پیوند شجاعانه سازندگان انقلاب آینده در ایستگاه یاوران ولایت/ شیرآباد در بستر توانمندسازی دانش آموزان گلستان


ساعت: 08:32
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893118

اردوی دانش آموزی یاوران ولایت به همت دانش آموزان بسیجی استان گلستان در اردوگاه صالحین شیرآباد حنببین برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ طرح یاوران ولایت بزرگترین اردوی آموزشی گام دوم انقلاب اسلامی است که در شیرآباد حنببین استان گلستان برگزار شد و دانش آموزان دختر در این طرح توانمند می شوند. آماده شود و مهارت های لازم را داشته باشد. آموخته شده است

مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار ما از گلستان گفت: دشمن ایمان ملت را نشانه رفته است. جنگ امروز جنگ نظامی نیست، جنگ مذهبی و فرهنگی است و دشمن ایمان ملت را نشانه گرفته است».

همایونفر حضور دانش آموزان در اردوی یاوران ولایت را یادآور پاسداشت مقدس دانست و خاطرنشان کرد: استقبال بی نظیر دانش آموزان در طرح یاوران ولایت یاد و خاطره شهادت 36 هزار شهید دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی را زنده می کند.

مسئول بسیج دانشجویی گلستان هدف از اجرای این طرح را تربیت نسل جوان انقلابی و همتای انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: دانش آموزان سفیران فرهنگی مقام معظم رهبری هستند.

99c5b08c 5260 4da7 a9f3 ad2b1afedf59 خبر خاکستری


* اگر مدافعان حرم نبودند امروز اثری از حرمین نبود

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه اگر محافظان حرم نبودند امروز اثری از حرم نبی اکرم در ایران نبود.

علی مالک شاهکویی گفت: زمانی که داعش به عراق و سوریه حمله کرد، اگر حافظان حرم نبودند، مطمئنا اثری از حرم مشهد و قم و شهرهای اصفهان و شیراز باقی نمی ماند.

علی ملک شاهکویی به ضرورت جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: مواظب باشید تاریخ تکرار نشود، اگر این تکرار اتفاق بیفتد همه ما خرد می شویم.

فرمانده ارتش گلستان نینوا با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی حق طلبانه است، گفت: ما برای دفاع از حق سازماندهی شده و آموزش دیده ایم. انقلاب اسلامی حق است و به همین دلیل مردم تا آخر عمر با این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران ماندند.»

وی افزود: امام خمینی (ره) راه حضرت سیدالشهدا (ع) را ادامه دادند و اکنون اسلام سرافراز است و چشم همه ملت ها به اسلام است و در واقع اسلام انقلاب اسلامی را زنده کرد.

علی ملک شاهکویی خاطرنشان کرد: اگر صدای مظلوم را بشنوی و به ندای او اجابت نکنی، طبق آیه صریح اسلام، دیگر مسلمان نیستی، حتی اگر صدای مظلوم به گوش یهودی برسد.

fb4d7597 6e80 4b0e b43a 14214fd031c7 خبر خاکستری

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان نیز در این مراسم گفت: دانش آموزان پرچم و پرچم انقلاب اسلامی را در مدرسه به همراه داشته باشند.

سید موسی حسینی گفت: شما دانش آموزان انقلابی پرچمدار و پیشتازان نظام تعلیم و تربیت و مدارس گلستان هستید و در واقع شما دانش آموزان پرچم دفاع از انقلاب اسلامی را در مدرسه به دوش بکشید.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید در راستای تمدن نوین اسلامی حرکت کنند، گفت: دانش آموزان باید نقش و جایگاه خود را در این معمای بزرگ پیدا کنند.

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان خاطرنشان کرد: نبرد جبهه حق و باطل از زمان خلقت حضرت آدم آغاز شده است و دشمن قسم خورده در این جنگ بسیار فعال است. باید با تمام قوا در مقابل جبهه کفر بایستیم و آن را نابود کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه آمریکا مکتب شیطان است، گفت: ایران در مکتب حق است و در مقابل آن مکتب، مکتب شیطان و کفر است که مکتب آمریکاست.

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه 50 درصد ولادت هایی که در آمریکا رخ می دهد خارج از ازدواج است و افزود: آمریکایی ها معتقدند مردم کشورشان باید 100 درصد نامحرم باشند، این طرز فکر فرهنگ غربی است.

حسینی با تاکید بر قوی شدن در فضای مجازی گفت: باید فضای مجازی را به نفع ارزش های انقلاب مدیریت کنیم و سواد رسانه ای قوی در این فضا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز مهم ترین رسالت ما جهاد تبیین است، تصریح کرد: جهاد تبیین در یک جهاد شناختی و ترکیبی مخالف جریان کفر گنجانده شده است.

210cfb58 846c 444f 97d8 479b976d1e32 خبر خاکستری


* افراد مؤمن بسیار قوی هستند

روانشناس مشاور و استاد منطقه در مراسم همیاران استان که در اردوگاه صالحین شیرآباد حنببین برگزار شد، گفت: افراد با ایمان بسیار قوی هستند.

شاهرودی گفت: دشمن سعی می کند تفریح ​​را با جهل یکی بداند در روایات داریم که فردی که بخواهد جاهل باشد و به کار علمی نپردازد دچار افسردگی می شود.

این استاد برجسته افزود: برخی چیزها باعث تنش و برخی دیگر موجب آرامش در زندگی انسان می شود. دانشمندان جدید مانند گاردنر، روژان و… باور کنید که اگر فردی مذهبی باشد، سیستم عصبی متعادلی دارد. چه چیزی می دهد؟ اولین چیزی که دین به انسان می دهد رابطه با خداست.

وی با اشاره به اینکه کم اطلاعاتی، بی فکری و از خودگذشتگی باعث ایجاد تنش در زندگی افراد می شود و باب عقل را می بندد، گفت: افرادی که یاد می گیرند معمولا افراد شادی هستند و افراد تنبل معمولا برعکس.

شاهرودی تصریح کرد: اگر می خواهیم عضلات صورتمان را جوان نگه داریم باید کلمات عربی را درست تلفظ کنیم، حروف قرآن در زیبایی چهره نقش دارد که بسیار جالب است.

دانش مهم ترین تفاوت انسان با سایر موجودات است

شهابی در مراسم «یاوران ولایت» اظهار کرد: علم مهم ترین صفتی است که انسان را از سایر موجودات متمایز می کند.

پروفسور جهاد تابعین با بیان اینکه ایران رتبه پانزدهم علمی جهان را به خود اختصاص داده است.

شهابی گفت: ایران در حوزه دانش بنیان پیشرفت چشمگیری داشته است.


*زنان مهمترین نقش را در جنگ نرم دارند

مدیر بسیج جامعه زنان گلستان تصریح کرد: دختران حجاب مانند نگین می درخشند و دشمن در صدد راه اندازی جنگ ترکیبی همه جانبه است و اولین هدف دشمنان بی ارزشی زنان در خانواده است.

سیده شهیده میرعرب رازی افزود: دشمن به دنبال حذف کامل حجاب از سر زنان ایرانی است. در واقع دشمن نقش زن را به خوبی درک کرده است.


* خدا هر که را دوست دارد خدا می خرد

حجت الاسلام علاءالدین تصریح کرد: هر که را خدا دوست دارد خدا می خرد. فرق شهدا با دیگران این است که خودشان مرگ عاشقانه را انتخاب می کنند اما مرگ سراغ ما می آید.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه خداوند نسبت به دین بسیار حساس است، خاطرنشان کرد: فردی که به مقام شهادت می رسد، خداوند می فرماید من قربانی شهدا هستم.

وی افزود: تا دل ما الهی نشود به معرفت الهی نمی رسیم.

علاءالدین افزود: رابطه ما با ولی باید صمیمانه و روحی باشد، به کمال خواهیم رسید.

معاون آموزش و پرورش گلستان در این مراسم افزود: هر که می خواهد شهید شود باید اول شهید شود. در آموزش و پرورش می گوییم فردی که تحصیل نکرده نمی تواند تربیت کند.

موسی کابلی ابراز داشت: رفتار و منش شهید سلیمانی الگو و چراغی برای آیندگان و فرزندان ماست و دانش آموزان باید راه شهید سلیمانی را ادامه دهند.

نماینده بسیج دانش آموزی گلستان استقبال دانش آموزان از طرح یاوران ولایت را بی نظیر دانست و افزود: این طرح از 10 مرداد تا 3 شهریور ادامه دارد.

جعفر یوری تصریح کرد: برنامه یاوران استانی در سال جاری توانمندسازی و ارتقای سطح آگاهی و بصیرت دانش آموزان به عنوان فرمانده یگان ها در مدارس است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح همیار استانی وقفه ای دو ساله وجود داشت، گفت: این طرح برای اولین بار در سال 1394 راه اندازی شد و امسال پس از دو سال وقفه به دلیل وجود ویروس کرونا، مجددا اجرا شد. -با استقبال بی نظیر دانش آموزان راه اندازی شد.

bdf431a5 0f5a 48be 82cf 8cdd182301d9 خبر خاکستری

db77caaa aa56 4b40 9d13 dc8d7f54486f خبر خاکستری

به گزارش ما از گلستان، طرح یاوران ولایت در اردوگاه صالحین شیرآباد حنببین گلستان برگزار شد و در این مراسم یادواره شهدا، نشست های آموزشی با محوریت تبیین جهاد، بصیرت، کلاس های سواد رسانه ای برگزار شد. ، جلسات عفاف و حجاب، پرچمداری و مشاوره تحصیلی برگزار شد.

همچنین مسابقات در تیراندازی، دارت، مار و نردبان و غیره برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید