای همان مدرسه انجام می شود.

رئیس ستاد ثبت نام مدارس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزان بر اساس آدرس محل سکونت ثبت شده در سامانه املاک می توانند در نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت خود ثبت نام کنند. آنها همچنین می توانند در مدرسه ای در نزدیکی محل کار پدر یا مادر خود ثبت نام کنند، با محدودیت هایی که دانش آموز بتواند در نزدیک ترین مدرسه به محل زندگی یا کار والدین خود ثبت نام کند.

رئیس اداره مرکزی ثبت نام دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت نام پایه هفتم نیز گفت: ثبت نام پایه هفتم از تیرماه آغاز می شود. آمار نهایی مربوط به روز گذشته حاکی از آن است که دانش آموزان به طور قطعی در پایه اول و هفتم 502 هزار و 613 نفر ثبت نام کرده اند که در مجموع 81 هزار و 802 نفر از این تعداد با ثبت نام پایه هفتم و مابقی مرتبط با پایه اول هستند. ثبت این شماره تایید شده است.

وی درباره مبالغی که گاهی مدارس از خانواده ها دریافت می کنند، گفت: مشارکت والدین در مدیریت مدرسه یک هنر و مهارت مدیریتی است اما گرفتن مبالغ مالی از خانواده ها در هنگام ثبت نام مدارس به هیچ وجه از نظر آموزش و پرورش رسمی نیست. . باید تلاش کرد تا با تایید و هدایت انجمن اولیا و مربیان و نظارت انجمن این کار امکان پذیر شود.

رئیس ستاد مرکزی وزارت آموزش و پرورش در عین حال تاکید کرد: هیچ مدرسه ای نمی تواند ارائه کارنامه را با پرداخت مالی مقایسه کند. همچنین حضور دانش آموزان برای ثبت نام الزامی نیست و والدین می توانند خود ثبت نام را انجام دهند.

اطلاعیه جدید وزارت آموزش و پرورش
وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: از اول تیرماه 1402 ثبت نام الکترونیکی مدارس در پنجره واحد خدمات آموزشی راه اندازی شد و ثبت نام پایه های اول، هفتم و دهم فقط از طریق پنل اولیا انجام می شود. در دانش آموزان

ثبت نام مدارس به صورت الکترونیکی از اول تیرماه از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir و به صورت حضوری برای مناطقی که امکان ثبت نام الکترونیکی ندارند آغاز شد.

از آنجایی که از بین 16 میلیون و 500 هزار دانش آموز، 13 میلیون دانش آموز مقطع متوسطه هستند، برای ثبت نام دوره متوسطه، یعنی. کلیه پایه ها به جز پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم راهنمایی، در صورت عدم درخواست انتقال دانش آموز به مدرسه جدید برای سال تحصیلی 1402-1403، نیازی به اقدام نیست و ثبت نام دانش آموز به صورت خودکار انجام می شود.

به گفته سیدمیتبی هاشمی، مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، در ابلاغیه امسال وزارت آموزش و پرورش به مدارس، ثبت نام به صورت «الکترونیکی و حضوری» تعریف شده است و بنابراین مدیران تمامی مدارس به ویژه مناطق. مستضعفان مایلند در صورت مراجعه حضوری خانواده ها، مراحل ثبت نام را از مدرسه به صورت الکترونیکی برای دانش آموز تکمیل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید