چرا هیأت دولت با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت نکرد؟

چرا هیأت دولت با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت نکرد؟

ظاهرا پرداخت مستمری اردیبهشت ماه به مستمری بگیران در سال جدید در حالی آغاز شده که تصمیم صندوق تامین اجتماعی برای افزایش مستمری بازنشستگان همچنان در هیات دولت معلق است.

بازنشستگان انتظار دارند افزایش مستمری روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت تصویب و ابلاغ شود و سازمان نیز به محض اعلام آن، معوقات بازنشستگان را پرداخت کند.

یدلا فرج (کارگر بازنشسته و رئیس سابق شورای کار عمومی فولاد) با انتقاد از این تاخیر طولانی مدت گفت: افزایش مستمری بازنشستگان لشکری ​​و کشوری هفته گذشته در هیئت دولت تصویب شد اما متاسفانه افزایش مستمری بازنشستگان هنوز انجام نشده است. تایید شده؛ با وجود اینکه نزدیک به دو هفته از ارسال لایحه افزایش به هیئت دولت می گذرد اما سوال اینجاست که چرا اینقدر تعویق می کنند؟

این مستمری بگیر ادامه می دهد: اصولاً افزایش مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی ربطی به دولت ندارد; کارگران در حین کار ماهانه یک سوم حقوق خود را در صندوق تامین اجتماعی پس انداز می کنند تا مستمری بازنشستگی مناسب و به موقع دریافت کنند. آیا تامین اجتماعی از بودجه دولتی که اکنون باید برای افزایش مستمری ها به تصویب دولت برسد، استفاده می کند؟

وی با بیان اینکه سازمان و بیمه شدگان آن هیچ ریالی از بیت المال و بودجه کشور استفاده نمی کنند، می افزاید: پارسال همان نود هزار میلیارد تن بدهی به سازمان را پرداخت نکردند و وارد سال جدید شدیم؛ در حالی که این سازمان و بیمه شدگان این سازمان هیچ ریالی از بیت المال و بودجه کشور نمی کنند. و امسال به نظر می رسد که آنها تمایلی به انجام وظیفه خود ندارند. آیا دارندگان بیمه نامه های تامین اجتماعی شهروند درجه دو هستند؟ اغلب می گویند افزایش حقوق بازنشستگان در کمیته اقتصادی دولت یا در کمیته دستمزد دولت است. به جز عرض و طول کابینت. چرا تاییدیه مدیرعامل سازمان بلافاصله امضا و ابلاغ نمی شود؟

فرج تاکید می کند: انتظار داریم افزایش مستمری ها دیگر در حاشیه شورای دولت به تعویق نیفتد و روز چهارشنبه به تصویب برسد و پس از آن معوقات فروردین و اردیبهشت ماه به سرعت پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید