پیشنهاد مربیان برای معیارهای ارزشیابی معلم چیست؟

پیشنهاد مربیان برای معیارهای ارزشیابی معلم چیست؟

در این آیین نظرات، مسائل و تجربیات زیر توسط معلمان نمونه کشوری مطرح شد:

توجه به گروه های آموزشی و برنامه ریزی برای تقویت آنها; مصلحت حجم کتاب های درسی، آموزش، تمرین و… باید با ساعت تدریس بررسی شود، زیرا حجم کتاب های درسی متناسب با ساعات اختصاص داده شده به آن نیست.

تراکم دانش آموزان در کلاس ها زیاد است. مدارس طرح های زیادی برای آموزش مهارت های زندگی و ارتباط دانش آموزان با جامعه ارائه می کنند، اما این طرح ها نمی تواند به اهداف واقعی خود برسد، بنابراین باید این مشکل ریشه کن شود.

بسیاری از مشاغل از پدر به پسر یا مادر به دختر منتقل می شود و تجربه این مشاغل نسل به نسل منتقل و افزایش می یابد، بنابراین از این منظر باید برنامه ای برای اشتغال فرزندان بازنشستگان فرهنگی در آموزش و پرورش انجام شود. در نظر گرفته شده.

به معلمان مدارس غیردولتی به جای حقوق باید درصدی از سود مدارس غیردولتی پرداخت شود زیرا این معلمان عامل اصلی اداره مدرسه هستند.

فرصت های تربیت معلم را در نظر بگیرید. محتوای برنامه درسی باید مهارت محور و مرتبط با زندگی کودکان در کتاب های درسی باشد. در هر سال تحصیلی باید بودجه تدریس کتاب درسی ارائه شود و این بودجه هر ماه با توجه به تعطیلاتی که در آن سال تحصیلی رخ می دهد به روز شود.

ادامه تحصیل معلمان ابتدایی به دلیل آموزش هفتگی و روزانه غیرممکن است، بنابراین باید شرایطی فراهم شود که اگر معلمی در دوره ابتدایی قصد ادامه تحصیل داشته باشد، مشکلی پیش نیاید. برنامه درسی متمرکز است، بنابراین برخی از آن نیمه متمرکز خواهد بود.

برای معلمان جدید T&T محدودیت هایی وجود دارد، مانند زمانی که برای اولین بار وارد T&T می شوند نمی توانند حداکثر 3 رتبه کسب کنند یا باید حداقل 5 سال سابقه کار داشته باشند تا مدیر گروه آموزشی شوند، بنابراین این محدودیت ها باید برداشته شود.

در دانشگاه فرهنگیان باید به حوزه های زیستی، فیزیکی و هنری توجه بیشتری شود. به جای اساتید مدعو دانشگاه فرهنگیان از اساتید مجرب استفاده شود. نیروهای مؤثری که در شرف بازنشستگی هستند باید به عنوان معلمان راهنما و سازمان دهندگان سمینارهای آموزشی برای انتقال تجربه تدریس استفاده شوند. در مباحث فرهنگی جامعه مانند حجاب و عفاف باید از نظرات معلمان استفاده شود.

معیارهای ارزشیابی معلمان باید با فعالیت ها و وظایف رسمی معلمان سازگار باشد. معلمان علاوه بر انگیزه های درونی به انگیزه های بیرونی و مشوق هایی مانند ارزشیابی نیاز دارند، بنابراین باید به انگیزه های بیرونی و توانایی دستیابی به این انگیزه ها توجه بیشتری شود.

به منظور اطمینان از کیفیت آموزش در رویدادهایی مانند “الطا”، داده های این رویدادها باید در اختیار معلمان در سیستم های آموزشی قرار گیرد. باید کنفرانس های علمی بیشتری برای معلمان برگزار شود. حمایت و تشویق دانش آموزان به انجام تحقیق. مسئولان باید توجه بیشتری به معلمان داشته باشند تا در کلاس های درس حضور یابند بدون اینکه دغدغه حیثیت و معیشت خود داشته باشند. از همکاران خریدار خدمات حمایت بیشتری کنید.

در دانشگاه فرهنگیان باید از تجربیات و دانش معلمان نمونه استفاده شود و برای انتقال این تجربه کلاس های درس به آنها اختصاص داده شود. دستورالعمل جشنواره باید از ابتدای سال تحصیلی ابلاغ شود تا فرصت ایده پردازی فراهم شود.

توجه به جذب پرسنل با کیفیت در آموزش و پرورش؛ فوق العاده ویژه معلمان مانند دستگاه های دیگر و تبدیل شدن به 50٪. اتاق فکری با حضور معلمان نمونه در استان ها برای ارائه راهکارهای آموزشی ایجاد شود. در انتصابات استانی شایسته سالاری باید در اولویت باشد. اجازه ندهید دستگاه های دیگر تداخل داشته باشند.

باید از افراد توانمند در مدیریت استفاده کرد. کتب علوم انسانی به ویژه علوم اجتماعی جهت تعمیم کتب دانشگاهی را پیدا کرده است، این کتاب ها باید طوری طراحی شوند که برای دانشجو قابل فهم باشند و معلم در زمان محدود تدریس فرصت انتقال این مفاهیم را داشته باشد.

از ظرفیت آزمایشگاه های مدارس بیشتر استفاده شود برای این منظور داشتن مدیر آزمایشگاه، نسبت حجم کتاب های علوم تجربی به ساعات تدریس و … الزامی است.

برای معلمان جدید باید از کلاس های تقویتی حضوری به جای دوره های تکمیلی مجازی استفاده شود.

فعال سازی سامانه پیشنهادات در آموزش و پرورش؛ از پایان نامه های دکتری و کارشناسی ارشد که ارتباط مستقیمی با تحصیل دارند استفاده شود.

دانش آموزان مناطق محروم باید از امکانات آموزشی مانند کلاس های درس و آزمایشگاه های هوشمند بهره مند شوند. کتب دینی باید مستدل و منطقی تر باشد تا بتواند به سوالات روزمره دانش آموزان پاسخ دهد، برخی کتاب ها در حوزه علوم انسانی به خوبی طراحی شده اند، اما برای تدریس نیاز به اساتید قوی دارند، بنابراین باید این توانایی در معلمان ایجاد شود.

ایجاد فرصتی برای برنامه ریزی فضای سیاسی-اجتماعی در کلاس های درس. بخشنامه‌ها به‌ویژه در پایه دوازدهم به موقع ابلاغ شود تا دانش‌آموزان دچار تعصب نشوند. باید به هنرستان ها به عنوان محلی برای تربیت نیروی انسانی در بازار کار توجه بیشتری شود.

دیدگاهتان را بنویسید