چرا خیابان های تهران قفل است؟ / تغییر ساعت طرح ترافیک مشکلی را حل نمی کند

چرا خیابان های تهران قفل است؟  / تغییر ساعت طرح ترافیک مشکلی را حل نمی کند

روز جدید : کارشناس ارشد ترافیک و جانشین سابق راهور تهران می گوید تغییر جدول زمانی اجرای طرح ترافیک مشکل ترافیک شهر را حل نمی کند و تنها به درخواست راهداری انجام می شود.

این روزها ترافیک شهر تهران باعث تغییر در طرح ترافیک و افزایش زمان اجرای طرح شده است. پلیس و شهرداری می گویند این تنها راه حل است، اما کارشناسان می گویند این طرح تاثیر مثبتی در کاهش ترافیک ندارد. راهور، کارشناس ارشد راهنمایی و رانندگی و جانشین سابق پلیس تهران از راهکارهای کاهش ترافیک می گوید.

جمال بذرافشان در گفتگو با خبرنگار جامعه 24 در خصوص ترافیک آزاردهنده این روزهای تهران، دلایل ترافیک و تصمیم به کاهش آن، به خبرنگار جامعه 24 گفت: ترافیک در شهر تهران همیشه دلایل ثابتی دارد که باعث ایجاد ترافیک و کاهش سرعت می شود که از مهمترین آنها می باشد. که از جمله فعالیت های مدرسه می باشد، باران بارندگی کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده از خودروهای شخصی است. البته کرونا در 18 ماه گذشته این معادلات را به هم ریخته و تصمیمات مدیران در مورد کرونا و محدودیت های آن را تغییر داده است.

وی در خصوص تاثیر تغییر زمان اجرای طرح کاهش ترافیک در سطح شهر گفت: با توجه به اینکه مدارس هنوز بازگشایی نشده و زمان اجرای طرح در ایام نوروز تغییر کرده است. ترافیک زیادی دیده می شود و اخیراً ترافیک تهران تحت تأثیر قرار گرفته است و تغییر کرده و سنگین تر شده است.

این کارشناس ارشد راهنمایی و رانندگی با تاکید بر اینکه تغییر ساعت رانندگی بر کاهش ترافیک شهر تهران تاثیری ندارد، تاکید کرد: به نظر می رسد این تغییر ساعت بیشتر بر اساس نیاز و خواسته دستگاه های شرکت کننده است تا کارشناسی و در کاهش ترافیک در شهر تهران تاثیرگذار باشد. از شهر..

به گفته معاون سابق پلیس راهور تهران، استفاده از خودروهای شخصی افزایش یافته و برخی همچنان از مسیرهای تخلیه برای پیوستن به این طرح استفاده می کنند که با افزایش ترافیک مرتبط است. استفاده از خودروهای شخصی عموما در تهران زیاد است. اما در دوران کرونا به دلیل شلوغی ناوگان حمل و نقل عمومی، اجازه استفاده از خودروی شخصی برای جلوگیری از شلوغی و شلوغی را داشتند.

بازار افشان درباره تاثیر ممنوعیت 22 ساعته در تردد درون شهری گفت: البته یکی از دلایل مهم تردد در عصر و عصر تهران، ممنوعیت 22 ساعته است. برخی از شهروندان تا ساعت 16 سر کار هستند و سپس به خانه بازمی‌گردند و می‌خواهند قبل از ساعت 22 برای خرید یا انجام کارهایی از خانه بیرون بروند که این به وزن پیک عصر در تهران اضافه می‌کند. در روزهای اخیر اوج ترافیک تهران تغییر کرده و تا ساعت 21 شاهد تردد در محورهای اصلی هستیم. در صورت رفع ممنوعیت تردد در شب، به مرور زمان تردد در شب مجاز خواهد بود.

وی در خصوص بسته شدن ورودی ها و احداث قیف بزرگراهی توسط پلیس و تاثیر آن در افزایش ترافیک گفت: بر خلاف تصور عمومی اگر پلیس راه های ورودی به شریان ها و بزرگراه های اصلی را باز و بسته نکند، قطعاً تردد خودروها با مشکل مواجه می شود. مسدود شده و ممکن است ترافیک ساعت ها طول بکشد و ازدحام می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

بذرافشان در مورد راهکار اصلی کاهش ترافیک تهران چیست؟ وی گفت: مهمترین راه کاهش ترافیک استفاده از خودروهای شخصی است. مردم به استفاده زیاد از خودروهای شخصی عادت کرده اند و این فرهنگ باید تغییر کند، اما در کنار این تغییر فرهنگ، ناوگان حمل و نقل عمومی نیز باید رشد کافی داشته باشد. اگر ناوگان حمل و نقل عمومی به اندازه لازم رشد نکند، استفاده از خودروهای شخصی هرگز کاهش نمی یابد و ترافیک تهران حذف نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید