مجلس با افزایش فوق العاده حقوق معلمان موافقت نکرد


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911042

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: دولت افزایش فوق العاده 35 درصدی برای آموزش و پرورش ایجاد کرد اما متاسفانه در مجلس تصویب نشد و عنوان جهش علمی جایگزین افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ستاری فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که مشکل تعلیق فوق العاده معلمان که در برخی رسانه ها مطرح شد چیست، گفت: در سال های اخیر به گونه ای انجام شد که فوق العاده ویژه کارکنان برخی موسسات حدود 20 درصد و برای برخی دیگر سقف 35 و گاه 50 درصد اعمال می شد. به همین دلیل است که دولت سیزدهم با رویکرد عدالت محوری و با هدف ایجاد نظام عادلانه حقوق و دستمزد کارکنان، در لایحه بازپرداخت حقوق و دستمزد، پیشنهاد ایجاد 35 درصد پاداش ویژه برای کلیه کارکنان دولت را مطرح کرد که آموزش از جمله آن است. قسمت .

وی افزود: متاسفانه در مجلس راهکار پیشنهادی دولت کنار گذاشته شد و افزایش حقوق اساتید دانشگاه با تیتر حق جهش علمی جایگزین شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون چه باید کرد و راه حل این مشکل چیست، تصریح کرد: برای حل این مشکل 2 راه حل وجود دارد. طبق مجوز قانونی در این راستا، یا دولت باید مجدداً موضوع افزایش فوق العاده 35 درصدی کارکنان کلیه دستگاه های اجرایی و معلمان را تصویب کند و یا اینکه مجلس حذف این مهم را جبران و تصویب کند. در قانون بودجه 1402.

لازم به ذکر است مصوبه دولت که از سوی مجلس حذف شد، افزایش فوق العاده ویژه موضوع بند (10) ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری فقط در مورد موسسات مشمول این قانون شامل می شود. قانون مذکور که طبق مصوبات قبلی کمتر از سی و پنج درصد بود حداکثر تا سی و پنج درصد از کل حقوق ثابت و پاداش مستمر مشروط به رعایت مفاد ماده (74) قانون اساسی می باشد. قانون مدیریت خدمات کشوری و پس از تصویب شورای دستمزد و در چارچوب اعتبارات اعلامی با تصویب برنامه و بودجه کشور اعمال می شود.

در همین راستا مصوبه مجلس که جایگزین پیشنهاد دولت شد؛ عبارت این است؛ علاوه بر افزایش مقرر در این بند، حداکثر 15 درصد به عنوان «جهش علمی فوق‌العاده مبتنی بر عملکرد» در حقوق و مزایای مستمر اعضای هیئت علمی غیر بالینی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تعیین می‌شود. تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه های اجرایی. ، اضافه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید