پیش بینی افزایش 50 درصدی تولید فرش ماشینی در استان کرمانشاه


ساعت: 19:57
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910424

جلال خسروی گفت: در نظر داریم با اجرای طرح توسعه، تولید کارخانه فرش غرب کشور را 50 درصد افزایش دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلال خسروی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز، اشتغالزایی و ارزآوری را از مهمترین اولویت های کارخانه فرش کرمانشاه عنوان کرد و اظهار داشت: در نظر داریم در یک ماه آینده تا اجرای طرح توسعه، تولید این کارخانه را 50 درصد افزایش دهیم. طرح.

مدیر کارخانه فرش غرب کیشور گفت: این کارخانه 700 تخته فرش 3000 پرز و 1200 فرش 3600 پرز تولید می کند.

وی بیان کرد: دستگاه هایی که در این کارخانه کار می کنند پیشرفته ترین دستگاه های دنیا هستند که با قدرت نیروهای بومی با خلاقیت و ابتکار بی نظیری کار می کنند.

خسروی تولید سالانه 240 هزار متر مربع فرش در استان را برشمرد و افزود: این کارخانه زمینه اشتغال مستقیم 50 نفر را فراهم کرده است و حمایت از این واحدها موجب اشتغال و رونق اقتصادی استان می شود.

وی حمایت از تولید ملی و تشویق مردم به خرید کالای ایرانی را هدف مشترک تولیدکنندگان و کارکنان عنوان کرد و گفت: استانداردها و کیفیت از مواد اولیه تا محصولات نهایی در این کارخانه به خوبی رعایت می شود.

خسروی همچنین به ارز اشاره کرد و گفت: سال گذشته دو میلیون دلار صادرات داشتیم که در سال 1401 به حدود 3 میلیون دلار رسید.

وی بیان کرد: در راستای ایجاد اشتغال و ارز، طرح توسعه ظرفیت تولید از 2400 متر مربع در سال به 3600 متر مربع افزایش می یابد. رنگ آمیزی و طراحی آن توسط نیروهای بومی کرمانشاه انجام شده است.

مدیر کارخانه فرش غرب کشور به صادرات محصول این کارخانه اشاره و بیان کرد: در حال حاضر فرش های استان به کشورهای عراق، کانادا، دانمارک، انگلیس، لیبی و آذربایجان صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید