چراغ سبز برای آجورلو: اولویت من استقلال است

چراغ سبز برای آجورلو: اولویت من استقلال است

تیم فوتبال استقلال با پشت سر گذاشتن بهترین عملکرد تاریخ رقابت های لیگ برتر از نظر تعداد گل های زده عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و سیدحسین حسینی نام خود را در بین رکوردداران بیشترین کلین شیت ثبت کرد. اما بهزاد گلم پور مربی دروازه بانان این تیم یکی از ارکانی بود که در این میان نقش موثری داشت اما کمتر مورد توجه قرار گرفت. این در حالی است که این چهره تا فصل گذشته مورد هجمه منتقدان قرار می گرفت که در نهایت با موفقیت استقلال به پایان رسید و هر از چند گاهی مورد انتقاد قرار می گرفت. پس از کسب عنوان قهرمانی و با جدایی فرهاد مجیدی از استقلال، انتصاب برخی از دستیاران او از جمله گلمپور همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد، هرچند این رقم به صورت شفاهی با باشگاه صحبت کرده است اما به گفته خودش هنوز چیزی نوشته نشده است. گلمپور بعد از قهرمانی در استقلال و در یک ماه اخیر صحبتی نکرد و به گفته خودش او را زیر نظر داشت تا ابتدا وضعیت ادامه همکاری خود با باشگاه را روشن کند و سپس حرف های لازم را بزند، با این حال حاضر شد به سوالات ما پاسخ دهد. . متن گفتگو با سرمربی دروازه بان های فصل گذشته استقلال را می خوانید.

از آخرین وضعیتت بگو بعد از قهرمانی کجا هستید و چه می کنید؟ دوری از فوتبال سخت نیست؟

بعد از قهرمانی استقلال به هر حال چون بازی ها تمام شده قرارداد من هم تمام شده و فعلا با باشگاه قرارداد ندارم، ببینیم در آینده چه می شود.

به نظر می رسد به غیر از استقلال از چند تیم دیگر هم پیشنهاد دارید اما با شنیدن من منتظر پیشنهاد استقلال در خصوص انتصاب خود هستید.

بله همین طور است و اولویت 100 درصدی من استقلال است.

در فضای مجازی بحث هایی در مورد اینکه چرا زودتر انتصاب بهزاد گلمپور قطعی نشد، مطرح شده است، هرچند با توجه به موفقیت دروازه بان ها و فاز دفاعی این تیم در فصل گذشته، هواداران از ادامه همکاری شما استقبال می کنند.

این سوال به نظر سرمربی جدید استقلال برمی گردد که به زودی به ایران بازمی گردد، چه کسانی را می خواهد در کادرفنی خود داشته باشد و چه کسانی را می خواهد با آنها کار کند یا نه. این مهم است و سرمربی خودش این تصمیم را می گیرد و نمی توانیم آن را به کسی تحمیل کنیم. در حال حاضر نمی توان با قاطعیت در این مورد صحبت کرد و این بر عهده ساپینتو است که اعضای کادرفنی خود را از بین مربیان ایرانی انتخاب کند یا مثلا دستیارانش را از کشور خودش بیاورد.

پس خبری مبنی بر ادامه همکاری شما با استقلال که در چند روز اخیر منتشر شد صحت ندارد؟

هنوز هیچ چیز 100% مشخص نیست. یک سری صحبت های شفاهی انجام شد اما چیزی نوشته نشد.

بنابراین در این مورد باشگاه یک قدم به جلو برداشت زیرا تا هفته گذشته هیچ خبری نبود.

بله همینطور است.

از سرمربی پرتغالی جدید استقلال چه می دانید؟

همچنین از اتفاقات روز استقلال و سرمربی پرتغالی این تیم در فضای رسانه ای و مجازی و در نهایت از تلویزیون و اخباری که پخش می شود و اتفاقات را دنبال می کنم مطلع می شوم. در هر صورت این سرمربی در مربیگری نیز سابقه طولانی دارد و مربی باتجربه ای به نظر می رسد.

آیا امیدی به تکرار قهرمانی با این مربی وجود دارد؟

انشاالله الان ایشان برگردد و باید تلاش کند تا تیم دوباره به این موفقیت دست یابد. البته از الان نمی توان با قطعیت در این مورد صحبت کرد و به هواداران امیدوار بود، اما به هر حال کادر فنی جدید باید تمام تلاش خود را بکند تا در فصل جدید امتیاز خوبی برای تیم کسب کند، هرچند امیدوارم این رتبه با عنوان قهرمانی یکسان باشد.

شما جزو معدود ایرانیان کادرفنی استراماچونی ایتالیا بودید و حالا می توان در کادر یک مربی خارجی دیگر حضور داشت و با او کار کرد. چقدر امیدوارید که ساپینتو در استقلال مثل استراماچونی موفق و محبوب باشد با وجود اینکه سرمربی ایتالیایی این کار را نیمه کاره رها کرد.

این به عملکرد سرمربی تیم مربوط می شود و نمی توان پاسخ قطعی به این سوال داد.

پس آیا خیلی زود است که منتظر پرش های کول ساپینتو باشید؟

در حال حاضر هیچ چیز مشخص نیست و وضعیت من هنوز مشخص نیست. با این حال امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد.

رمز موفقیت استقلال در فاز دفاعی و دروازه بان های این تیم که فصل گذشته بیشترین کلین شیت را به ثبت رساندند چه بود؟ اگر چه یک سال قبل از شما مورد انتقادهای زیادی قرار گرفتید.

من واقعاً به انتقادات بیهوده و بیهوده ای که مطرح می شود اهمیت نمی دهم زیرا عده ای عمداً مصاحبه و انتقاد می کنند. قبل از استقلال و در سایر تیم ها عملکردم از آمار مشخص بود. من در فضای نقد نیستم و برایم مهم نیست منتقدان چه می گویند و کارم را انجام می دهم. من همیشه روی کارم تمرکز می کنم تا هر کجا که هستم بهترین اجرا را ثبت کنم. اگر بارسلونا گل بزند، کادرفنی آن تیم یا مربی دروازه بان هایش را مقصر می دانند؟ من چندین سال است که اخبار و اتفاقات بارسا را ​​دنبال می کنم، شاید دروازه بانان آنها متوالی تغییر کرده اند، اما مربی آنها تغییر نکرده است. بحث فاز دفاعی و گل زدن ربطی به مربی دروازه بان ها نداره ولی اینجا از نیت و غیرت انتقاد میکنن و باز هم تاکید میکنم که این حرفا برای من کمترین اهمیت نداره. اگر همه ما استقلالی باشیم، موفقیت او باید برای همه مهم باشد، چه من باشم و چه نباشم، دوست دارم استقلال همیشه قهرمان باشد. زمانی که بازی می کردم چه در استقلال و چه خارج از این تیم همین حس را داشتم و الان که مربی هستم همین ذهنیت را دارم و اگر هم نباشم برای تیم محبوبم آرزوی موفقیت می کنم. و من می خواهم این تیم همیشه قهرمان باشد. من هرگز به جایی چسبیده ام که ترک کردنش برایم سخت باشد. من همیشه پیروزی استقلال در ایران و آسیا را به منافع شخصی ام ترجیح می دهم، چه خودم باشم و چه نباشم. اگر باشم تمام تلاشم را می کنم و اگر نباشم برای موفقیت تیم محبوبم دعا می کنم. البته لذت قهرمانی و بردن جام خیلی بیشتر از همه این حرف ها ارزش داشت.

پس از کسب این عنوان، همه چیز برای مدت طولانی به خواب رفت و این موضوع باعث شد تا هواداران دوباره نگران موفقیت باشند. در این میان عده ای به فرهاد مجیدی اعتراض کردند که چرا دوباره یار نیمه دل استقلال شد؟

مجیدی بهترین کار ممکن را انجام داد و حرفه ای ترین تصمیم را گرفت. به هر حال پیشنهاد حرفه ای آمد و تصمیم حرفه ای گرفت. او در یک سال گذشته زندگی، خانواده، تفریح ​​و هر چیز دیگری را پشت سر گذاشت و برای استقلال تلاش زیادی کرد تا این تیم قهرمان شود که در نهایت به هدفش رسید. من چنین فردی را ندیدم که در طول عمر کاری خود تمام وقت و زندگی خود را برای یک تیم گذاشت و در نهایت با رکوردهای دست نیافتنی و جاودانه به مقام ارزشمندی دست یافت و قهرمانی پاکی را برای باشگاه استقلال و هوادارانش ثبت کرد. فرهاد با این قهرمانی و رکوردها و با توجه به شرایطی که برای او و تیمش ایجاد شده، امسال کار بزرگی برای استقلال انجام داده است.

آیا بیشتر در مورد آن صحبت می کنید؟

من معتقدم امسال هیچکس از او حمایت نکرد و هیچکس برای عناوین کسب شده هزینه نکرد. چه در کانال های تلویزیونی یا سایر رسانه های محلی؛ هیچکس به این رکوردها و این قهرمانی پاک توجهی نکرد. به نظر من این اتفاق در مورد مجیدی رخ نداد، به عنوان یک قهرمان باید تحسین و تمجید کرد.

پس به گلایه و ناراحتی هواداران استقلال بعد از رفتن مجیدی حق نمی دهید؟

باز هم تاکید می کنم که یک پیشنهاد حرفه ای برای او آمده و برای محک زدن خود وارد این چالش شده است. به هر حال مجیدی سال ها در دبی زندگی و فوتبال بازی می کرد و اکنون زندگی و فرزندانش در این کشور هستند و در کنار فوتبال به همراه خانواده در این کشور حضور دارند. این یک پدیده طبیعی است. همچنین او در نیم فصل استعفا نداد. او پس از یک قهرمانی ابدی به باشگاه اعلام کرد که می خواهد برود و تیم را به عنوان قهرمان به باشگاه سپرد و به قول معروف بالاخره خوشحال رفت.

برخی از نقش پین در قهرمانی استقلال قدردانی می کنند.

همه اعضای کادر فنی استقلال از پین گرفته تا صالح مصطفوی تا فرزاد مجیدی، مرتضایی و نوشادی زیر نظر مجیدی در این قهرمانی نقش آفرینی کردند و زحمت کشیدند. همه کسانی که در کنار تیم بودند، تمام تلاش خود را کردند و در این قهرمانی نقش داشتند. از تدارکات و پزشکان گرفته تا سایر عناصر، همه با توجه به وظایف و محدوده خود زحمت کشیدند و امسال تیم قهرمان شد، زیرا همه در یک فکر بودیم. بزرگان تیم از واریا گرفته تا رزبه و سیدحسین نقش زیادی در این اتحاد و یکپارچگی داشتند و همه تلاش خود را برای اتحاد بین تیم به کار بستند تا این قهرمانی در نهایت به دست آمد نه اینکه تیم به طور تصادفی تبدیل شود. قهرمانی با تلاش و تلاش یک نفره خود بازیکنان تاکید کردند که فرهاد همیشه می گفت 20 درصد کادرفنی و 80 درصد بازیکنان در این قهرمانی موثر بودند. فرهاد می گفت ما هیچ وقت زحمتی که بازیکنان در زمین انجام دادند را انجام ندادیم و 80 درصد این موفقیت سهم بازیکنان است.

شما با چند تیم مدیریتی در استقلال کار کرده اید. نقش و سهم مدیران استقلال در موفقیت های اخیر چه بود؟ به نظر می رسید آرامش نسبی در اطراف این باشگاه وجود داشته باشد.

بله 100% و قابل انکار نیست. سردار آجورلو امسال خیلی زحمت کشیده و به تیم آرامش داده است. تیم مدیریت کار خود را انجام داد و از طرفی کادر فنی و اجرایی کار خود را انجام دادند. در واقع یک مجموعه کامل که همه عناصر آن مکمل یکدیگر هستند، تیم را قهرمان کرد. من دو سال با آقای آجورلو در پاز کار کرده بودم و می دانستم مدیریت او چگونه است و شرایط تیم چیست. روز اولی که من را این بار در استقلال دید، به من تاکید کرد که با هم یک قهرمانی دیگر به دست می آوریم که در نهایت به یاری خدا محقق شد. البته او در فصل گذشته خیلی پشت سر مجیدی بود و از او حمایت زیادی کرد.

بیایید به ابتدا برگردیم. آخرین وضعیت شما چگونه است؟

اگر کادر فنی بخواهد و اعلام نیاز کند در اختیار استقلال هستم. با من تماس گرفتند و شرایط را بررسی کردیم اما قرارداد کتبی وجود ندارد.

آیا با فرهاد مجیدی در ارتباط هستید؟

آره؛ چرا که نه! در تماس باش.

برای حضور در الاتحاد کلبا به شما پیشنهاد همکاری نداد؟

چرا این اتفاق افتاد و من از باشگاه امارات پیشنهاد دارم.

حسینی با استقلال هم گسترش پیدا کرد و این می تواند سیگنال های ماندن شما را تقویت کند.

سید می تواند در جام جهانی دروازه بان تیم ملی باشد و امسال به بهترین شکل خود را ثابت کرده است. سید امسال سال خوبی را پشت سر گذاشت، هرچند فکر می کنم شرایط این دروازه بان در فصل جدید بهتر از لیگ گذشته باشد، اما این نظر سرمربی که در جام جهانی بازی می کند، بحث دیگری است. سید هم پیشنهادهایی داشت که می تواند به خاطر باشگاه و هواداران در استقلال بماند.

اخیراً دوست صمیمی شما علی دایی گفته بود که نباید در مورد نتایج جام جهانی توهم داشته باشیم. چقدر با این موضوع موافقید؟

آقای دایی تجربه بین المللی دارد و سال ها در خارج از ایران و اروپا بازی کرده و شرایط را به خوبی درک می کند. او همه شرایط کشورهای رقیب ایران در جام جهانی را می داند. درست است که انگلیس در چند بازی اخیر شکست خورده است، اما اینطور نیست که این تیم به روی ایران بسته باشد. یا خود ولز و آمریکا. تیم ها برای موفقیت در جام جهانی قطر تلاش زیادی می کنند، اما ما فقط به یک بازی و یک اردوی آماده سازی در قطر بسنده کردیم و کار خیلی طولانی ادامه داشت و چه تدارکاتی باشد چه نباشد، چیزی نیست. اصلا روشن است مگر اینکه با تعصب و اشتیاق جام جهانی کار کنیم وگرنه خیلی سخت می شود چون تا آن روز فرصت زیادی برای هماهنگی بین بازیکنان وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید