چارلز یک روز جدید پادشاه انگلستان شد

مرگ ملکه انگلیس ساعاتی پس از آن اعلام شد که شاهزادگان این کشور پس از دریافت اخباری مبنی بر وخامت حال وی، به کاخ باالمورال در اسکاتلند هجوم بردند.

از همان ساعات اولیه انتشار خبر وخامت حال الیزابت دوم، رسانه های انگلیسی گمانه زنی هایی را مبنی بر اجرای عملیات اسب تکشاخ در اسکاتلند برای تشییع جنازه او و عملیاتی مشابه در پایتخت با نام «پل لندن» مطرح کردند.

نام این عملیات به این دلیل انتخاب شد که اسم رمزی بود که با آن به نخست وزیر از مرگ ملکه خبر داد و به او گفت: پل لندن ویران شده است. سپس روال این است که وزارت خارجه به سران کشورهای مشترک المنافع اطلاع دهد.

سام نایت، خبرنگار گاردین در سال 2017 در مقاله ای نوشت که طبق عملیات پل لندن، پس از مرگ ملکه، این خبر به صورت امواج زلزله و مرحله به مرحله برای عموم منتشر می شود.

این مقاله همچنین نقش رسانه دولتی «بی‌بی‌سی» را در رساندن این خبر به مردم برجسته می‌کند. بر همین اساس از بعدازظهر دوشنبه لوگوی بی بی سی سیاه شد و مجری این شبکه با کت و شلوار و کراوات مشکی جلوی دوربین رفت. این شبکه در ساعات اولیه اعلام بیماری ملکه اعلام کرد که پخش برنامه های خود را تا ساعت 23:30 شب به وقت تهران متوقف کرده است.

از سوی دیگر، از بعدازظهر امروز تعداد زیادی از گردشگران خارجی در خارج از کاخ باکینگهام جمع شده بودند تا از آخرین اخبار از وضعیت ملکه انگلیس مطلع شوند.

گمانه زنی ها درباره سلامتی او اواخر سال گذشته و پس از ابتلای او به ویروس کرونا آغاز شد و حتی شایعه مرگ او نیز به گوش رسید.

حالا پس از انتشار خبر درگذشت ملکه انگلیس، شاهزاده چارلز، پسر ارشد وی، وارث تاج و تخت این کشور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید