پرداخت ارزشیابی معلمان معوق به معلمان

پرداخت ارزشیابی معلمان معوق به معلمان

نعمت الله ترکی رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: مستمری بگیران همواره بهترین دوران زندگی خود را در خدمت به جامعه گذرانده اند و به همین دلیل باید زحمات آنان با تامین حقوق جبران شود. حدود یک میلیون و هشتصد و پنجاه مستمری بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری داریم. یک میلیون نفر از این افراد از نظر تحصیلی مستمری بگیر هستند.

ترکی ادامه داد: از سال 76 بحث حفظ حقوق و مزایای مستمری بگیران در دستور کار قرار گرفت. این سوال همیشه از جمله سوالات مهم مسئولان بوده است. در سال 1385 قانون مدیریت خدمات کشوری تصویب شد و قوانین مربوط به انتصاب، بازنشستگی و امور مربوطه نیز بهتر تعریف شد. از آن زمان تا سال 2016، بحث هایی برای همگام سازی حقوق و مزایای بازنشستگان انجام شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه نمی توان گفت که مستمری بگیران ما زندگی بی دغدغه ای دارند اما می توان ادعا کرد که زندگی آنها بهتر از مستمری بگیران برخی کشورهاست. با توجه به اینکه استان های مختلف را دیده ام، می توانم بگویم که علیرغم نگرانی های موجود، مستمری بگیران زندگی نسبتاً آرامی دارند.

وی افزود: در حال حاضر مستمری بگیران در کشور به طور متوسط ​​هر کدام 12 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند. برنامه ریزی برای انجام زندگی این است که برای بازنشستگی آماده شوید تا افراد بتوانند برای روزهای بازنشستگی خود آماده شوند.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در سال های 1400 و 1401 بحث یکسان سازی حقوق بازنشستگان مطرح شد. برای مطالبات معوق مستمری بگیران تشریفات لازم را انجام داده ایم و رقم به دست آمده از این اقدام 9 هزار میلیارد تومان است. امسال با همکاری مجموعه و کارشناسان باید 9 هزار میلیارد تومان آماده کنیم تا بتوانیم مشکل تعدیل حقوق سال های گذشته را انجام دهیم.

ترکی ادامه داد: بحث رتبه بندی نیز وجود دارد که باید به طور کامل برای مستمری بگیران توسط آموزش و پرورش انجام شود. در حال حاضر این رتبه بندی برای 670 هزار نفر انجام شده است. ما انتظار داریم امسال حدود 80000 نفر را رتبه بندی کنیم. قصد داریم این رتبه بندی ها را از اول مرداد آغاز کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در بحث فرهنگی و اجتماعی فرصت های زیادی داریم; از نظر تسهیلات نیز تا سقف 30 میلیون تومان وام ضروری به مستمری بگیران می دهیم. مستمری بگیران می توانند با استفاده از سامانه صندوق بازنشستگی از این وام استفاده کنند. ماهانه به 35 هزار نفر این وام می دهیم. برنامه ریزی های زیادی در حوزه گردشگری وجود دارد و انشاالله از ابتدای ماه آینده زیرساخت های لازم برای گردشگری در مناطق شمالی، جنوبی، مرکزی، شرقی و غربی کشور مهیا خواهد شد.

زمان تسویه مطالبات تناسب مزد بازنشستگان اعلام شد
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از تسویه مطالبات تعدیل حقوق بازنشستگان تا قبل از شهریور ماه خبر داد.

نعمت الله ترکی در مراسم گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: تا سال 1398 بخشی از حقوق بازنشستگان تعدیل شد و مابقی مطالبات مربوط به نیمه دوم سال 98 است و مطالبات 1400 و 1401 نیز در ما وجود دارد. برای حل و فصل آنها قبل از سپتامبر برنامه ریزی کنید.

پرداخت مطالبات ناشی از طبقه بندی فرهنگیان بازنشسته
وی با بیان اینکه در بین فرهیختگان آموزش و پرورش حدود یک میلیون مستمری بگیر وجود دارد، تصریح کرد: رتبه بندی معلمان از سال 1400 شروع می شود که حدود 672 هزار نفر در این زمینه درخواست خود را دریافت کرده اند.

پرداخت مطالبات ناشی از طبقه بندی فرهنگیان بازنشسته

ترکی ادامه داد: دو یا سه گروه از رتبه بندی باقی مانده که تعدادی از آن ها 53 هزار نفر از سال 1400 و 63 هزار نفر از سال 1401 هستند. امسال از شهریورماه 80 هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته می شوند و مطالبات آنها باقی است.

پرداخت معوقات بازنشستگان VMU قبل از سپتامبر
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: هم وزیر آموزش و پرورش و هم سازمان برنامه قول داده اند که در مردادماه رتبه بندی انجام شود و مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش محقق شود. در خصوص مطالبات مستمری بگیران نیروی دریایی ارتش که در فاصله سال های 1376 تا 1388 در تعارض بوده اند، این امر در اسفند ماه 1401 محقق شد که در این خصوص افزایش 1.15، احکام صادر شده و معوقات تا قبل از شهریور ماه سال جاری پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید