چرا ارزشیابی معلمان معوق پرداخت نشده است؟

چرا ارزشیابی معلمان معوق پرداخت نشده است؟

رتبه بندی معلمان یکی از نکات برجسته سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و مسیری پر پیچ و خم را برای رسیدن به تصمیمات نهایی رتبه بندی معلمان طی کرده است. هر چقدر هم که این رتبه بندی دقیق باشد و گلایه ها از نحوه رتبه بندی، موضوع پرداخت آن رتبه خاص معلمان و پرداخت معوقات آنها موضوعی است که این روزها شکایت معلمان را به دنبال داشته است.

در سامانه فارس من تعدادی از معلمان کمپینی با عنوان «رتبه بندی معوقه معلمان تا شهریور 1400» ثبت کرده اند و می خواهند آن را ادامه دهند. این معلمان گفتند: پس از گذشت دو سال از این طرح و اجرای ناقص رتبه بندی، ما فرهنگیان ایرانی خواستار پرداخت معوقات مربوط به رتبه بندی شایستگی معلمان از شهریور 1400 هستیم و در این سوال تاخیری صورت نگیرد.

یکی از این معلمان ثبت امضا به خبرنگار فارس گفت: بحث رتبه بندی معلمان سالهاست که مطرح بوده و هر وزیری اجرای آن را اعلام می کرد و گاهی طرحی به نام رتبه بندی اجرا می شد که بعدا متوجه شدیم رتبه بندی نبوده و اکنون پس از آن همه اتفاقات و پس از تصویب لایحه ارزشیابی معلمان در مجلس، امیدوار بودیم که ارزشیابی واقعی انجام شود.

وی ادامه داد: پس از تصویب آیین نامه ها و بخشنامه ها و … نهایتاً درجه بندی اجرا شد; اول به همه معلمان رتبه یک دادند و گفتند فعلا به رتبه یک بچسبند. پس از صدور رتبه نهایی به همان میزان رتبه اول را نیز قطع کردند. ما واقعاً از این اتفاق متأسفیم و خواستار پرداخت معوقه به رتبه واقعی معلمان از شهریور 1400 هستیم.

مصطفی بابایی سارویی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش شب گذشته در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص آخرین پیگیری ها در خصوص پرداخت معوقات معلمان گفت: همکاران ما در حال آماده سازی هستند. سند نحوه محاسبه معوقات معلمان و انشاالله فردا به استان اعزام خواهند شد.

وی افزود: امیدواریم با جمع آوری آن از استان ها، مبلغ معوقه به حساب معلمان واریز شود.

بابایی در پاسخ به این سوال که آیا اعتباری برای پرداخت معوقات معلمان دریافت کرده اید، گفت: بله بودجه ای تخصیص داده شده است که پس از مراحل اجرایی جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

خبرنگار فارس پیگیر اجرای ارزشیابی معلمان، پرداخت معوقات و تجدیدنظرخواهی در خصوص ارزشیابی های اعطایی است.

دیدگاهتان را بنویسید