پیام های آژانس حاکی از قصد آنها برای بستن پرونده ایران است

پیام های آژانس حاکی از قصد آنها برای بستن پرونده ایران است

روز جدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: خدمت به مردم و خدمت به این آب و خاک یکی از دستاوردهای بزرگ است و امیدوارم خداوند متعال به ما توفیق دهد که بتوانیم به ملت عزیز و شریف خدمت کنیم. ایران و نتایج آن باید به گونه ای باشد که بر تعادل کشور و کیفیت زندگی مردم تأثیر بگذارد و آن را بیش از گذشته متحول کند.

محمد اسلامی در برنامه اصلی خبر درباره دستاوردهای صنعت هسته ای در حوزه های علمی و پزشکی با بیان این مطلب گفت: در حوزه سلامت و پلاسما تراپی اخیراً سه بیمار در تهران تحت درمان قرار گرفتند که نتایج مثبتی داشتند.

وی تصریح کرد: ما به دنبال حذف فضایی هستیم که علیه صنعت هسته ای کشور ایجاد شده تا با استفاده از دستاوردهای مختلف راه ما را ببندد.

معاون رئیس جمهور افزود: در حوزه شرکت های دانش بنیان در سازمان انرژی اتمی کانونی را برای پژوهشگران و سرمایه گذاران فراهم کرده ایم.

به گفته اسلامی، از 20 سال پیش تاکنون شاهد روایت‌های متفاوت صهیونیست‌ها و غربی‌ها علیه برنامه هسته‌ای بوده‌ایم و اتهامات علیه صنعت هسته‌ای ما همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: از 20 سال پیش حرکتی علیه صنعت هسته ای کشورمان توسط منافقین و به رهبری صهیونیست ها در راستای سازمان های بین المللی از جمله شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی آغاز شد. در نهایت منجر به اعمال تحریم های شدید علیه ایران شد.

وی با بیان اینکه 20 سال مذاکره توسط مسئولان مختلف انجام شد و در نهایت توافقی حاصل شد که یک توافق دو رکن است، تصریح کرد: در یک رکن سرعت شفافیت و اعتمادسازی خود را کاهش دادیم و آنها نظارت خود را افزایش دادند. ستون دیگر رفع اتهامات و تحریم ها علیه ایران مبنی بر عدم پایبندی غرب به تعهدات خود و خروج از برجام بود. اگرچه این مشکلات از سال 2003 وجود داشته و در حال حاضر و در سال 2022 اتفاق جدیدی رخ نداده است.

اسلامی تاکید کرد: اسرائیل این اتهامات را علیه ایران مطرح کرد و اکنون رژیم صهیونیستی به الگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی تبدیل شده است.

وی گفت: یک سازمان بین المللی زیر نظر سازمان ملل چگونه می تواند به دنبال منافقانی باشد که دستانشان به خون هزاران ایرانی آغشته است؟

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: در مذاکراتی که در دولت قبل انجام شد گفتند ما اطلاعاتی داریم و به ما دسترسی می دهند که از چهار جا بازدید کنیم تا بتوانیم این پرونده را ببندیم با وجود اینکه هیچ سند معتبری برایشان نداشتند. متهم کردن

وی با اشاره به توافق سال گذشته با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، تصریح کرد: ما با گروسی به تفاهم رسیدیم و این بیانیه منتشر شد و گفتیم که شما سوالات خود را از ما بپرسید و ما به سوالات پاسخ خواهیم داد به شرطی که شما پاسخ دهید. پرونده را ببند

به گفته اسلامی، آژانس اعلام کرده است که 2 پرونده را در مکان های ادعایی می بندد و برای 2 مکان بعدی، ایران باید شفاف سازی بیشتری ارائه کند، اما بعداً یک پرونده از آن دو مکان را بسته اند، البته در همان محل پرونده را بازگشایی کردند. محل! به عنوان مثال یکی از این مکان ها معدن متروکه ای است که بیش از 30 سال از آن استفاده نشده است.

معاون رئیس جمهور گفت: هیچ موردی از فعالیت هسته ای در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد که به آژانس گزارش نشده باشد یا آژانس از آن مطلع نباشد و همه فعالیت ها زیر نظر آژانس باشد.

وی بیان کرد: امروز حدود دو درصد از ظرفیت هسته ای جهان مربوط به ایران است اما حدود 25 درصد بازرسی ها توسط ایران انجام می شود!

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه سازمان و مدیرکل باید از جایگاه حقوقی این سازمان حفاظت کنند، خاطرنشان کرد: پیام ها و ارتباطاتی که از سوی این سازمان می آید؛ سازمان انرژی اتمی باید از جایگاه قانونی سازمان حفاظت کند. این نشان می دهد که آنها قصد بستن این پرونده را دارند. امیدواریم صادق باشند و دیگر وقت را تلف نکنند و فکر نکنند که با چنین پرونده ای می توانند حداکثر تنش را اعمال کنند.

وی افزود: مسئله مهم این است که باید اراده سیاسی برای بسته شدن پرونده وجود داشته باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره برنامه پیشنهادی ایران در مجمع عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی توضیح داد: پیشنهاد قطعی و قاطع ما این است که موضوع خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای را در مجمع عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی مطرح کنیم. آژانس.

وی گفت: در جلسه اخیر شورای حاکمیت بسیاری از کشورها در تصویب قطعنامه علیه ایران همکاری نکردند که پیام خوبی داشت. تنها یک بیانیه چهار بند منتشر شد که در بند چهارم آن مواضع اروپایی ها بیان شد.

به گفته اسلامی، صهیونیست ها با ایجاد تغییراتی در NPT به دنبال گسترش مواضع خود هستند که هنوز با سایر اعضا به اجماع نرسیده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره قصد اروپایی ها برای توافق با ایران نیز گفت: علائم و نشانه هایی که در سال گذشته وجود داشت و هنوز هم ادامه دارد نشان می دهد که اروپایی ها خواهان توافق هستند اما قصد اصلی آنهاست. این است که ایران را منزوی کنند و به نوعی با توافق هسته ای می خواهند زمان بخرند تا ما را تضعیف کنند.

وی خاطرنشان کرد: اروپایی ها با چرخه سوخت ما مخالف هستند زیرا چرخه سوخت نماد قدرت داشتن است و اروپایی ها از قبل از انقلاب با آن موافق نبوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید