چرا سرمربی تیم ملی قهرمان المپیک و جهان نباشیم؟ / چرخه انتخاب کشتی وجود ندارد; دارن فیلم بازی میکنن!

ساعت: 08:05
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1794840

مربی تیم ملی برای صحبت درباره قهرمان جهان و المپیک کافی نیست؛

این مربی و کارشناس کشتی گفت: اعضای تیم ملی در بازی های آسیایی و رقابت های جهانی از قبل مشخص هستند و چرخه انتخابی کشتی کار نمی کند.

مسعود هاشم زاده پیشکسوت کشتی کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی راه دانا درباره صحبت های اخیر قهرمانان جهان و المپیک گفت: کشتی محدود به چند باشگاه است و در تیم ملی حیطه خاصی ندارد. حرفه ای بودن قهرمانان کشتی درست بود. چون خود علیرضا دبیر هم گفته کشتی در حال نابودی است.

وی ادامه داد: اگر خواهان مبارزه قوی تر و موفق تر هستیم باید قدر قهرمانان کشورمان را بدانیم. آنها مدال های طلای جهان و المپیک دارند و درد کشتی را بیشتر از دیگران درک می کنند. جمعیت کشتی نیاز به افزایش و تربیت کشتی گیرانی بهتر از تیم ملی دارد. چرا این اتفاق نمی افتد؟

وی با اشاره به انتقادات فعلی گفت: رزمنده ها می توانند از عملکرد تیم ملی و کادرفنی انتقاد کنند اما فردی که در سطح تیم ملی نیست و مربی بوده نباید اظهار نظر دفاعی کند. همه باید جایگاه خود را بدانند و خوب نیست فردی که در سطح تیم ملی نیست در مورد قهرمان المپیک اظهار نظر کند.

هاشم زاده درباره کاهش انگیزه ورزشکاران شهری گفت: دنیای قهرمانی با دنیای مربیگری متفاوت است و به همین دلیل تفاوت در نگرش باعث شده است که بسیاری از مربیان و رزمی کاران شهرستانی به کلی از بین بروند. حد و مرز این مشکلات فرار از واقعیت است و این درست نیست.

وی در ادامه اذعان داشت: به عنوان مثال من و محمد طلایی تنها 40 روز در تیم های اصلی کار کردیم. اردوی تیم 2 سال به خاطر تاج تعطیل شد اما به درخواست ما برای برگزاری مسابقات پاسخ ندادند و اخراج شدیم. چرا به مربیان سازنده توجه نمی شود؟

مرد چهارم المپیک 2004 آتن تاکید کرد: ما واقع گرا هستیم و کسی را نابود نمی کنیم. سوال اینجاست که چرا یک مربی سازنده و بدنش به جایگاه تیم ملی نمی رسد و همه چیز دست فلان شخص است؟ دیگر انگیزه ای در کشتی وجود ندارد و همه چیز از بین رفته است.

این کارشناس کشتی درباره چرخه انتخابی تیم ملی توضیح داد: کدام چرخه؟! آیا چرخه ای وجود دارد؟! چیزی به نام چرخه انتخاب درست کردند تا کار را ادامه دهند و با چند برگه و چند تورنمنت می گویند کارمان تمام است و این لیست تیم ملی است! همه چیز رسمی است و چرخه ای وجود ندارد.

وی افزود: اعضای تیم ملی در بازی های آسیایی و مسابقات جهانی از قبل مشخص شده اند. پس چرا این همه دروغ و ریا و قیمت؟ تقریباً همه سؤالات دروغ است و فیلم تیم ملی در حال پخش است!

هاشم زاده همچنین با اشاره به تغییر تابعیت علی ارسلان بیان کرد: ارسلان دیگر نیست، با این شرایط بقیه می روند و تابعیت می شوند. باید به جوانان فرصت داده شود تا یکدیگر را ببینند. کشتی ما سزاوار بیش از این است. چرا سرمربی تیم ملی قهرمان المپیک نباشیم؟ چرا به افتخارات مبارزات ایران حمله کرد؟

وی در پایان گفت: هیچکس حرف حق را نمی پذیرد و مدال هایی می دهد که با تلاش شخصی و شایستگی فرزندان به دست می آید. این کادرفنی نشان داده که نمی تواند چیزی به تیم ملی اضافه کند و باید به فکر این روند باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید