چرا پرداخت حقوق معلمان به تعویق افتاده است؟

چرا پرداخت حقوق معلمان به تعویق افتاده است؟

این در حالی است که وزیر آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی از معلمان به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه و همچنین عدم پرداخت مبالغ نمره گذاری، از پرداخت کامل حقوق اسفند ماه معلمان و معلمان خبر داد. گفت: در حال حاضر تحویل سال گذشته این فرصت را داشتم تا شاهد تلاش نزدیکان بانک ملی برای پرداخت حقوق معوقه معلمان محترم در اسفند ماه باشم.

اما در روز (اول فروردین) و صبح امروز بسیاری از معلمان کشورمان در تماس با تسنیم از عدم پرداخت کامل حقوق خود تا پایان عصر سه شنبه گلایه کردند. بر اساس اعلام این گروه از فرهنگیان کشورمان، پس از اعلام وزیر آموزش و پرورش و بانک مرکزی مبنی بر واریز کامل حقوق اسفندماه ۹۶ و ۱۱ فروردین ماه، حقوق اسفند ماه آنها به حساب آنها واریز شد. در این دو روز چند سپرده خرد صورت گرفت. مبالغ 1 میلیون، 3 میلیون، 2 میلیونی و …) اما باز هم سقف این سپرده های پراکنده به سقف حقوق اسفند آنها نرسید.

چرا پرداخت حقوق معلمان به تعویق افتاده است؟
عدم پرداخت کامل حقوق معلمان در اسفند ماه تا اینجاست که معلمان عزیز کشورمان باید در روزهای پایانی اسفند ماه، علاوه بر دریافت حق الزحمه، حق الزحمه مربوط به رتبه “رتبه استحقاقی” خود را نیز دریافت می کردند. حقوق ماه آخر سال 401 .وعده محقق نشد!

نوری در خصوص عدم پرداخت مبالغ مربوط به رتبه بندی معلمان; وزیر آموزش و پرورش به این توضیح بسنده کرد که «هزینه های رتبه بندی بر اساس رتبه اصلی مردم در سال 1401 پرداخت شده است. هدف پرداخت حقوق بر اساس شایستگی افراد نیست. تفاوت مبنای محاسباتی باعث تاخیر در پرداخت این قسمت شده است و امیدواریم در جلسه ای که شنبه یا یکشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور و پرداخت این مشکل برگزار می شود این مشکل برطرف شود. بخشی از معوقات نیز انجام می شود!»

از سوی دیگر با توجه به موضوع پرداخت حقوق اسفندماه معلمان، وزیر آموزش و پرورش روز سه شنبه اعلام کرد: در صورت داشتن سوال یا ابهام معلمان در مورد پرداختی خود می توانند با شماره تلفن های 88894075 و 82284085 برای دریافت پاسخ تماس بگیرند. به گفته فرهنگیان این دو شماره اعلام شده با تماس های مکرر معلمان محترم مبنی بر عدم پرداخت کامل حقوق اسفند ماه مطابقت ندارد!

با توجه به وضعیت ناموجه پرداخت حقوق اسفندماه معلمان و عدم پرداخت های مربوط به ارزشیابی آنان، وزیر آموزش و پرورش و فرهنگ، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش و سایر مسئولان ذی صلاح در سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی باید پاسخگوی جامعه فرهنگی کشور و البته مراجع نظارتی و قضایی باشند که با این رویه غلط و غیرخیرانه باعث نارضایتی فرهنگیان عزیز کشورمان شدند.

دیدگاهتان را بنویسید