آموزش و پرورش: «تعطیلی مدارس» به دلیل شیوع «آنفولانزا» در دستور کار نیست

آموزش و پرورش: «تعطیلی مدارس» به دلیل شیوع «آنفولانزا» در دستور کار نیست

روز جدید اعظم گودرزی، مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از در دستور کار نبودن تعطیلی مدارس در برخی استان ها به دلیل شیوع بیماری آنفولانزا خبر داد.

اعظم گودرزی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال غیبت مدارس در برخی استان ها به دلیل شیوع آنفلوآنزا در بین دانش آموزان، اظهار کرد: طی هماهنگی هایی که با وزارت بهداشت داشته ایم، فعلا تعطیلی مدارس در دستور کار نیست.

وی افزود: دستورالعملی برای رعایت نکات بهداشت فردی و مواردی که در مدرسه باید رعایت شود با مساعدت و هماهنگی معاونت بهداشت وزارت بهداشت تهیه کرده ایم و توصیه های بهداشتی را جدی تر بگیریم.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال های اخیر آنفولانزا و سرماخوردگی وجود داشته و دلیلی برای تعطیلی مدارس وجود ندارد، گفت: سامانه ای را برای دریافت آمار راه اندازی کرده ایم که هنوز اعلام نشده است. مستند، قادر به اعلام. . آمار را از ادارات کل و دانشگاه های علوم پزشکی می گیریم و بر اساس آن برنامه ریزی های بعدی را انجام می دهیم.

گودرزی در پاسخ به اینکه «در حال حاضر هیچ مدرسه ای به دلیل آنفولانزا حق تعطیلی ندارد؟»، اظهار کرد: خیر، دستوری در خصوص تعطیلی مدارس صادر نکرده ایم و در جلساتی که با وزارت بهداشت داشته ایم تعطیلی انجام شده است. در حال حاضر مجاز نیست و نسخه ای که ما صادر خواهیم کرد مطابق با احتیاطات بهداشتی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید