پیشنهادی از پرسپولیس؟ کسی به من زنگ نزد

پیشنهادی از پرسپولیس؟  کسی به من زنگ نزد

با محمد نصرتی پیشکسوت پرسپولیس و تیم ملی درباره شرایط سرخ پوشان در آستانه رقابت های لیگ برتر و البته حواشی به وجود آمده برای اختلاف تیم ملی و بازیکن گفت وگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

وضعیت پرسپولیس در آستانه بازی های لیگ برتر را چگونه می بینید؟

به نظرم وضعیت پرسپولیس خوب است و تیم با روحیه و انرژی زیادی کار می کند. هر تیمی که می خواهد در لیگ برتر قهرمان شود، اصلا به تساوی توجه نکند. پرسپولیس باید روی تیم خودش تمرکز کند و از هفته اول لیگ را با شروع قدرتمند آغاز کند. 5 بازی اول لیگ بسیار مهم است و اگر قرمزها در این 5 بازی 13 امتیاز بگیرند، بهترین شروع فصل آنها خواهد بود و در صدر جدول قرار خواهند گرفت.

عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات را چگونه می بینید؟

پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات بازیکنان خوبی آورد. بیرانوند، پورعلیگنجی، گلسیانی، اسماعیلی فر، رفیعی و صادقی بازیکنان باتجربه ای هستند که می توانند تاثیرگذار باشند اما اگر تیم گل محمدی یکی دو مهاجم به خدمت بگیرد، تیم کامل می شود و این تیم کم نخواهد داشت. به نظر من بزرگترین مشکل پرسپولیس در خط حمله است و باید یک مهاجم به تیم اضافه کند. فقط امیدوارم مهاجمی به پرسپولیس بیاید که بتواند کمک کند و بازی را آنطور که می گویند بسازد.

چند وقت پیش صحبت هایی مطرح شد که به عنوان دستیار در ستاد پرسپولیس قرار می گیرید. آیا با شما در این مورد بحثی بوده است؟

نه، بحثی با من نشد و نباید به کادر فنی اضافه می شدم، در واقع پیشنهادی از باشگاه پرسپولیس نداشتم.

به نظر شما کدام تیم ها قهرمان لیگ هستند؟

طبیعتا پرسپولیس و استقلال مدعیان جدی قهرمانی هستند. جدا از آنها فولاد، سپاهان و گل گهر تیم های بسیار خوبی هستند و می توانند مدعی باشند. فکر می کنم تیم ها در لیگ بسیار سختی پیش رو دارند و هیچ تیمی نمی تواند به راحتی قهرمان شود.

در مورد وضعیت اسکوچیچ صحبت کنید. ابتدا او را اخراج کردند و سپس او را رها کردند که در نوع خود بسیار عجیب بود.

ببینید من مخالف اخراج اسکوچیچ بودم و هستم. اسکوچیچ خوب یا بد سرمربی تیم ملی است و باید از او حمایت کرد. او با تیم ملی نتایج بسیار خوبی کسب کرد و حضور روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی حق اوست. او در سخت ترین شرایط تیم ملی را تحویل گرفت و به راحتی ما را به جام جهانی رساند. به عنوان پاداش زحمات او باید به او اجازه هدایت تیم ملی را بدهیم. برخی می گویند اسکوچیچ مقابل تیم های قدرتمند بازی نکرده و نمی تواند تیم های رده بالا را شکست دهد. دوستان مثل ما با برزیل و فرانسه در آسیا صحبت می کنند. خب رقبای ما در آسیا همیشه همین تیم ها بودند.

برخی معتقدند با اتفاقات اخیر اسکوچیچ دیگر اقتدار لازم برای هدایت تیم ملی را ندارد و بازیکنان به او تکیه نمی کنند. نطر شما چی هست؟

ببینید فکر می کنم اگر چنین مشکلی وجود دارد، تقصیر مدیران فدراسیون است که هیچ وقت از سرمربی تیم ملی حمایت کامل نکرده اند. وقتی فدراسیون سرمربی خود را آزاد می کند، چگونه می توان انتظار داشت که اسکوچیچ بر ستاره های تیم ملی مسلط شود و عملکرد خوبی داشته باشد.

اتفاقاتی که با اسکوچیچ افتاد و جدایی که بین بازیکنان افتاد یادآور اتفاقات جام جهانی آلمان در سال 2006 بود که گفته می شد تیم ملی چند دسته دارد. به عنوان یکی از اعضای آن تیم، در مورد اتفاقات آن زمان صحبت کنید

این دو را نمی توان با هم مقایسه کرد، اگر در آن زمان تفاوت هایی وجود داشت، پنهان بودند و به اندازه اکنون تیز نبودند. در تیم ملی اختلافاتی وجود داشت، اما در مجموع برخی از بازیکنان مصدوم شدند و در شرایط ایده آل نبودند. مثل علی دایی، علی کریمی، وحید هاشمیان و ستار زارع اما حالا اختلافات مشخص شده است. در جام جهانی 2006 آلمان، اختلافات نادیده گرفته شد و احترام حداقل در ظاهر حفظ شد، اما اکنون همه چیز آشکار است. افراد باتجربه و آنهایی که در فوتبال ایران بزرگ هستند باید بیایند وسط ماجرا و واسطه شوند زیرا اختلافات بین بازیکنان و مسئولان و مشکلاتی که وجود دارد مشخص است و باید برطرف شود.

اخیراً شایعه شده بود که اسکوچیچ به دلیل اختلاف نظر با او ممکن است بخواهد ستاره هایی مانند طارمی و جهانبخش را حذف کند. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

بعید است که چنین کاری انجام دهد. طارمی و جهانبخش ستاره های ما هستند و برای تیم ملی زحمت کشیدند. ممکن است نظرات متفاوتی وجود داشته باشد اما قطعا همه فوتبالیست ها با جان و دل برای تیم ملی بازی خواهند کرد. من به شدت مخالف نقاشی این ستاره ها هستم چون به تیم ملی ضربه می زند.

دیدگاهتان را بنویسید