چرا محصولات برگشتی از روسیه بین محرومان توزیع شد؟

چرا محصولات برگشتی از روسیه بین محرومان توزیع شد؟

روز جدید : به نظر می رسد حداقل تا زمانی که تحقیقات روسیه این موضوع را روشن نکند که قطعا بی طرفانه و به نفع منافع ملی کشورشان است، سازمان غذا و دارو و نباتات نباید اجازه مصرف خانگی این محصولات را بدهد و در صورت توزیع در هر کدام. در هر صورت اطلاع رسانی کنید تا مردم از مصرف خودداری کنند.

روند بازگرداندن محصولات کشاورزی ایران از کشورهای مختلف همچنان ادامه دارد و وزارت جهادکشاورزی و سایر دستگاه های متولی مانند سازمان استاندارد، سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت و سایر دستگاه های ذیربط در این زمینه سکوت کرده و یا در حال انجام است. انجام یک بازی ساده جنجالی. بازی ای که به قیمت مردمی تمام می شود که به سلامت محصولات کشاورزی شک می کنند و خسارات هنگفتی به کشاورزان وارد می کند و سرمایه آنها را می سوزاند.

زمانی که حدود یک ماه پیش اولین محموله فلفل دلمه ایرانی از روسیه برگشت، هیچکس ناراحت نشد و هسرو چنگلوایی، رئیس وقت سازمان حفظ نباتات، به دشواری استفاده از چهار نوع سموم در کاشت این محصول اشاره کرد که تاکنون وجود ندارد. در روسیه ثبت شده است.

اما این فقط آغاز ماجرا بود. اندکی بعد ماجرای بازگشت نخل‌های ایرانی به قطر برای جعل گواهی قرنطینه و به دنبال آن بازگشت و نابودی سیب‌زمینی ایرانی از ازبکستان به دلیل وجود انگلی به نام نماتد در خاکشان باز می‌شود. بازگرداندن کیوی مازندران از هند و امارات نیز به دلیل وجود لکه های سفید روی پوست وی است که ظاهراً به دلیل استفاده از هورمونی به نام داوینچی است که از ترکیه و اخیراً از ترکمنستان وارد کشور می شود. بازگشت به دلیل استفاده از سموم غیر استانداردی که پس از برداشت محصول و در دوران قرنطینه در محصول باقی می ماند و سلامت انسان را به خطر می اندازد.

خلاصه اظهارات در این زمینه نشان می دهد که تنها یک عامل در بازگشت سریالی محصولات کشاورزی ایران دخیل است و این مهم سردرگمی، ناهماهنگی و سوء مدیریت تمامی دستگاه های دخیل در روند کنترل سلامت محصولات کشاورزی از مزارع است. به مغازه ها و صادرات.

شفاف سازی این موضوع توسط یکی از مسئولان اتحادیه مبنی بر اینکه بسیاری از صادرکنندگان ایرانی برای صادرات محصولات خود گواهی بهداشت و قرنطینه دریافت نمی کنند و یا محصولات کشاورزی تولیدی در کشور گواهینامه ندارند و مشخص نیست که از کدام منبع کود و سموم تولید می شود. کشاورزان خرید می کنند و چند درصد برای کاشت استفاده می شود. حذف ارز 4200 تومانی برای واردات کود و سم و افزایش شدید قیمت آن در بازار نیز منجر به ظهور سموم غیراستاندارد یا تقلبی چینی و ترکی در بازار شده و سوء استفاده ها و مفاسد زیادی را در پی داشته است.

واقعیت این است که تداوم این وضعیت علاوه بر تاثیر صادرات که در درجه دوم اهمیت قرار دارد، مردم را نسبت به سلامت برخی محصولات کشاورزی دچار تردید می کند که صدرالدین نیاورانی از اعضای هیات صادرکنندگان این موضوع را به تصویر کشیده است. میوه ها و سبزیجات. عرضه فلفل دلمه ایرانی از روسیه نه تنها صادرات این محصول را به طور کامل متوقف کرد، بلکه مردم از خرید آن خودداری کردند که کاهش 90 درصدی قیمت این محصول در بازار و خطر میلیاردها تن را به دنبال دارد. سرمایه گذاری در تولید این محصول

به عبارت دیگر، مردم این سوال را دارند که وقتی بهترین قسمت از محصولات کشاورزی انتخاب شده برای صادرات به دلیل عدم رعایت استانداردهای بهداشتی و استفاده از سموم بی کیفیت و یا از رده خارج شده بازگردانده می شود، کیفیت و سلامت غذایی که می خوریم چگونه است؟

اگر این شبهه فعلا به ادامه سکوت، تحریف، جنجال و فرار وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، سازمان استاندارد و سایر دستگاه های مسئول محدود شود، شرایط ویژه ای ایجاد می شود و خدای ناکرده کارساز خواهد بود. محدود خواهد شد؛ لذا این نهادها باید فوراً و به دور از حاشیه سازی و ارائه کمال خود حرکت و فکری به حال خود کنند وگرنه هم شاهد از بین رفتن اعتماد عمومی و هم آسیب جدی به بخش کشاورزی خواهند بود.

چرا توزیع در بین محرومان؟

در پی افشای بازگشت فلفل ترشی از روسیه به دلیل وجود چهار سم کشاورزی ثبت نشده در آن کشور، اکنون تصاویری در فضای مجازی دست به دست می شود که برخی از این محموله ها را در محله های فقیر نشین برخی شهرها با عناوین خاص و بعضا فریبنده نشان می دهد. در برخی از مزارع به عنوان خوراک دام توزیع یا استفاده می شود و از بین نرفته است.

در عکس‌ها جعبه‌های صادراتی این فلفل‌ها توسط کامیون‌ها تخلیه و در مکان‌هایی با عناوینی مانند کمک‌های مردمی یا مخلوط با خوراک دام توزیع می‌شود که مایه رسوایی است.

می توان گفت که این فلفل ها با استانداردهای ایرانی سالم بوده و مصرف آن به هیچ شکلی ممنوع نیست، اما واکنش روس ها به بازگشت این فلفل ها به گونه ای است که مشکوک می شود؛ این فلفل ها به هیچ وجه قابل استفاده نیستند. ظاهرا آنها از توضیحات مقامات ایرانی در خصوص عدم ثبت سموم مصرفی در این محصولات در کشور خود قانع نبوده و درخواست بازدید شخصی از مزارع و گلخانه های این محصول و نمونه برداری کرده اند که قرار است تا این هفته.

بنابراین به نظر می رسد حداقل تا زمانی که تحقیقات روسیه مشخص شود که قطعا بی طرفانه و به نفع منافع ملی کشورشان است، سازمان غذا و دارو و حفظ نباتات نباید اجازه مصرف این محصولات در خانه و در صورت توزیع را بدهد. در هر صورت اطلاع رسانی شود تا مردم از خوردن خودداری کنند.

البته این مشکل با زیان و نارضایتی برخی کشاورزان همراه خواهد بود، اما با توجه به سلامت مردم و عزم برای بهبود وضعیت فعلی که باعث حفظ آبروی محصولات کشاورزی ایران در جهان می شود، بر ضررهای کوتاه مدت می بالد. . .

دیدگاهتان را بنویسید