پیشنهاد جذاب برای ستاره پرسپولیس

امیر عابدزاده از این قاعده مستثنی است. او در ماریتیمو که تیمی بسیار بهتر از پورتیموننسه بود، تبدیل به یک دروازه بان ثابت شد و حتی عنوان بهترین دروازه بان لیگ پرتغال در فصل 2020-2021 را به دست آورد. به لطف این درخشش امیر توانست به اسپانیا برود و پیراهن پونفرادینا را بر تن کند. عابدزاده اکنون دومین فصل حضورش در تیم پونفرادینا در لیگ دسته دوم اسپانیا را سپری می کند. قرارداد امیر در پایان این فصل به پایان می رسد و او احتمالا مقصد دیگری را برای ادامه فوتبال خود انتخاب خواهد کرد. از باشگاه های رئال ساراگوسا، رایو وایکانو اسپانیا و وست برومویچ انگلیس به عنوان تیم های علاقه مند به این دروازه بان تیم ملی ایران که سابقه حضور در جام های جهانی روسیه و قطر را نیز در کارنامه دارد، نام برده شده است.

در روزهای اخیر اما نام وست برومویچ انگلیس در کنار نام عابدزاده بیش از سایر تیم ها مطرح شده است. وست برومویچ تنها یکی دو سال پیش در لیگ برتر حضور داشت و یکی از تیم هایی به حساب می آید که مدام بین رده های اول و دوم فوتبال باشگاهی انگلیس حرکت می کند. وست بروم در این فصل با 66 امتیاز از 45 بازی در رده هشتم قرار دارد و شانس حضور در پلی آف برای ماندن در لیگ برتر را دارد.

وست برومویچ که سابقه استفاده از علی الحبسی، دروازه بان اسطوره ای فوتبال آسیا و تیم ملی عمان را دارد، امیدوار است دومین دروازه بان آسیایی تاریخ خود را به خدمت بگیرد. قرارداد 3 ساله عابدزاده با وست بروم در روزهای گذشته شایعاتی به گوش می رسید که البته بیشتر در حد گمانه زنی است. امیر در حال حاضر روی بقای پونفرادینا در لیگ دسته دوم اسپانیا متمرکز شده و انتقال به یک باشگاه جدید را تا پایان فصل به تعویق انداخته است.

با این حال علاقه وست بروم به عابدزاده چیزی نیست که بتوان آن را کتمان کرد. این تیم به چند دلیل درصدد به خدمت گرفتن امیر است. سرمربی این تیم کارلوس عثمان است که ۴۰ سال سن دارد و سابقه مربیگری در چند تیم قبرس، اسپانیا و انگلیس را دارد. به همین دلیل شناخت بالای او از بازیکنان فوتبال اسپانیا یکی از دلایل علاقه وست بروم به عابدزاده است. از طرفی او در دوران بازیگری خود دروازه بان بود و به همین دلیل می تواند تحلیل دقیقی از عملکرد عابدزاده داشته باشد و البته در صورت رسمی شدن این انتقال به دروازه بان ایرانی کمک کند.

با در نظر گرفتن این موارد و همچنین سطح بالای چمپیونشیپ – در صورت عدم ادامه حضور وست بروم در لیگ برتر – انتقال به این تیم انگلیسی می تواند برای عابدزاده جذاب و یک پله صعود باشد. البته باید منتظر پایان فصل و شروع نقل و انتقالات تابستانی باشیم و ببینیم امیر عابدزاده ماندن در اسپانیا را انتخاب می کند یا راهی انگلیس می شود.

دیدگاهتان را بنویسید