پیشکسوت استقلال: لطفا ساپینتو را تا پایان فصل محروم کنید

پیشکسوت استقلال: لطفا ساپینتو را تا پایان فصل محروم کنید

ادموند اختر بازیکن قدیمی آبی پوش تهرانی درباره اتفاقات پیرامون آخرین بازی استقلال مقابل فولاد خوزستان گفت: بدون شک استقلال در دیدار مقابل فولاد بهترین فوتبال را نسبت به 7 بازی قبلی و البته اصلی به نمایش گذاشت. دلیل این فوتبال زیبا نبود سرمربی احساسی است.این تیم روی نیمکت بود.

وی افزود: با توجه به تنش های زیادی که به دلیل مسائل داوری در این دیدار به وجود آمد، مطمئنا اگر ساپینتو در کنار نیمکت استقلال حضور داشت، برای هر صحنه مشکوک پنالتی 20 دقیقه از بازی را می گرفت و در نهایت باعث می شد تیم و شاید حتی تمرکز بازیکنان را می شکست و فولاد با زدن گل دوم پیروز می شد.

بازیکن قدیمی استقلال خاطرنشان کرد: اگر استقلال زیبا بازی کرد، اگر با وجود تمام مشکلات داوری، بازیکنان تا آخرین لحظه به فشار روی دروازه حریف ادامه دادند، فقط به خاطر غیبت ساپینتو بود. ای کاش این مربی تا پایان فصل برکنار می شد تا استقلال بدون حضور این مهره پر استرس در کنار زمین بتواند به راحتی کارش را در زمین انجام دهد. استقلال تیم سازنده ای است و این بازیکنان توانستند فولاد یکی از تیم های سرسخت و تدافعی لیگ برتر را تحت چنین فشاری قرار دهند.

اختر با اشاره به هزینه بالای جذب مربی خارجی برای تیم های لیگ برتری یادآور شد: به جز سه تیم بنفیکا، اسپورتینگ و پورتو، همه تیم های ایرانی نسبت به سایر تیم های پرتغالی بهتر هستند، بنابراین اگر مربی خارجی مانند پرتغال بگیریم. یعنی برای مربیان جوان ما الگو باشند نه اینکه آنها را به ایران ببرند و به آنها درس اخلاق بدهند که چگونه در زمین رفتار کنند! اگر اینطور است چرا این روزها برای استخدام مربی خارجی با دلار بالا این همه هزینه می کنیم؟

مهاجم سابق تیم استقلال با اشاره به صحنه های متناقض مربوط به بازی گل گهر سیرجان، تاکید کرد: از بیژن طاهری که ساپینتو را عقب انداخت ناامید شدم. لطفا، این بار، اگر ساپینتو قصد حمله به کسی را داشت، او را نگیرید! می خواهم ببینم اگر او را رها کنند می خواهد چه کار کند؟ آیا او می خواهد برود کسی را کتک بزند؟ هنوز این رفتار زیبای یک مربی سطح کلاس اروپایی است؟ به راستی چنین رفتاری از سوی سرمربی تیم استقلال باعث می شود هواداران و پیشکسوتان این قشر بزرگ و قدیمی دلشان را بشکنند.

فوتبالیست سال های اخیر استقلال در خصوص صحنه های مشکوک پنالتی گفت: به جز صحنه آخر که فکر می کنم می توانست پنالتی باشد، درگیری ها و اشتباهات قبلی قبل از آن یا اشتباه نبود یا پنجاه و پنجاه بود. اما من هم معتقدم آخرین اشتباهی که داور کرنر زد می توانست پنالتی باشد. با این حال بازیکنان استقلال در بازی بعدی مقابل ذوب آهن باید به توانایی های خود تکیه کنند و از زدن پنالتی دوری کنند.

پیشکسوت استقلال در پایان درباره دیدار بعدی این تیم مقابل ذوب آچان توضیح داد: تیم ذوب آچان یکی از تیم های دفاعی لیگ برتر است. رقابت با چنین تیم هایی سخت تر از تیم های دیگر است. امیدوارم یاماگا در این بازی قدمی رو به جلو بردارد و به جای صالح حردانی که کاندیدای ملی پوش است برای استقلال بازی کند تا از چشم سرمربی تیم ملی دور نباشد. همچنین کوین یاماگا در 50 متر جلو بسیار بهتر از 50 متر رو به عقب است.

دیدگاهتان را بنویسید