پیشکسوت استقلال به سیم پایانی مقابل آقای. وزیر

پیشکسوت استقلال به سیم پایانی مقابل آقای.  وزیر

رضا حسن زاده یکی از گزینه های نهایی مدیریت باشگاهی استقلال بود اما در آخرین لحظات علی سامره به آن سمت رفت. حسن زاده در گفتگو با خبرورزشی تاکید کرد که معتقد است وزارت ورزش باید در مورد هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نظر واحدی داشته باشد.

مهم ترین سوال را در ابتدای مصاحبه می پرسیم. چرا وضعیت استقلال خوب نیست؟
اتفاقا من خودم خیلی به این موضوع فکر می کنم و در نهایت متوجه نشدم که آیا استقلال زیر نظر وزارت ورزش است یا خیر؟ جناب آقای سجادی! وزیر محترم ورزش! باور کنید اگر این هواداران نبودند استقلال و پرسپولیس هم سطح روستایی نبودند. ماهیت استقلال و پرسپولیس مدیون هواداران میلیونی آنهاست. آقای سجادی! به خدا قسم هواداران استقلال کافر نیستند. به من اعتماد کنید، آنها هم مسلمان هستند. آنها هم اهل کتاب هستند. این دیدگاه متفاوت باعث می شود هواداران مشکوک شوند که واقعاً بین این دو باشگاه تفاوت وجود دارد. من به هیچ وجه دوستانم در باشگاه پرسپولیس را مقصر نمی دانم، آنها باهوش و خونگرم هستند که شرایط مالی خوبی برای باشگاه خود فراهم می کنند، اما چیزی که می گویم این است که مدیر ورزش کشور باید به هر دو باشگاه یک نگاه داشته باشد. .

استقلال حالا یک مدیرعامل جدید دارد. فکر می‌کنید علی خطیر می‌تواند در این مرحله موفق شود؟
من هاتیر را می شناسم و می دانم که او ارتباطات بین المللی خوبی دارد، اما این مرد خدا حالا با این همه مشکلات چه می تواند بکند؟ لیگ برتر کمتر از 3 هفته دیگر آغاز می شود و شرایط استقلال به گونه ای است که به دلیل مشکلات مالی به مشکل خورده و نتوانسته اند بازیکنان مورد نظر جواد نکونام را بیاورند. در چنین شرایطی باید به این فکر کرد که تضعیف استقلال و پرسپولیس یا یکی از آنها لطمه بزرگی به تیم ملی وارد می کند و نباید اجازه چنین اتفاقی را بدهیم. اگر قرار است آقای خطیر بماند، فوراً به او بگویید که شما 5 سال است که مدیرعامل استقلال هستید، به این ترتیب او می تواند کار خود را تنظیم و ریست کند و پروژه های مورد نظر خود را در دستور کار قرار دهد. باید فرض کنیم که در این شرایط خطرناک، او می تواند به یک نفر اعتماد کند، زیرا او به تازگی وارد شده است و او را به دردسر زیادی انداخته است. تنها یک مدیر استقلال نمی تواند در فصل نقل و انتقالات ظاهر شود اما باید تیمی برای این مشکل وجود داشته باشد.

اتفاقا می خواستیم در مورد نقل و انتقالات هم از شما بپرسیم.
ببینید، در بازار داخلی به ندرت چیزی باقی مانده است. بازیکنانی مثل سعید عزت اللهی قطعا اولویت اول خود را حضور در تیم های خارجی می دانند. در این شرایط استقلال باید تصمیم ویژه و جسورانه ای بگیرد.

چه تصمیمی
جواد نکونام که نمی تواند لیگ برتر را با 13 یا 15 بازیکن شروع کند. باید با هوادارانمان صحبت کنیم و یا تیم را تقویت کنیم یا صادقانه و جسورانه از این فصل به سراغ بازیکنان امید و استقلال برویم تا تیمی قدرتمند برای فصل آینده بسازیم. هواداران ما فهیم هستند و این را درک می کنند. آنها با مفهوم سرمایه گذاری در جوانان آشنا هستند. وقتی به استقلال آمدم 18 ساله بودم و مرحوم منصورخان پورحیدری از خوشحالی ترکید و گفت: این جوان 10 سال است که در استقلال بازی می کند. البته واقعیت این است که وقتی افراد غیر ورزشکار به کار گرفته می شوند، دیدگاه آنها کوتاه مدت می شود.

شما یکی از کاندیداهای رهبری استقلال بودید اما در نهایت علی سامره انتخاب شد، برخی از هم دوره ای های شما می گویند رضا حسن زاده خوش شانس بود که در این مقطع سخت لیدر استقلال نشد.
(بلند می خندد) نه، دوستان خوب هستند، اما به نظر من دوست واقعی کسی است که در لحظه های سخت ظاهر می شود، نه زمانی که دوستان یا تیمش در موقعیت مساعدی هستند. روزهای سختی با استقلال بودم و در دوران شیرین قهرمانی در این تیم بودم. مطمئن باشید اگر در این لحظه در استقلال بودم قاطعانه و صمیمانه کار می کردم البته به علی سامره هم به خاطر سرپرست شدن تبریک می گویم و امیدوارم موفق باشد. به نام استقلال در لشکر را زدم. زمینی که باشگاه کشاورزان به من داد. علاوه بر این زمین یک موتور سیکلت یاماها هم هدیه کردند. پرسپولیسی ها هم به من قول آپارتمان دادند، خود آقای پروین شاهد است اما من به خاطر استقلال از همه اینها گذشتم.

دیدگاهتان را بنویسید