پیشنهاد قطری ها برای ستاره استقلال و پرسپولیس

پیشنهاد قطری ها برای ستاره استقلال و پرسپولیس

محمد محبی هافبک خوب بوشهری اوایل این فصل از سپاهان جدا شد تا به جمع لژیونرهای فوتبال ایران در اروپا اضافه شود و به تیم پرتغالی سانتا کلارا پیوست. او در اولین ماه های حضورش در پرتغال فرصت چندانی برای درخشش نداشت تا اینکه در نهایت طلسم را شکست و هفته گذشته در دیداری 16 دقیقه ای مقابل فامالیسائو برای تیمش گلزنی کرد. محبی که حالا به درخشش بیشتر در تیمش امیدوار است به همشهری از شرایط فعلی و آرزوهای آینده اش گفت.

از وقتی من اومدم 4 مربی عوض شده!

محبی در ابتدای این گفتگو درباره هدفش از لژیونر شدن و پیوستن به تیم سانتا کلارا گفت: زمانی که از سپاهان جدا شدم به دنبال چالش جدیدی برای رسیدن به آرزوهایم بودم. وقتی به جزیره پونتا دلگادا رسیدم شرایط طوری پیش رفت که تیم ما تا اینجا 4 مربی داشت و این برای من بدشانسی بود. من هم به زمان نیاز داشتم. پرتغالی هم بلد نبودم. البته زبان انگلیسی را خیلی خوب می دانستم اما برای اینکه جا بیفتم باید با محیط و شرایط پرتغال سازگار می شدم. با ورودم به تیم، مربی عوض شد. مثلاً در جام اتحادیه پرتغال مقابل پورتو خیلی خوب بازی کردم. بعد مصدوم شدم و 20 روز استراحت کردم و بعد مربی جدید آمد.

من از قطر پیشنهاد داشتم، آن را رد کردم

محبی با اشاره به گل هفته گذشته مقابل فامالسائو گفت: زمانی که به عنوان ذخیره وارد زمین شدم موفق به گلزنی از موقعیت شدم و بازیکن حریف را اخراج کردم. به نظر من برای هر بازیکنی که وارد پرتغال می شود، اولین نکته مهم این است که با محیط سازگار شود. لیگ پرتغال در سطح بالایی قرار دارد و بازی های آن بسیار فیزیکی، فشرده و بالاست. بازی اینجا اصلا آسان نیست، اما خوشحالم که آن را انتخاب کردم. حتی در ژانویه چند پیشنهاد از قطر داشتم که رد کردم. نامه های رسمی از سوی آنها و برخی تیم های ایرانی به باشگاه رسید که همه آنها از سوی مدیران باشگاه رد شد.

من از اهدافم عقب هستم، اما انگیزه دارم

محبی در لیگ پرتغال به اهدافش رسید؟ او گفت: «از آنچه فکر می کنم عقب مانده ام، اما خوش شانس هستم. با اینکه دو سه ماه خیلی سخت را پشت سر گذاشتم، اما یک روز هم بدون انگیزه کار نکردم. در شاهین بوشهر در 19 سالگی از دسته دوم به دسته اول و سپس لیگ برتر آمدم و سپس در تیم سپاهان بودم. من هنوز در فوتبال حرفه ای پرتغال هستم تا بتوانم به شرایط ایده آلی که می خواهم اینجا هم برسم. گلی که زدم به من آرامش داد تا بتوانم قوی تر به نظر برسم. اکنون انگیزه بیشتری دارم تا ببینم در آینده چه اتفاقی برایم خواهد افتاد.

طارمی یک برند است

محبی با اشاره به درخشش مهدی طارمی همشهری بوچر در لیگ پرتغال گفت: مهدی برندی است که نان دل و زحماتی را که می کشد می خورد. این یک چیز بسیار طبیعی است و هر روز بهتر می شود. او هموطن من است و برایش خیلی خوشحالم. من سعی می کنم مانند او در پرتغال بدرخشم. بیرانوند و علیپور هم در لیگ پرتغال بازی می کنند و سفیران فوتبال ما هستند. برای همه آنها آرزوی موفقیت دارم.»

من اینجا کار شگفت انگیزی انجام ندادم

محبی در زمان مارک ویلموتس بازیکن کلیدی تیم ملی بود اما از زمان حضور اسکوچیچ به تیم ملی دعوت نشد. او خودش را به خاطر همین موضوع سرزنش می کند: «شاید بیشتر آن به من برمی گردد و باید بیشتر تلاش می کردم. من اینجا کار شگفت انگیزی انجام ندادم. تیم اول ما در حالی از رقابت های اروپایی حذف شد که فصل گذشته عملکرد فوق العاده ای داشت و همانطور که گفتم تغییر مربی سخت بود. اما امسال سال جام جهانی است و من انگیزه زیادی دارم تا با عملکرد خود در هفته های آینده نظر کادر فنی را به خود جلب کنم.

سپاهان در بین شاکیان باقی می ماند

بازیکن سابق سپاهان همچنان در حال تماشای مسابقات لیگ ایران است: «مطمئنم آقامحرم (نویدکیا) سپاهان را در جمع مدعیان حفظ خواهد کرد و نگران نیستم. چون سپاهان باشگاه بزرگی با ساختار مناسب است و مطمئن باشید در پایان فصل سپاهان را در جمع مدعیان خواهید دید. این تیم علاوه بر لیگ، در آسیا هم عملکرد خوبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید