پیشکسوت آبی ها به سیم پایانی زد: بازیکن استقلال باید احترامش را حفظ کند

پیشکسوت آبی ها به سیم پایانی زد: بازیکن استقلال باید احترامش را حفظ کند

افشین حاجی پور بازیکن سابق استقلال در خصوص عملکرد استقلال در هفته های اخیر، رابطه سیاوش یزدانی با هواداران استقلال و گمانه زنی ها درباره اختلاف بازیکنان و کادر فنی این تیم اظهاراتی را مطرح کرد.

انتظار شکست استقلال در تبریز را داشتید؟

واقعا برای ما تعجب آور است که چرا استقلال قبل از تعطیلات جام جهانی اینقدر با تیم امروزی متفاوت است. قبل از جام جهانی استقلال بازیکن ثابتی بود. از همان دقیقه اول همه در تمام لحظات مسابقه با انگیزه و شاد به زمین آمدند، چه توپ در اختیار داشتند و چه زمانی که آن را از دست دادند، برنامه داشتند، همه چیز تقسیم شده بود و مطمئن بودیم که استقلال می برد یا حداقل. یک گل بزن.او جبران کرد که نباخت. سپس هواداران و پیشکسوتان از ترکیب تیم راضی بودند اما بعد از جام جهانی نمی دانیم چه اتفاقی افتاد که باعث شد تیم اینقدر بی انگیزه شود.

با توجه به پرداخت 60 درصد پول بازیکنان که علی امیری (مسئول باشگاه استقلال) در تلویزیون اعلام کرد، دلیل سقوط این تیم را مشکلات مالی می دانید؟

من خودم فکر می کردم تیم به دلیل مشکلات مالی خوب بازی نمی کند اما بازیکن وقتی پولش را می گیرد دیگر چه می خواهد؟ باید بازی کنند آنها باید سرشان را جلوی توپ بگذارند و برای هواداران کار کنند.

این که بازیکنی که هزار تومان نگیرد، بازی نمی کند چگونه تحلیل می کنید؟

من واقعا با آن موافق نیستم. درست است که بازیکنان امروز نسبت به زمان ما شیک تر شده اند، اما من خودم بازیکن بودم و در تیم های بزرگی مثل استقلال، سپاهان و فولاد بازی کردم. این تیم ها انسان هستند و ما بارها به دلیل پیش داوری هایی که داشتیم کوتاه آمده ایم و سخت تلاش کرده ایم تا در نهایت به چیزی که لیاقتش را داریم برسیم. اگر واقعاً بازیکنان استقلال چنین شرایطی را برای باشگاه ایجاد کرده اند، واقعاً مایه شرمساری است.

فکر می کنی این تغییرات بین بازی استقلال قبل و بعد از تعطیلات جام جهانی به اختلاف بازیکنان و کادر فنی مربوط می شود؟

من فکر می کنم مشکلی بین بازیکنان و کادر فنی وجود دارد. این می تواند یکی از بحث های مهم برای تیم باشد. باید دید بازیکنان به دنبال چه هستند. اگر به این جنبه ها توجه نشود روز به روز بیشتر می شود. امیدوارم با پیروزی در بازی این هفته مقابل تراکتورسازی اتفاقات هفته گذشته جبران شود، اما اگر این اتفاق نیفتد، باید تغییرات زیادی ایجاد کنیم. چون جام حذفی اینطوری نیست که نتوان آن را جبران کرد.

در مورد چه چیزی هشدار می دهید؟

اگر استقلال پیروز نشود و مشکلات بالا بیاید، ممکن است پرده بین کادر فنی و بازیکنان پاره شود و احترام از بین برود. یک مربی باید ریسک کند. در این سطح مربی باید کسانی را که فکر می کند دوستش ندارند کنار بگذارد و از بازیکنانی که او را دوست دارند در مسابقات استفاده کند. مربیان بزرگ باید به چنین روزهایی فکر کنند.

نظر شما در مورد حرکت سیاوش یزدانی مقابل کمپ ناصر حجازی و رفتار او با هواداران استقلال چیست؟

یزدانی بداند اگر سیاوش امروز یزدانی شد، این هواداران او را سیاوش کردند. استقلال میلیون ها هوادار دارد. بسیاری برای استقلال جان خود را از دست داده اند. بازیکن تیمی که تمرینش به اندازه بازی های لیگ در برخی شهرها تماشاگر جذب می کند، نباید با هوادارانش اینطور رفتار کند. یادم می آید زمانی که در مرغوبکار تمرین می کردیم بیش از 3000 نفر فقط برای تماشای تمرین آمده بودند در حالی که در همان زمان بسیاری از مسابقات لیگ هزار تماشاگر هم نداشت.

چه پیشنهاد یا توصیه ای برای این بازیکن استقلال دارید؟

او باید بداند که به خاطر صدقه همین هواداران است که امروز اینجاست و قراردادی چند میلیاردی بسته است. او باید احترام آنها را حفظ کند تا به او احترام بگذارند. من با این رویکرد مخالفم. شاید او خسته است، اما هر چقدر هم که خسته باشد، باید بایستد و به حرف های هوادار گوش دهد. این رفتار اصلا درست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید